2021-08-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg håper politiet løser hele saken, å etterhvert kan nagle noen til dette. Enten en heter Per eller Pål Jeg må jo si at jeg hadde ikke oppført meg slik dersom kona mi hadde blitt kidnappa Spesielt også at fornærmede har uttrykt bekymring og fortvilelse til venner i forkant av dette. Det er jo smått utrolig at det går an å forsvinne fra i løse lufta i dagslys fra dette området. Skulle nesten tro det va en tunell under huset

Jeg må bare si at jeg personlig har null tro på alle disse siste sikre livsbevis i form av tlf samtale med kontordame og sønn. Samme med disse meldingene. Jeg tenker hun forsvant på natta, etter denne forestillingen. Andre har brukt hennes tlf denne morgenen.
Når AE var fortvilet i foreningen og sa at hun var blitt tvunget til å underskrive en kontrakt som lot henne sitte igjen med ingenting, og sa hun hadde fått nok, var hans respons da han hørte det, at hun kanskje var fortvilet fordi hun skulle slutte i foreningen. Det var innlegg fra henne på Facebook at hun ikke hadde råd til en weekendtur.
Citera
2021-08-19, 19:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nemlig, og den geniale planen sørget også for å plassere hele skylden for drapet på politiet, noe man, om enn noe overspilt, bevisst forsterket gjennom klageskrivet fra dattera.

Ja, det virker som at det er lagt opp slik, at uansett hvordan taktikk politiet bruker, så skal de få skylden uansett.
Citera
2021-08-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Les boken. Det var ikke blodsøl der. Ikke i det hele tatt. Det var avføring. Det er derfor TH tror hun ble angrepet mens hun satt på do.

Avföringen tror jeg kom fra hunden. Hunden hadde gjort i fra seg på andre etasje.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-08-19 kl. 20:02.
Citera
2021-08-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg håper politiet løser hele saken, å etterhvert kan nagle noen til dette. Enten en heter Per eller Pål Jeg må jo si at jeg hadde ikke oppført meg slik dersom kona mi hadde blitt kidnappa Spesielt også at fornærmede har uttrykt bekymring og fortvilelse til venner i forkant av dette. Det er jo smått utrolig at det går an å forsvinne fra i løse lufta i dagslys fra dette området. Skulle nesten tro det va en tunell under huset

Jeg må bare si at jeg personlig har null tro på alle disse siste sikre livsbevis i form av tlf samtale med kontordame og sønn. Samme med disse meldingene. Jeg tenker hun forsvant på natta, etter denne forestillingen. Andre har brukt hennes tlf denne morgenen.
Edit: Apropo natten: Mye gjedde i det vannet. Ballast sunket ned i gjørmebunnen, bare en tanke.
http://www.dybdekart.no/Map/View/3744
«Vannet er kjent for å huse store gjedder og at det er også mye abbor og mort der. Men at abboren kan bli veldig svær i dette vannet visste kanskje ikke så mange?»
«Fisken som Håkon dro opp var på hele 1,3 kilo.» https://www.rb.no/fiskekonkurransen/sommer/skedsmo/tok-storabbor-midt-i-byen/s/5-43-840817
Langvannet ble søkt i først av dykkere i januar 2019. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1Pg3y/loerenskog-forsvinningen-dykkere-soeker-i-langvannet
Langvannet er bare 11 meter på det dypeste, skriver en som sjekket med ekkolodd. https://m.facebook.com/lorenskogkommune/posts/545686808856154
Edit: «Gjedda er fiskespiser hele livet, og spiser gjerne fisk på halvparten av sin egen størrelse. Den er ofte kannibal og spiser sine slektninger. Ved rik tilgang på føde vokser den hurtig og kan bli opptil 20 kilo. Så lenge gjedda er ung utnytter den maten godt; cirka fire kilo byttefisk gir én kilos vektøkning.» https://snl.no/gjedde
Senast redigerad av Ittno 2021-08-19 kl. 20:50.
Citera
2021-08-19, 20:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Avföringen tror jeg kom fra hunden. Hunden hadde gjort i fra seg på andre etasje.

Tror hun mener slepesporet. At det besto av avføring.

Når det gjelder hunden og avføring, så kan det hende at den hadde gjort fra seg i andre etasje fordi at den ikke kunne gå tur om morgenen.
Jeg skreiv for et par dager siden at den kanskje gjorde ifra seg p.ga. redsel fordi at AE hadde blitt angrepet, men når jeg tenker meg om, så var det avføring, og ikke urin.
Den må ha vært alene der i flere timer uten at AE har kunnet lufte den.
Det som er naturlig hvis en hund vil på do, er at den trekker mot ytterdøren, og stiller seg der, og syter og ser på døren. Her har hunden gjort fra seg i andre etasje.
Valpen var veldig liten, og har trolig ikke vært i stand til å kunne gå ned trappen selv.
Dette kan igjen bety at noen har båret valpen ned, og låst den inn i peisstuen/finstuen.
Dette må ha skjedd lenge etter at den normalt fikk lufting, mange timer etterpå, ellers ville den ha gjort ifra seg i finstuen. Normalt lufter man hunden så tidlig som mulig, og vi vet at AE sto opp veldig tidlig. Så er spørsmålet; hvem ankom huset mange timer etter at AEF hadde forsvunnet, og så har båret valpen ned?
Senast redigerad av Skaanseth 2021-08-19 kl. 21:16.
Citera
2021-08-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror hun mener slepesporet. At det besto av avføring.

Når det gjelder hunden og avføring, så kan det hende at den hadde gjort fra seg i andre etasje fordi at den ikke kunne gå tur om morgenen.
Jeg skreiv for et par dager siden at den kanskje gjorde ifra seg p.ga. redsel fordi at AE hadde blitt angrepet, men når jeg tenker meg om, så var det avføring, og ikke urin.
Den må ha vært alene der i flere timer uten at AE har kunnet lufte den.
Det som er naturlig hvis en hund vil på do, er at den trekker mot ytterdøren, og stiller seg der, og syter og ser på døren. Her har hunden gjort fra seg i andre etasje.
Valpen var veldig liten, og har trolig ikke vært i stand til å kunne gå ned trappen selv.
Dette kan igjen bety at noen har båret valpen ned, og låst den inn i peisstuen/finstuen.
Dette må ha skjedd lenge etter at den normalt fikk lufting, mange timer etterpå, ellers ville den ha gjort ifra seg i finstuen. Normalt lufter man hunden så tidlig som mulig, og vi vet at AE sto opp veldig tidlig. Så er spørsmålet; hvem ankom huset mange timer etter at AEF hadde forsvunnet, og så har båret valpen ned?
Så det kan også bety at den aldri fikk noen luftetur i det hele tatt den morgen. Den sov hos AE i 2 etg.
Citera
2021-08-19, 21:27
Medlem
Hvor sov hunden?

Sov Tassen på soverommet til AE. Og gjorde fra seg på gulvet i 2. etasjen, da AE ikke luftet den som vanlig denne morgenen. Det tyder på at noe allerede var skjedd med AE, før det tidspunkt da Tassen vanligvis fikk første luftetur.

At noen brukte AEs iPad og søkte på værmeldingen for Kvitfjell, er ikke noe bevis på at AE var i live i syv-tiden på morgenen.

Heller ikke en kaffekopp som sto på peishyllen. Tom Hagen ble sint da politiet spurte han om snøfallet den natten. Hagen påsto at det var AE som hentet inn avisen(e) denne morgenen.
Heller ikke annen telefonaktivitet er bevis på at AE var i live. Vitneutsagn fra MB og TEH er ... ja vitneutsagn. Vitner kan ta feil. Av mange forskjellige mulige årsaker.

Jeg har ingen tro på at siktelsen mot Tom Hagen vil bli henlagt. Husk, politiet har analyseresultatene fra AEs iPhone. Informasjon som gir mange svar på hva som egentlig skjedde i S4 denne natten og morgenen.

Edit
Ser at Ittno bekrefter at valpen sov i 2. etasjen med AE.
Senast redigerad av kornblomst 2021-08-19 kl. 21:28. Anledning: Edit
Citera
2021-08-19, 21:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Så det kan også bety at den aldri fikk noen luftetur i det hele tatt den morgen. Den sov hos AE i 2 etg.

Ja, den sov jo der i 2 etg.
Citera
2021-08-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH kommer ikke til å få ei krone selv om saken mot formodning skulle bli henlagt. Han har erkjent lovbrudd som tilsier dom for mer enn han har sittet i varetekt, i tillegg til ektepakt, avisutklipp fra gamle uløste drap, trusler, dagboknotater, løgner og motarbeidelser neppe taler til hans fordel.

Edit: Det heller mer mot at han blir idømt erstatning til barnebarna ettersom beviskravet er mildere i erstatningssaker.

Edit2: Blir han dømt kan han bli idømt historiens høyeste saksomkostninger for å ha villedet etterforskningen i 3 år.
Han nekter avhør og det er grunner til at han er siktet. Du kan se bort fra disse store erstatningsutbetalingene. Det er en viss mulighet for at politiet kan kreve noe av hagen om han dømmes. Hagen får uansett småpenger om saken henlegges. Kunne fått for varetekt, men han har vel ikke krevd noe.
Senast redigerad av LH07 2021-08-19 kl. 21:36.
Citera
2021-08-19, 21:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvor sov hunden?

Sov Tassen på soverommet til AE. Og gjorde fra seg på gulvet i 2. etasjen, da AE ikke luftet den som vanlig denne morgenen. Det tyder på at noe allerede var skjedd med AE, før det tidspunkt da Tassen vanligvis fikk første luftetur.

At noen brukte AEs iPad og søkte på værmeldingen for Kvitfjell, er ikke noe bevis på at AE var i live i syv-tiden på morgenen.

Heller ikke en kaffekopp som sto på peishyllen. Tom Hagen ble sint da politiet spurte han om snøfallet den natten. Hagen påsto at det var AE som hentet inn avisen(e) denne morgenen.
Heller ikke annen telefonaktivitet er bevis på at AE var i live. Vitneutsagn fra MB og TEH er ... ja vitneutsagn. Vitner kan ta feil. Av mange forskjellige mulige årsaker.

Jeg har ingen tro på at siktelsen mot Tom Hagen vil bli henlagt. Husk, politiet har analyseresultatene fra AEs iPhone. Informasjon som gir mange svar på hva som egentlig skjedde i S4 denne natten og morgenen.

Edit
Ser at Ittno bekrefter at valpen sov i 2. etasjen med AE.

AE sto opp kl7 ifølge bevegelse på telefonen og pålogging, og da er det jo rart at hunden ikke skal ha blitt luftet, enda klokken hadde blitt 9.14, som var såkalte siste livstegn.
Mobilbevis, kan være manipulert bevis. Det husker vi fra Jemtland-saken. Politiet trodde jo først at Janne hadde spasert nedover dalen, men så viste det seg at det var Svein som hadde fraktet telefonen, for så å slå den av.
Citera
2021-08-19, 21:40
Medlem
Har ikke kilder på at hunden sov hos AE. Da må jeg støvsuge nettet. Mener å ha lest den sov i 2 etg. Der hadde hun eget soverom. Det var hennes hund.
Citera
2021-08-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
AE sto opp kl7 ifølge bevegelse på telefonen og pålogging, og da er det jo rart at hunden ikke skal ha blitt luftet, enda klokken hadde blitt 9.14, som var såkalte siste livstegn.
Mobilbevis, kan være manipulert bevis. Det husker vi fra Jemtland-saken. Politiet trodde jo først at Janne hadde spasert nedover dalen, men så viste det seg at det var Svein som hadde fraktet telefonen, for så å slå den av.
Hvis dette har vært planlagt i mange år, er det ikke utenkelig at også den detaljen er med. Det ville være logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in