2021-08-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo, eller att konsekvensen av den 1-2% skillnad innebär "minst" 35`000`000 olikheter mellan oss,
men visst, vi har ju inte vingar eller gälar så de finns ju arter med långt fler olikheter.

tror dock inte att du skulle defineras som "smartast" i schimpansernas värld och miljö, eller få fortplanta dig, det var vad jag menade med "subjektivt"

Hahaha asså va ? Byt inte användarnamn kompis
Citera
2021-08-19, 18:43
Medlem
Geni-Talens avatar
Lite lustigt det där löjliga testet med montering av sängbordet fast ack så talande. Männen sätter fokuserat igång med jobbet medan kvinnorna gnäller och gapar på högsta volym. Ungefär som på jobbet eller hemma när något blir för svårt. Där ropar de på närmaste man för hjälp, här gick det inte för sig. Antar detta fick skötas "off-camera".

Blev bara förvånad över att tidsskillnaden mellan herrarna och de två damer som fullföljde var så minimal. Undrar om någon kvalitetskontroll av monteringen gjordes? Tyckte damernas skapelser såg något vingliga ut jmf gubbarnas men sure, kan vara en synvilla.
Citera
2021-08-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hahaha asså va ? Byt inte användarnamn kompis

Ingen risk

Ta malaria vaccin innan du ger dig av, en av de 35,000,000+ skillnaderna mellan oss och chimpanser gör våra röda blodceller sårbara för Plasmodium falciparum (parasiten som sprider malaria)
Citera
2021-08-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ingen risk

Ta malaria vaccin innan du ger dig av, en av de 35,000,000+ skillnaderna mellan oss och chimpanser gör våra röda blodceller sårbara för Plasmodium falciparum (parasiten som sprider malaria)

Men gud vad du aspargar dig. Det enda jag sa var att vårt DNA är 98% samma som schimpanser.. Vilket är fakta .
Citera
2021-08-19, 18:55
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Tvärtom, när kvinnor också tjänar pengar kan de fokusera på andra styrkor som omhändertagande, känslomässigt stöttande män där det räcker att vara ekonomiskt självgående. Kvinnor och män är inte slavar under biologin.

Såg avsnitt 1 och konstaterade att den här skiten har ältats i public service-propagandan sedan 70-talet, i hur många tappningar som helst. Det kommer aldrig ta slut, inte ens som vid sådana uppenbara skillnader mellan könen som vid denna intervju.

Håll till godo när Jordan Peterson fullständigt krossar denna rabiata feminist!
https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54
Citera
2021-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Men gud vad du aspargar dig. Det enda jag sa var att vårt DNA är 98% samma som schimpanser.. Vilket är fakta .

Och jag poängterar att 1-2% skillnad i DNA generar 35`000`000+ skillnader mellan oss och chimpanser, vilket är fakta.

du tänker väll inte tvinga mig att skriva ut samtliga?
Citera
2021-08-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Vad tycker ni om denna version av Hjernevask?
Ger det en rättvis bild eller är den vinklad?

Belinda säger tex att "väldigt många" är homo? Låter lite PK, vill normalisera.

Belinda Olsson undersöker medfödda skillnader mellan kvinnor och män tillsammans med hjärnforskaren Markus Heilig. Vad spelar vårt biologiska arv för roll för hur vi raggar, blir ihop och hur vi står ut?

https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder

Nu har jag sätt
avsnitt 2,

Lite för mycket själklarheter, men iför bra att belysa det norrmänen insåg för länge sen, genus och feminism får inte trumfa den objektiva verkligheten, för då går det käpprätt åt helvete för barnen.

Hade varit väl värt att påpeka att svenska flickor mår oerhört dåligt av det (relativt andra mindre "jämställda" länders ungdomar) så att sabotera pojkars skolgång med genusflum är enkelt att se konsekvenserna av, men att det har effekt även på tjejjers mående (om än ingen effekt på betygen) kunde varit värt att lyfta. Det ligger mao i alla friska och goda individers intresse att ändra uppfattning, inte vänta på att staten ska säga, -det här med ras... jag menar genus(sic)forskning, vi lägger ner det nu.....

The gender gap in adolescent mental health: A cross-national investigation of 566,829 adolescents across 73 countries
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352827321000173

Highlights

Girls have worse average mental health than boys across 4 measures of mental health.

The gender gap in mental health is largely ubiquitous cross-culturally.

The gap is most pronounced for psychological distress and life satisfaction.

More gender equal countries have larger gender gaps in mental health.

Gender equality correlates with less psychological distress in boys but more in girls
Citera
2021-08-19, 19:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Grattis SVT. Nästa fundering blir att reda ut hur vi ska få fåglar att uppskatta livet i bur. Kan vi göra dem medvetna om deras biologi och att viljan att flyga fritt bara beror på att de mentalt fortfarande "lever kvar på savannen?"

Nej, upplysningen är inte kommen än även om det är ett steg i rätt riktning. Frågan vi måste ställa är varför det är så viktigt att få kvinnor och män att streta emot sina naturliga drivkrafter när det bevisligen bara skapar olycka och missnöje. Till vilket syfte?
Citera
2021-08-19, 20:04
Medlem
RedXs avatar
Det här kan bli både bra och dåligt. Jag känner mig inte särskilt trygg i att kombinationen Belinda Ohlsson och SVT kommer att göra ditt yttersta för att framställa frågan på ett sakligt sätt.
Citera
2021-08-19, 21:29
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Grattis SVT. Nästa fundering blir att reda ut hur vi ska få fåglar att uppskatta livet i bur. Kan vi göra dem medvetna om deras biologi och att viljan att flyga fritt bara beror på att de mentalt fortfarande "lever kvar på savannen?"

Nej, upplysningen är inte kommen än även om det är ett steg i rätt riktning. Frågan vi måste ställa är varför det är så viktigt att få kvinnor och män att streta emot sina naturliga drivkrafter när det bevisligen bara skapar olycka och missnöje. Till vilket syfte?

Kul analogi med burfågeln.

Jag håller dock inte med att vi blir lyckligare ju mer vi lever ut naturliga drivkrafter. Varför, jo för att vissa beteenden är inte socialt accepterat längre av hänsyn till gruppens bästa. Vi slår inte ihjäl brottslingar. Vi sitter lugnt och städat och värderar bevisning och lämplig påföljd. Visst kan tankar och känslor rusa vid bestialiska gärningar, men blir vi lyckligare som grupp om vi agerar på det? Dessutom befinner vi oss alla på en skala, sällan komplett eller i total avsaknad.

Men, att pojkars framlob i en överväldigande majoritet utvecklas senare måste beaktas vid undervisning.
Senast redigerad av Larasoft 2021-08-19 kl. 21:54.
Citera
2021-08-19, 22:30
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Tvärtom, när kvinnor också tjänar pengar kan de fokusera på andra styrkor som omhändertagande, känslomässigt stöttande män där det räcker att vara ekonomiskt självgående. Kvinnor och män är inte slavar under biologin.

Nej. Kvinnor väljer fortfarande äldre partners med mer resurser än dom själva. Även om dom själva tjänar väldigt mycket pengar.

GENERELLT är väl bäst att tillägga innan du kommer dragandes med Läckberg eller någon i din vänkrets.
Citera
2021-08-19, 22:49
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nej. Kvinnor väljer fortfarande äldre partners med mer resurser än dom själva. Även om dom själva tjänar väldigt mycket pengar.

GENERELLT är väl bäst att tillägga innan du kommer dragandes med Läckberg eller någon i din vänkrets.

Definiera äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in