När ska jag säga ”vad var det jag sa”?
I en preprint säger man att boosters inte borde behövas, eftersom man ändå har skydd mot allvarlig sjukdom hos de som behöver det, och att infektion kommer ge den immunitet som behövs. Dessutom säger man att AZ-vaccinet är bättre. Vilket misstag av svenskarna som ropade efter Pfizer.
Jag har alltså rätt, alla som vill och behöver ha vaccinskydd har fått det. Det är dags att öppna fullt ut och ”let it rip”. Naturlig immunitet fixar det här, vi behöver inte en enda spruta till.
”Regardless of explanation, whilst protection against hospitalisation and death is maintained, “booster” vaccinations may not be needed, particularly since infection post vaccination may provide a natural antibody boost. However, declines in immunity against infection demonstrate this needs to be monitored closely.”
https://www.ndm.ox.ac.uk/files/coronavirus/covid-19-infection-survey/finalfinalcombinedve20210816.pdf
Studien är länkad här:
https://www.ndm.ox.ac.uk/covid-19/covid-19-infection-survey/results/new-studies
Och där påstår man att studien visar att vaccin ger samma skydd som naturlig immunitet, men jag hittar inte det i studien. Ingen data från verkligheten visar heller att det skulle vara sant.
I abstract står det:
”Effectiveness of two doses remains at least as great as protection afforded by prior natural infection.”
Men ingenstans ser jag att man visar det.
I studien påpekar man också att man vill ha:
”optimisation of vaccine strategies to induce higher levels of mucosal and systemic immunity”
Vilket tyder på att man vill efterlikna immuniteten efter infektion(nässprej-vaccin), vilket i sin tur tyder på att man vet varför naturlig immunitet är mer effektivt. Eller att man tror sig veta.
I vilket fall så är det ganska tydligt att vaccintillverkarna inte har full koll, vaccinen var ett höftskott och ni är labbråttorna.
Mycket märkligt att sidan som länkar studien, Nuffield Department of medicine, påstår att studien visar lika effektivitet mellan vaccin och naturlig immunitet när det inte finns i studien. Eller så missade jag något.