2021-08-18, 20:43
Medlem
Felica har ju öppnat upp sin Instagram och svarar på frågor. Hon fortsätter med allt är Matteos fel. Såklart att det inte är svart eller vitt. De blev tydligen tillfrågade att vara med...

Jonte är ju fortsatt läskigt svartsjuk.
Citera
2021-08-18, 23:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrus.sinensis
Nej verkligen inte. Sånna gråtattacker eller andra typ av känsloutbrott är inte direkt ovanligt hos autister, så kallade meltdowns.
Good for you!
Sker det även hos manliga ASPERGARE? inom autismspektrumet.
Själv har jag en tveksam aspergerdiagnos och det har aldrig hänt mig inte min bror heller vad vi vet om själva.
Min intryck av meltdown var att kognitionen pajar temporärt, inte känslorna, men jag är inte säker

P.S Visste du förresten att Hedda ser ut som en 10 poängare utan brillor sedd framifrån, och som en 1:a med hipserbrillorna på sedd i profil, och klär i svart gör hon också som en annan emo, det klär henne inte
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-18 kl. 23:39.
Citera
2021-08-18, 23:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Det framgick inte av din post. Du verkar ha en hang-up på manligt och kvinnligt, jag har aldrig hört någon som så hårdnackat snackat om kvinnlig aspberger. Men om du nu har en autismdiagnos förstår jag att du stör dig, jag tvivlar men backar. Och bara så du vet klassas aspberger inom autismspektrum och i utredningar numera börjar man överge diagnosen aspbergers och enbart använda autism.

Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Tycker inte heller det framgår om du tror att deltagarna har någon npf-diagnos? Det tror inte jag, men jag är inte den som diagnostiserar människor jag aldrig träffat. Vår diskussion handlar inte om något skvaller om deltagarna, så jag lämnar den nu. Ha ett bra liv.
Det där är väldigt kvinnligt att avsluta med att önska folk ett bedrägligt liv på tvärtomspråket
Det är också väldigt kvinnligt att inte våga spekulera kring diagnoser hos människor man inte känner
Jag är kluven till om Hedda har kvinnlig asperger det är därför som det inte framgick tydligare

Ha ett uthärdligt liv!
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-18 kl. 23:35.
Citera
2021-08-18, 23:40
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Felica har ju öppnat upp sin Instagram och svarar på frågor. Hon fortsätter med allt är Matteos fel. Såklart att det inte är svart eller vitt. De blev tydligen tillfrågade att vara med...

Jonte är ju fortsatt läskigt svartsjuk.
Har du en länk till hennes instagram?

Nevermind, jag hittade

https://instagram.com/feliciamalm?utm_medium=copy_link
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-08-18 kl. 23:47.
Citera
2021-08-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Good for you!
Sker det även hos manliga ASPERGARE? inom autismspektrumet.
Själv har jag en tveksam aspergerdiagnos och det har aldrig hänt mig inte min bror heller vad vi vet om själva.
Min intryck av meltdown var att kognitionen pajar temporärt, inte känslorna, men jag är inte säker

P.S Visste du förresten att Hedda ser ut som en 10 poängare utan brillor sedd framifrån, och som en 1:a med hipserbrillorna på sedd i profil, och klär i svart gör hon också som en annan emo, det klär henne inte

Så som jag fått lära mig så är meltdowns en explosion av känslor, oftast på grund av att man inte lyckas kommunicera fram det man vill och det drabbar både tjejer och killar vad jag vet. Sen tror jag verkligen inte att Hedda fick en meltdown i programmet, vill jag vara tydlig med.

Hedda har väl för övrigt så mycket svart på sig för att det var deras "parfärg".

Till topic: Tack gode gud att Felicia och Matteo inte är tillsammans längre. Steffi och Marcus ska gifta sig? Lite förvånad där faktiskt även om jag trodde att dom skulle fortsätta vara tillsammans... Men det är något i det förhållandet som känns lite märkligt, kan dock inte riktigt sätta fingret på vad.
Citera
2021-08-19, 09:28
Medlem
https://www.expressen.se/noje/sa-gick-det-sen-for-paren-i-vi-eller-aldrig/

Någon med premium som kan berätta hur det gick?
Citera
2021-08-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaltmeter
https://www.expressen.se/noje/sa-gick-det-sen-for-paren-i-vi-eller-aldrig/

Någon med premium som kan berätta hur det gick?
Se sista avsnittet, det ligger uppe nu. På slutet meddelas hur det gått för respektive par (ihop/inte ihop).
Citera
2021-08-19, 10:37
Medlem
zxcvasds avatar
Vad är det som gör att vissa tror att Hedda har autism? Det var inget jag tänkte på när jag tittade. Däremot Matteo.
Citera
2021-08-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvasd
Vad är det som gör att vissa tror att Hedda har autism? Det var inget jag tänkte på när jag tittade. Däremot Matteo.
Om det stämmer att Matteo är polis så undrar jag hur han lyckats komma in på den utbildningen. Krävs det inte att man har någon form av förmåga att läsa av andras sinnesstämning och anpassa sig efter dessa för att komma in där, och därefter bli en bra polis? Han behärskar ju inte det, stackaren. Jag tycker att han har väldigt tydliga autistiska drag.
Citera
2021-08-19, 16:00
Medlem
Hedda är en solklar autist, hon är också jävligt söt. Jonas trivs nog ganska bra med att ha all emotionell makt i förhållandet.
Citera
2021-08-19, 17:17
Medlem
zxcvasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Hedda är en solklar autist, hon är också jävligt söt. Jonas trivs nog ganska bra med att ha all emotionell makt i förhållandet.
På vilket sätt framgår det att Hedda är autist?
Citera
2021-08-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Om det stämmer att Matteo är polis så undrar jag hur han lyckats komma in på den utbildningen. Krävs det inte att man har någon form av förmåga att läsa av andras sinnesstämning och anpassa sig efter dessa för att komma in där, och därefter bli en bra polis? Han behärskar ju inte det, stackaren. Jag tycker att han har väldigt tydliga autistiska drag.

På vilket sätt tyder han inte andras sinnesstämning? Jag tror hsn bara stängt av för att inte bli tokig av Felicias terrorvälde och gaslightning. Jag är imponerad över att hsn inte totalflippa på tokan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in