2021-08-19, 07:32
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Ja, man blir mörkrädd när sådana stollar får uttala sig i media. Hans resonemang är helt bakvänt men folk köper det ändå.
Indirekt så beskyller han alltså ovaccinerade.
Lite roligt med tanke på att det förmodligen är vaccinerade som dragit hit varianten till Sverige
Citera
2021-08-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Indirekt så beskyller han alltså ovaccinerade.
Lite roligt med tanke på att det förmodligen är vaccinerade som dragit hit varianten till Sverige

Alltid skönt att kunna skylla på någon. 95% har noll koll och vill bara att "allt ska bli som vanligt".
Citera
2021-08-19, 07:44
Medlem
Jag accepterar att folk inte vaccinerar sig,
Men jag tar vaccin för att inte smitta andra, jag tar vaccin för att inte hamna på iva, jag tar vaccin för att kunna gå på restaurang,och kunna besöka nära släktingar,det finns många anledningar,
Sen vad det innehåller vet jag inte, men jag vet inte heller vad inneållet är i Ipren, Alvedon, eller andra medeciner , jag vet inte ens vad en köttbulle innehåller eller coca cola, , men det hamnar i kroppen med,
Citera
2021-08-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Nej, det är nog rätt få som tyckte det var bra att det kom så extremt många på så kort tid. Det som de välutbildade motsatte sig var framför allt retoriken hos SD och dess svans. Något som i dagsläget tyvärr har lett till betydligt större motsättningar mellan svenskar och invandrare. Reinfeldt är den största boven i frågan om vidöppna gränser. Löfven ströp inflödet, men det tog lite för lång tid

Du menar retoriken att tala klarspråk, ja herregud.. Självklart är allt SD:s fel i vanlig ordning. Och nej flödet är ungefär detsamma om man bortser från toppen 2015/2016.
Citera
2021-08-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av man304
Jag accepterar att folk inte vaccinerar sig,
Men jag tar vaccin för att inte smitta andra, jag tar vaccin för att inte hamna på iva, jag tar vaccin för att kunna gå på restaurang,och kunna besöka nära släktingar,det finns många anledningar,
Sen vad det innehåller vet jag inte, men jag vet inte heller vad inneållet är i Ipren, Alvedon, eller andra medeciner , jag vet inte ens vad en köttbulle innehåller eller coca cola, , men det hamnar i kroppen med,

Jag tog vaccin igår enbart för att slippa alla frågor och problem med ev kommande vaccinpass. Inte en tillräckligt stor fråga att ta strid för även om jag helst sluppit. Dels för att coronas farlighet känns väldigt överdrivet och för att biverkningarna inte känns fullt utredda. När jag stod i kön till vaccinationen retade jag mig också på att ngn rik gubbe som äger den privata mottagningen troligen hade en av sina lönsammaste dagar i livet. 1500 inbokade för vaccinering denna dag i Nordstan. Ett mkt enkelt ingrepp som vem som helst kunnat utföra - jag gissar på att betalningen motsvarar en vanlig undersökning och ett par hundralappar netto till ägaren per "kund" är nog ingen överdrift.
Citera
2021-08-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Flera på mitt arbete har inte vaccinerat sig. Alla har 5 år på universitet.

Vaccin stoppar inte smittspridningen. Det är alltså inte längre ett argument att vaccinera sig för att skydda andra. Vaccinet verkar dock ge ett visst skydd för äldre att bli svårt sjuka och dö i sjukdomen. Vilket är mycket bra. Men alla måste inte vaccinera sig.

Nej, men vaccinet MINSKAR smittspridningen och det ganska rejält. Du kan alltså smitta vidare men sannolikheten för det är bra mycket mindre. Detta betyder att vaccinationsgraden är ännu viktigare än om vaccinet skapat full immunitet.
Citera
2021-08-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Du menar retoriken att tala klarspråk, ja herregud.. Självklart är allt SD:s fel i vanlig ordning. Och nej flödet är ungefär detsamma om man bortser från toppen 2015/2016.
Ja, att tala klarspråk är inte alltid positivt om man vill få människor motiverade. Det är generellt sett jävligt mycket i ett samhälle som man inte bör prata statistiskt belagt klarspråk inom.

Tänk om brandkåren exempelvis vid en rekrytering hade sagt till en kvinnlig sökande att de bara anställer män eftersom män statistiskt sett är starkare än kvinnor. Givetvis måste varje människa bemötas individuellt.
Citera
2021-08-19, 08:43
Medlem
Citat:
Nej, men vaccinet MINSKAR smittspridningen och det ganska rejält. Du kan alltså smitta vidare men sannolikheten för det är bra mycket mindre. Detta betyder att vaccinationsgraden är ännu viktigare än om vaccinet skapat full immunitet.

Det finns inga bevis för att vaccin minskar smittspridningen. Tvärtom verkar det vara fler fall världen över idag jämfört med för ett år sedan.

Alla ska inte vaccineras. Det är en dum idé. Sluta vara springpojkar åt Pfizer och co.
Citera
2021-08-19, 08:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det finns inga bevis för att vaccin minskar smittspridningen. Tvärtom verkar det vara fler fall världen över idag jämfört med för ett år sedan.

Alla ska inte vaccineras. Det är en dum idé. Sluta vara springpojkar åt Pfizer och co.

Det här är lite roligt. För ett år sedan sa du att ökningen av fall berodde på den ökade testningen. Håller du med om det idag?
Citera
2021-08-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det här är lite roligt. För ett år sedan sa du att ökningen av fall berodde på den ökade testningen. Håller du med om det idag?

Förutom att testningen inte har ökat iår jämfört med samma tid förra året. Visa gärna siffror för att motbevisa.
Citera
2021-08-19, 08:49
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:

Skitsnack, ny data visar att vaccinerade är lika smitsamma som ovaccinerade.
Citera
2021-08-19, 08:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Förutom att testningen inte har ökat iår jämfört med samma tid förra året. Visa gärna siffror för att motbevisa.

Testningen ökar givetvis konstant. Eller tror du att den minskar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in