2021-07-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ja infiltrationen och rötan sitter djupt i hela samhället.

Japp i nästan alla myndigheter och organisationer. Nu senast bevisat av polismyndigheten och Public service angående polismordet. En avrättning som kallas för en olyckshändelse. Det är ganska otäckt faktiskt att man inte kan lita på våra myndigheter. Det är i alla fall tur att man kan lita på JK 👍
Citera
2021-07-10, 21:55
Medlem
patukkas avatar
Har denna bok diskuterats i denna tråd? https://www.bokus.com/bok/9789188809063/konsten-att-overleva-svenska-kyrkan/
Jag har inte läst den själv men lyssnat på en intervju med författaren av boken. Det jag hört låter väldigt intressant.

Jag hittade boken när jag funderade kring ifall varje församling inom svenska kyrkan är "infekterad" (infiltrerad..?), eller om det faktiskt även finns visst sjävstyre, och på så vis även faktiskt vettiga/traditionella/med överlevnadsinstinkt församlingar i landet?

Någon som läst boken och/eller har insikt i min frågeställning?
Citera
2021-07-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patukka
Har denna bok diskuterats i denna tråd? https://www.bokus.com/bok/9789188809063/konsten-att-overleva-svenska-kyrkan/
Jag har inte läst den själv men lyssnat på en intervju med författaren av boken. Det jag hört låter väldigt intressant.

Jag hittade boken när jag funderade kring ifall varje församling inom svenska kyrkan är "infekterad" (infiltrerad..?), eller om det faktiskt även finns visst sjävstyre, och på så vis även faktiskt vettiga/traditionella/med överlevnadsinstinkt församlingar i landet?

Någon som läst boken och/eller har insikt i min frågeställning?

Jag har inte läst boken, men jag har tidigare länkat om ämnet. Det är sossarna som förstört kyrkan. Infiltrationen började redan på 1930-talet. Det är dags att slänga ut månglarna ur kyrkan.
https://bulletin.nu/det-onda-arvet-efter-1968
https://www.gp.se/ledare/konsten-att-kapa-en-kyrka-1.44012630
https://timbro.se/smedjan/makten-framfor-allt1/
Citera
2021-08-05, 14:58
Medlem
Merwinnas avatar
Jag följer en katolsk präst i USA på Facebook. Man häpnar över allt som han får tycka och säga, som skulle vara helt otänkbart för en präst i SvK att säga. T.ex. att han är övertygad om att homosexuell s.k. kärlek inte är någon kärlek utan Djävulens verk för att lura människor att synda svårt, att det är för mycket brottslighet i vissa etniska grupper (han länkar ofta till artiklar om svarta och hispanska brottslingar), samt att det daltas för mycket med dessa i stället för att ställas krav, att abort är mord, att dödsstraff är förenligt med kristen tro bara den dömde får syndernas förlåtelse av en präst innan, att feminismen är en styggelse och kvinnor borde vara hemma med sina barn i stället för att konkurrera med familjefäderna om jobben, att kvinnliga präster är en styggelse som aldrig ska få finnas i Katolska kyrkan, etc. etc..

...tänk om en präst i SvK skulle skriva bara EN av de här sakerna på sin Facebooksida! Det skulle inte gå många dagar förrän han var avstängd från sin tjänst. Taket är oerhört lågt. Jag skulle aldrig klara av att arbeta där. (För ordningens skull så är jag emot dödsstraff. Men jag tycker ändå att folk ska få vara för det, och uttrycka att de är för det. T.o.m. om de är präster. Om de kan förankra det teologiskt.)
Senast redigerad av Merwinna 2021-08-05 kl. 15:09.
Citera
2021-08-05, 17:35
Medlem
TwoThousands avatar
Hamnade lite i problem med SvK tidigare i en diskussion..

Var tvungen att påminna dom om att det inte finns någon Gud för en vetenskapsman..

Att det inte finns något himmelriket för en vetenskapsman..

Alla gånger människan har tillbett djävulen har det slutat likadant.

Men ignorerade sin egen Gud dom tillber och vanhedrade honom.
Kan inte ta ögonen av måltavlan för den ska återuppstå från livet.

Det är värre straff för en falsk profet som ljuger och manipulerar Guds ord..
Än vad det var för den syndfulle ondskefulle som bränner ner hela städer..

För kroppen går att ersätta och få en ny men själen är svår att laga ihop.

Det har ni blivit ålagd att det är lagligt att dräpa SvK ledande, den som gör det får en himmelsk skatt.

Guds vrede kommer att krossa dom.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-05 kl. 18:01.
Citera
2021-08-05, 18:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Det är värre straff för en falsk profet som ljuger och manipulerar Guds ord..
Än vad det var för den syndfulle ondskefulle som bränner ner hela städer..

För kroppen går att ersätta och få en ny men själen är svår att laga ihop.

Det har ni blivit ålagd att det är lagligt att dräpa SvK ledande, den som gör det får en himmelsk skatt.

Guds vrede kommer att krossa dom.
Det är en falsk profetia att vi blivit ålagda att dräpa någon.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-08-05 kl. 18:09.
Citera
2021-08-05, 18:11
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är en falsk profetia att vi blivit ålagda att dräpa någon.

Det är ett grovt brott mot människosläktet att dräpa människor och då därmed även ett grovt brott gentemot människosonen personligen..

Men när någon väl medveten om spelets regler medvetet hånar och vanhedrar sonen genom att vilseleda människosläktet till villoläror och falska kunskaper för att få kontroll och makt är det oförlåtligt.

Någon kommer behöva återuppstå för att stå till svars på domedagen för brott mot människosläktet.
Citera
2021-08-05, 18:16
Medlem
TwoThousands avatar
Profetian har varit citerad bland människokyrkan länge och väl sedan flera generationer.

Men ingen lyckas med att dräpa Guds barnet, framåt, mina bröder och systrar framåt.

Kan inte skicka oss till den yttersta dagen för dom förmågor och gåvor givna av Gud.
Citera
2021-08-09, 08:51
Medlem
spoilers avatar
"Under förra året gick runt 1700 personer i Dalarna aktivt ur Svenska kyrkan, något som är en trend som pågått i flera decennier.

I början av 1970-talet var 95 procent av befolkningen med i Svenska kyrkan – idag är endast 55 procent av befolkningen medlemmar."

https://sverigesradio.se/artikel/fortsatt-medlemstapp-for-svenska-kyrkan-den-tillfor-inte-sa-mycket

Federley får nog göra ett nytt försök.
Citera
2021-08-18, 23:53
Medlem
Det är inte länge kvar tills mindre än hälften av befolkningen är medlemmar i svenska kyrkan och jag undrar därför när svenska kyrkan kommer förlora sina privilegier
Citera
2021-08-19, 04:55
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Det är inte länge kvar tills mindre än hälften av befolkningen är medlemmar i svenska kyrkan och jag undrar därför när svenska kyrkan kommer förlora sina privilegier
Ju förr, dess bättre. Jag är helt bedrövad över hur min gamla kyrka förstörts av scharlataner.
Citera
2021-08-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Ju förr, dess bättre. Jag är helt bedrövad över hur min gamla kyrka förstörts av scharlataner.

Scharlataner? Det är Socialdemokraterna som förstört kyrkan. https://www.gp.se/ledare/konsten-att-kapa-en-kyrka-1.44012630
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in