2021-08-19, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Nej @notknapparen, jag skrev aldrig att
du tror ! ... att jag har spridit desinformation i L*na Wesstr*m-tråden, det var ett osannfärdigt påstående, däremot sagt så skrev jag,

att du äger din fulla rätt, att ! tro på, att !
jag @JokerMannen har ! spridit desinformation i L*na Wesstr*m-tråden.

Var god läs en gång extra, innan du nästa gång svarar på ett inlägg som jag har skrivit.

En fråga till dig @notknapparen: Vill du att jag slutar upp med att skriva om Yodinnan
[ HD ] i L*na Wesstr*m-tråden inkluderat St*fan Davidss*n:s kamrat JG ?

Mvh/JM.

Det blir ju hårklyveri, att du skriver på det sättet.

jag har inga åsikter om vad du tror eller skriver i tråden.
Du har din fulla rätt att tro vad du vill.

Därför önskar jag inte bli inkluderad i dina inlägg som att jag skulle på något sätt ha några som helst åsikter om att du sprider desinformation. Jag har ju inte på något sätt ens nämnt dig.
Citera
2021-08-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Själv har jag fått veta att jag omhuldar HD på ett sätt som inte alls stämmer överens med verkligheten.

■ Och St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ St*fan Davidss*n hade totalt och fullständigt söndermanipulerat både HD och sin kamrat JG, så till den yttersta grad, att de till sist inte ens visste vad de hette i sina förnamn, stackars, stackars lilla HD och stackars lille JG som lät sig utsättas för de kraftfulla manipulationerna som St*fan Davidss*n använde sig ut av för att, som sitt främsta mål, kunna trycka ner de tvenne i det absoluta bottenslammet, en totalt suverän kis han St*fan Davidss*n, som mäktade med detta.

Jag har en fråga till dig @Zilvereko.

Tror du att HD kommer att byta sitt nuvarande efternamn Davidss*n till sitt gamla flick-efternamn Axelss*n inom en snar framtid ?

Jag tycker att frågan enligt ovan skrivet är otroligt spännande och intressant, vad
tycker du ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-19, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tror du att mitt resonemang är fel? Du verkar iaf ha svårt att släppa JS.

Antingen ligger mobil/stegräknare i hemmet medan JS är vid bullerplanket. Då borde stegräknaren markerat 0 steg under den kritiska tiden. Då är det verkligen vanskligt för JS och Åkl att bortse från detta. Försvaret borde ha kastat sej på detta!
Eller så är mobilen/stegräknaren vid bullerplanket - och då borde verkligen polisen ha kollat extra noga på JS. Och försvaret.
Eller så är mobilen i JS hem plus att stegräknaren under tiden för mordet registrerar 100 steg, 50 steg, 50 steg, 50 steg etc, som att en människa packar och pysslar och kollar mobilen lite då och då samtidigt som man rör sej i sitt hem.
Ett av dessa scenarion borde stämma.
I vilket fall torde det antingen styrka eller spräcka JS utsaga.
Det finns så klart varianten att JS mycket mycket gode vän (måste det i så fall vara) är i JS hem och simulerar packning, bärande på mobilen.
Vem skulle denne vän i så fall vara?

Vilket scenario anser du är det troliga? Finns det fler varianter?

Bra där!
Klart att man kollat JOSj nämre. Han är dessutom med i två förhör under rättegången.
Citera
2021-08-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

■ jag har inga åsikter om vad du tror eller skriver i tråden.
Du har din fulla rätt att tro vad du vill.

■ Okey @notknapparen, då vet jag att du inte har någonting emot att jag fortsättningsvis skriver om Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG i L*na Wesstr*m-tråden. Givet vis kommer också SOA att slinka med i ett och annat inlägg.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-19, 14:18
Medlem
Citat:

■ St*fan Davidss*n hade totalt och fullständigt söndermanipulerat både HD och sin kamrat JG, så till den yttersta grad, att de till sist inte ens visste vad de hette i sina förnamn, stackars, stackars lilla HD och stackars lille JG som lät sig utsättas för de kraftfulla manipulationerna som St*fan Davidss*n använde sig ut av för att, som sitt främsta mål, kunna trycka ner de tvenne i det absoluta bottenslammet, en totalt suverän kis han St*fan Davidss*n, som mäktade med detta.

Tror du att HD kommer att byta sitt nuvarande efternamn Davidss*n till sitt gamla flick-efternamn Axelss*n inom en snar framtid ?

Jag tycker att frågan enligt ovan skrivet är otroligt spännande och intressant, vad
tycker du ?

Mvh/JM.

Det var inte till mej men skriver ändå.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med frågan till @Zilvereko. Menar du att om H behåller Davidsson så är hon skyldig men om hon byter tillbaka till Axelsson så är hon oskyldig??.
Eller hur menar du??. Hjälp mej att förstå, Jag begriper inte vad efternamnen har med mordet på LW att göra??.
Citera
2021-08-19, 15:15
Medlem
Citat:

tycker du ?

Mvh/JM.

Oinressant för mig, men jag har tänkt geocachnamnet Syster H.AX(elsson) hela tiden sen hon tog det nicket. Hon får heta precis vad hon vill, jag bryr mig inte.
Citera
2021-08-19, 15:18
Medlem
Citat:
■ För sjutton gubbar min gode @Lars48, vad du än gör, så börja inte med att Mållganiséra, det vill säga, att imaginärt försöka skapa en gärningsperson som aldrig har funnits.

■ @Lars48, hur du än tänker och tycker om olika saker i detta fallet, bli inte som St*fan Davidss*n var, det vill säga, en Mållganist.

■ Vid det aktuella tillfället, fanns många besvärande omständigheter för Mållganisten St*fan Davidss*n beträffande mordet på L*na Wesstr*m.

■ Otroligt mycket pekade direkt på Mållganisten St*fan Davidss*n vilket i sin tur resulterade i att han blev starkt misstänkt för att tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet samt, att St*fan Davidss*n slutligen dömdes i Göta Hovrätt den 28 Maj 2021 till 18 års fängelse.

■ Kammaråklagaren Å*a H*ding har tidigare deklarerat för allmänheten, att Mållganisten St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet.

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro, det vill säga, att någon ! var St*fan Davidss*n behjälplig.

Mvh/JM.
Snacka om att vara mållganist !
Vem är medhjälparen då ?
Det är ännu en sak som åkl inte kunnat styrka. En icke existerande medhjälpare som bara finns i fantasi eller på papper.
En medhjälpare som inte lämnat efter sig några spår alls !
Den kanske är påhittad bara för att åkl utsaga ska låta rimlig.
Citera
2021-08-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, det kan ju vara bra att veta innan du svarar.

Om du läser bakåt några inlägg kanske du förstår.

JS har alltid stått för Sillen!
Citera
2021-08-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Det är många här som är besserwissrar och drar sina egna slutsatser. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att SD tog livet av LW. Och ja, jag har lyssnat på hela rättegången.

Ja, har man hängt med i händelserna så är det ingen tvekan om vem som är GM. Han har ju aldrig heller ansträngt sig att påstå motsatsen.
Citera
2021-08-19, 15:47
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ja, det är frustrerande att pådyvlas att man har åsikter som man inte har och inte har skrivit - och att det dessutom upprepas gång på gång.

Själv har jag fått veta att jag omhuldar HD på ett sätt som inte alls stämmer överens med verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är förvirnade att läsa om fallet och dess personer.

Dels är den relation som SD och Lena har haft både svår att förstå ur ett vanligt pespektiv (dvs så som man själv tänker att relationer "brukar" vara, oasvett om de är bra eller dåliga). Deras konversationer är extremt långa, enformiga att läsa, fyllda med diverse hot. Det är en ständig dragkamp, som aldrig verkar nå ett slut. Man behöver bara läsa någon sida av en sådan konversation för att förstå att relationen är gravt störd.

För att förstå mer har jag behövt läsa på om destruktiv relationer och lära från andra mer insatta i tråden. Det är som att försöka dechiffrera dessa personer och deras koder, för att göra det mer begripligt.

Med tiden tycker jag ändå att jag har fått en slags förståelse för hur det funkat, även om det är och förblir en tolkning. Jag tror att de iblandade personerna själva, särskilt SD, inte riktigt begripit vad som höll på att hända.

HD är mer av en sluten mussla. Vi har inte heller lika mycket material att utgå från.

Min hållning är för stunden att HD inte är ivolverad på et aktivt plan, varken i dådet eller i en planering.

Det finns ingen logik att en medskyldig skulle utbrist till någon; vad har han nu gjort, eller; hoppas hon är död. Det sätter ju fingret direkt åt ditt håll. Att SD inte alls skulle ha deltagit i mordet ser jag som uteslutet.

Om nu HD vrit delaktig i mordet, vetat om att SD gått hem med blodiga kläder, duschat, tvättat; varför har HD inte sett till att huset städats tidigare?

Den 15:e kunde hon gjort någon insats i all hast kollat situationen? Hon jobbade väl, sedan hämtade och hade hand om tjejerna. Det var någon slags kortare husrannsakan mellan 20:06- 22:51 hos SD på Betesvägen, men om HD varit delaktig och vetat om hur blodigt det varit, varför gjorde hon inte en snabb koll på viktiga ställen redan då?

Direkt efter USA- resan hade det varit lämpligt efter att de båda kommit från Arlanda hade annars varit mer lämpligt. Huset var inte avspärrat efter den 18:e, även om polisen av och till hämtade saker i huset (helt fritt ur minnet, minns varken datum eller annat aktivt just nu. Detta är något man behöver kolla upp närmre isf). Vad jag menar är att det kunde vara riskfyllt, att bli påkommen med att skura golvbrunar.

Häva-----------2018-05-18 14:40 (A 155/63)
Avspärrning---2018-05-31 09:25 (A 155/89)

Jag tror dock att det fanns något i HDs bakhuvud när hon städade golvbrunnen. Även om hon själv har sagt att det var pga av barnen och att hon själv var den som initierade det vid något tllfälle, så är jag ganska säker på att det är en städning som har dubbla betydleser. Hon vill helt klart städa bort ev bevis. Jag tvivlar inte.

HD förstår på ett plan att SD har med mordet att göra.

Det som jag har i mina tankar är att SD är en sjukt manipulernade och gaslightande person. Det kan mycket väl vara han som på något sätt planterar i HDs huvud att han inte bara är oskyldig, men att han är rädd att blodet som Lena har avsatt i huset kommer att fälla honom.

Jag kan absolut tänka mig att HD har omedvetet triggat till mordet genom att säga saker som fått SD att brista.

Det kan ha varit saker som att typ; du kommer aldrig att kunna lämna Lena så länge hon lever, eller; du får göra dig av med Lena på ett eller annat sätt. Eller; Lena har förstört hela mitt liv, förstört allt för oss. Det är hennes fel. Om hon (Lena) inte funits hade det inte behövt vara så här.

Det behöver inte betyda att HD menat något ordagrant.

Eller kanske det räckte med det som hände; att HD flyttar, tar ut skilsmässa, inleder en sexuell relation med JS (vilket SD snokat fram att det var, kollat i HDs mail varje timme), visar tydligt att hon tänker på "hur annorlunda livet kunnat vara under andra omständigheter" osv.

Och då samtidigt som Lena deklarerar; ha det så bra på er resa då ni ska börja om på nytt, och sedan skriver att hon; inte längre är rädd för att bli lämnad.

Det är ett tydligt klartecken från Lena (tror jag) att nu vet hon att de kommer att börja om på nytt, men hon är inte rädd att avslöja det fula dubbelspelet. Hon klarar av att bli lämnad av SD nu, vilket förstås kommer att bli konsekvensen av ett avslöjande (som ju är en hämd, inget annat).

Att Lena sedan skickar bilden på loggremsan, det visar att Lena på inget sätt är villig att bara försvinna tyst ur intet. Kampen för hennes del är inte över. Hon vägrar att låta sig bli borskuffad, uttnyttjad och lämnad som skräp i tysthet.

Det finns för många saker (i mitt tycke) som motsäger att HD är involverad i mordet. Däremot kan jag tänka mig att hon begriper att det kan ligga till på det sättet, men hennes medvetande blir blockerat, trycker ner det här till ett mer omedvetet plan.

Hon säger då och då i förhör, att hon t ex inte vill veta om vissa saker om otroheten. Jag änker att hon kommer från en strutsfamilj, och hon själv adapeterat till att (över)leva med SD genom denna strategi.

Det kan bli väldigt konfliktfyllt och hotfullt för henne om hon tar in att det är hon som triggat SD, att hon har agerat och/eller sagt saker som gör henne skuldtyngd. Kanske också förstår att hon svalt en massa lögner och otrohet väldigt länge, vilket bidragit till resultatet.

Det är mina tankar...

Ingen lätt sak att acceptera att den du levt med, som är far till dina barn, inte bara är en otrogen lögnare, men också en mördare.
Grymt bra skrivet och en klockren teori som får alla pusselbitar att falla på plats. Har man bara lite sunt förnuft så..👍
Citera
2021-08-19, 20:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
JS har alltid stått för Sillen!

JS stod först för coco_c, långt innan vi visste något om Sillen.
Citera
2021-08-19, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Oinressant för mig, men jag har tänkt geocachnamnet Syster H.AX(elsson) hela tiden sen hon tog det nicket. Hon får heta precis vad hon vill, jag bryr mig inte.
Hon skapar kontot 5 juli 2017. Nicket lär väl ha skapats då likaväl och hon borde väl hetat typ Systerhdav.
Undrar om det händer nåt speciellt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in