2021-08-19, 21:40
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vilka Universitet? Hur många smittades? Hur många blev sjuka? Hur många ovaccinerade smittades och blev sjuka? Har du länk till uppgífter i ämnet?

https://www.wral.com/coronavirus/duke-unc-see-unexpected-covid-19-clusters-among-vaccinated-students/19824920/?version=amp
Citera
2021-08-19, 21:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Vad som var sanning för 100år sen. Är nu bevisat fel
Om 100 år är dagens sanning falsk.

Du är på vaccinförsäljarnas sanning. Framtiden kommer visa

Vi lever här och nu. Inte om 100 år. Jag läser en hel del vetenskap och förlitar mig på den i dagsläget.
Citera
2021-08-19, 21:51
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.wral.com/coronavirus/duke-unc-see-unexpected-covid-19-clusters-among-vaccinated-students/19824920/?version=amp
Haha, mitt gamla college...
Typiskt för Delta att det rundar vaccinerna och infekterar. Det är det vi sett rapporter om idag från en studie i Storbritannien. Också typiskt att yngre människor är asymptomatiska eller får mycket milda symptom. 84% vaccinerade bland studenterna är förvånande högt, faktiskt, i synnerhet som State ligger på 54%. Undrar om de har någon policy som "kräver" vaccination? Tack för länken.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-08-19 kl. 21:54.
Citera
2021-08-19, 21:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad säger och gör du när du blir kroniskt sjuk och måste käka piller resten av livet? Blir det "duhhhhhhhhh vaccinet har inget med saken att göra för duhhh" eller kommer du ta ditt ansvar och sluta vara en labbmus åt big pharma? Vi som är emot vacciner hade liksom rätt redan vid svininfluensan.

Att folk skulle dö är dessutom inte den teori jag har sett ens foliehattar tro på, big pharma tjänar pengar på sjukdomar/diagnoser som inte går att bota och inte död.

Däremot tror du att vaccinerade blir magnetiska och att jorden är platt. 😂😂😂
Citera
2021-08-19, 22:00
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Vad säger och gör du när du blir kroniskt sjuk och måste käka piller resten av livet? Blir det "duhhhhhhhhh vaccinet har inget med saken att göra för duhhh" eller kommer du ta ditt ansvar och sluta vara en labbmus åt big pharma? Vi som är emot vacciner hade liksom rätt redan vid svininfluensan.

Att folk skulle dö är dessutom inte den teori jag har sett ens foliehattar tro på, big pharma tjänar pengar på sjukdomar/diagnoser som inte går att bota och inte död.

En av de populära trådarna handlade just om uttalanden om att folk skulle dö i drivor.

Helt ärligt så kommer jag berömma er som med enträgen inställning försökte få oss vaccin-fjollor att förstå vad vi gett oss in på. Skulle också få en mer positiv inställning till dessa teorier som florerar.

Tror dock inte detta kommer ske men jag är också medveten om att man inte kan vara helt säker.
Citera
2021-08-19, 22:16
Medlem
KTM_s avatar
Jag har valt att inte vaccinera mig eftersom jag lever relativt isolerat så det känns smartast att avvakta då jag vill veta mer om vaccinet innan.
Är inte emot vaccin just nu ser jag ingen poäng med det bara..
Citera
2021-08-19, 23:42
Medlem
Mydans avatar
Jag.

Men den mer intressanta frågan är vilka som faktiskt vaccinerar sig.

Min bedömning är att det finns tre olika typer:

1. Den som har politiskt religiösa skygglappar så hårt åtspända att inget annat existerar. Samma slags människor som fortsätter att rösta på etablissmangspartier och är gjort det politiska etablissemanget till sin identitet.
2. Den som i viss omedvetenhet har accepterat att ens öde ligger i gruppens händer, och så följer efter oavsett. Utan egen individuell vilja och en grundtanke om att "Om alla gör det, gör även jag det."
3. Den som är spritt språngande galen.

De två första är givetvis enklast att förstå, då vi är så vana vid det, den tredje är givetvis mest beundransvärd.

Jag tvivlar på att det finns någon som faktiskt tycker att det här vansinnet är en bra idé. Inte bara har vi 15 års kunskap om att makten totalt ignorerar all konsekvensanalys annat än den som påverkar kortsiktiga opinionssiffror, samma kunskap som informerar oss om att de inte tar någon som helst hänsyn till medborgarnas välbefinnande eller säkerhet, utan vi har även en direkt utredning av dem själva, beställd i en tid av sviktande opinionssiffror, som direkt presenterar i snitt 0 överdödlighet i hela Europa.

Med den informationen presenteras vi alltså med ett vaccin, dolt av samma slags informationskontroll och tvivelaktiga, känslosamma och auktoritära informationsyttringar som vi alltid ser när det gäller frågor som inte kan bevisas i sak, men till slut nästan alltid bevisas falska, som ska framstå vara vår räddning.

Ett vaccin vars testning enbart är av den längd vi för var dag bevittnar. Och inte bara ett helt nytt vaccin, en helt ny teknik för leverans, aldrig någonsin tidigare testad på människor för något som helst slags ändamål.

Typ 1 och 2 vill inte veta, eller bryr inte om vetskapen, varför den 3:e typen ändå kan anses vara lite cool: De vågar åtminstone leva lite.
Citera
2021-08-19, 23:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag tror som sagt att det är fler än 5% som inte vaccinerar sig mot covid-19, och som sagt verkar det vara folk från alla socioekonomiska grupper som väljer att avstå/avvakta.

Skälen till att just jag avstår är följande:

1. Jag är inte alls rädd för viruset.

2. Vaccinerna bygger på ny teknik och är inte färdigstuderade. Oavsett vad vaccinpropagandisterna hävdar så är de nödgodkända utomlands och "villkorat godkända" i Sverige.

3. Tillverkarna är så osäkra på sin produkts säkerhet att de skrivit klausuler om juridisk immunitet vid eventuella biverkningar.

4. Vaccinerna täcks inte av läkemedelsförsäkringen.

5. Vaccinerade kan fortfarande sprida smitta.

6. Vaccinering av hela befolkningar verkar gynna mutationer som smittar vaccinerade, vilket gör vaccinerna verkningslösa för de som faktiskt behöver dem, nämligen riskgrupperna. Därför tycker jag det är osolidariskt att vaccinera sig om man inte tillhör riskgrupp.
Citera
2021-08-20, 00:04
Avslutad
Dör hellre i Covid än tar detta "Vaccin"
Citera
2021-08-20, 00:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Med covid, inte i!
Men jag är helt och hållet med dig! Kom hit med skiten! Jag tar det och skaffar mig naturlig immunitet så slipper jag springa och skjuta i mig deras experiment-jox 2 ggr om året resten av livet.
Citera
2021-08-20, 00:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan

Hellre en säker död än en bra chans till överlevnad?

Darwin Award 2021 borde tilldelas dig.
Citera
2021-08-20, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hellre en säker död än en bra chans till överlevnad?

Darwin Award 2021 borde tilldelas dig.
Eller kanske till dig och massor av andra!!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in