2021-08-19, 21:38
Medlem
Intressant att det som är svensk feminism är väsensskild den ryska feminismen, det de gjorde i Ryssland sågs av mig här hemma när det begav sig som ungdomligt uppror, kritik mot statsmakten etc. Om inte helt legitimt på alla punkter här så inget som slutat i fängelse åtminstone (må vara att det väckt en del känslor att flasha med brösten på en gudstjänst även här) och faktiskt slutade med landsflykt för vissa.

Drar man det lite längre räcker det väl att slåss för att få köra bil för att anses som public enemy nr 1 i Saudi så...ja det finns verkligen nyanser i kampen för frihet.

Nu säljer hon lite erotiska bilder och jag önskar henne lycka till med detta. Inget som gör någon nämnvärt upprörd här hemma. Vet inte exakt hur only fans funkar, men om hon tjänar pengar på detta så fine ! varför inte. För mig hade det känts mer som sponsring än att jag egentligen velat se bilderna om jag skulle betalat 20 dollar per månad. Finns ju så oändligt mycket material på nätet att den där only fans-grejen känns som att sälja is på Grönland.

Oavsett vilket. Det som i Sverige blivit ett hat mot alla infödda svenska män samt verka för radikal vänster och göra sig så okvinnlig det bara går är i Ryssland en totalt motsatt kamp, det är nog få feminister där som slåss för att återinföra kommunism och förföljelse av meningsmotståndare. Det har de haft nog av och vill inte tillbaka. De slåss/slogs för feminismen genom att demonstrera topless. De slåss FÖR demokrati när feminismen här hemma gör allt för att avveckla den osv osv
Citera
2021-08-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Fast de är ju inte radikalfeminister. De stöttar hbtq-personers rättigheter. Vi radikalfeminister brukar sällan eller aldrig stötta queer och transrörelsen som den ser ut idag. Så det är inte alls konstigt att de är för porr. Det är många queer-feminister. Ingen nyhet med andra ord.

vad består dina radikalfeministiska ställningstaganden i?
Citera
2021-08-19, 21:41
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttmongo
vad består dina radikalfeministiska ställningstaganden i?
Det är ot i den här tråden.
Citera
2021-08-19, 21:43
Medlem
omkretss avatar
De klarar såklart att kalla sig feminister hororna på Only Fans. De bestämmer själva över sina kroppar och blablabla. Köpt och betald hora. Problemet som uppstår även med de så kallade feministiska sexarbetarna är liknande. De lever i någon form av helt verklighetsfrämmande tillvaro där de inbillar sig att de själva fortfarande är i kontroll och bestämmer villkoren, sicket larv. Köpt och betald hora.
Citera
2021-08-19, 21:44
Medlem
RingInteSnutens avatar
Någon som har länken till hennes only fans?
Citera
2021-08-19, 21:44
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badsaltad
Oavsett så är det otroligt ironiskt, men enligt henne så är det säkert en feministisk akt
Ja, hon lyfter ju fram de dreglande jävla asen som bara vill åt den kvinnliga kroppen, att hon sedan skinnar dessa på sina sista pensionsören, det är en seger i sig :-)
Citera
2021-08-19, 21:45
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej men det var inte den posten som det refererade till. Och om du inte vill svara på frågor angående dina märkliga resonemang för att göra det lite tydligare för mig att förstå vad det är du faktiskt syftar på så är det ok men förvänta dig ingen diskussion då i heller.
Vad menar du med märkliga resonemang? Utveckla det lite så ska jag försöka svara hur jag tänker och resonerar.
Citera
2021-08-19, 21:47
Medlem
Oddtapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, men det är fortfarande hyckleri och cherrypicking att de hävdar att visa brösten och sälja porr är en del av kvinnlig frigörelse, Deras ideologi användes som förebild av feminister i väst, som var inbitna motståndare till porr och prostitution.

Men hur är det hyckleri för att deras ideologi användes som förebild i väst? Är det deras fel? Ditt resonemang går inte ihop. Nadya är ju dessutom skitsnygg jag fattar inte varför alla är så himla upprörda
Citera
2021-08-19, 21:50
Medlem
Wallahabibiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Någon som har länken till hennes only fans?

https://onlyfans.com/xxpussyriotxx

Ska vara ett ganska tråkigt konto.

https://pbs.twimg.com/media/E9I1kgRVEAEI1Yg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/E8SsxK-UcAAGcmy.jpg

Ungefär den nivån på bilderna kan man förvänta sig har jag hört.
Citera
2021-08-19, 21:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
https://onlyfans.com/xxpussyriotxx

Ska vara ett ganska tråkigt konto.

https://pbs.twimg.com/media/E9I1kgRVEAEI1Yg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/E8SsxK-UcAAGcmy.jpg

Ungefär den nivån på bilderna kan man förvänta sig har jag hört.

Tack.
Kasst alltså synd hon är fräsh.
Citera
2021-08-19, 21:56
Medlem
Citat:
Den påstådda kampen mot sexismen är mot stereotyper om kvinnor. En sådan stereotyp är ju att kvinnor bara värderas genom sin kropp och sitt utseende. Vad är det du inte begriper? En femåring fattar ju detta.
Svara på frågan istället.
Nja, sexism är diskriminering och förtryck av valfritt kön. Kampen mot sexism är såklart mot dessa, i feminismens fall huvudsakligen diskriminering och förtryck av kvinnor. Det den sexpositiva feminismen problematiserar är alltså inte att någon visar fittan på internet, utan att någon ser detta och drar slutsatsen att alla kvinnor visar fittan på internet. Är man medveten om att det inte är så går det alltså alldeles utmärkt att ha en OnlyFans samtidigt som man kämpar mot förtryck och diskriminering av kvinnor.

Håll i bakhuvudet att en ideologi kan existera även om du personligen inte håller med om argumenten de framför.

Vidare anser jag personligen att stereotyper är ett problem som uppkommer när folk låter identitetspolitik smälta hjärnan och agerar på det, men det vettefan om ens de sexpositiva feministerna skulle hålla med om.
Citera
2021-08-19, 22:07
Medlem
Citat:
Nej, men hyckleriet ska lyftas fram.

Så feminister som visade brösten för uppmärksamhet, visar nu brösten för pengar? Jag är upprörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in