2021-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tysk politi mener at Christian B står bak forsvinningen/drapet på Madeleine.

Dette er hva skynews.com skrev om CB 31. juli 2020.
"He was 30 at the time and already had convictions for child sex crimes, theft and forgery, and two years earlier had raped an elderly American woman in Portugal though he was only recently convicted of that attack.
CB ser ut til å være en serie-seksualforbryter, som like gjerne går løs på barn som på eldre damer.

https://news.sky.com/story/madeleine-mccann-suspect-christian-b-filmed-during-road-trip-five-weeks-before-she-disappeared-12039 845#

Jeg synes det blir helt feil. Jeg har ingen tro på at leiemorder(e) har drept AE.

Greit å være uenig da.
Det er mange seksualforbrytere som tidligere var mistenkt. Vet ikke hvilke bevis som foreligger utover han kunne vært på åstedet. En angivelig tyster som vil ha nedsatt straff kanskje. Ellers enig i at det ikke er spor etter fremmed gm. Likefult er det indisier som taler for bestillingsdrap.
Citera
2021-08-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvis TH ønsket å blir kvitt AE og bestilte hjelpere for å drepe henne i Sloraveien 4, hvorfor stoppet han ikke der ? Hadde det ikke vært enklere for han i ettertid om han stoppet der ? Noen hadde brutt seg inn og drept henne mens han var på jobb. Det ville ha vært enklere for han. Hvorfor ikke bare kuttet ut alt dette kidnappingsgreiene som bare fører til masse styr og press over seg med å betale i ettertid ?

Det rimer jo ikke at gjerrige TH skal sette seg selv i en situasjon hvor det forventes av barn, barnebarn og resten av samfunnet at han skal betale ?
Det er voldsomt mye styr han lager for seg selv, når det finnes enklere måter å gjøre det på ?

Jeg har lest Lørenskogboka nå. AE var fortvilet den siste tiden før forvinningen. Hun var veldig fortvilet pga særeieavtalen. Man bør fortsatt ikke utelukke at det er hun selv som har medhjelpere til å komme seg unna og til å innkassere penger. Jeg får en sterk følelse av det. Det er i hvert fall en like sannsynlig teori. Hun hadde kanskje ikke greid å forestille seg at politiet skulle bli innvolvert ?

Jeg lurer veldig på hva de handet om de siste to samtalene hun hadde med regnskapsdama og sønnen Regnskapsdama var venninne og samtalen ble avsluttet i samme klokkeslett som bilen begynte å rygge. Hva slags hemmelige greier foregikk mellom de to damene ? Er ikke overbevist om at sannheten har kommet frem der. Og sønnen ? Er han også medhjelper til AE ? Kryptomedhjelper med assistanse fra RU?

Det står i boka at regnskapsdama uttalte seg veldig vagt og at det var lite å få ut av henne.

Teorien er kanskje ikke veldig sannsynlig, men ikke noe mindre sannsynlig enn at TH står bak. Jeg holder alle muligheter åpne når det gjelder den saken her.
dvs mb er veldig vag om kontonummer og teh trenger tre avhør for å huske samtale om halloween og at han snart skulle få lønn. Likefult har aehs telefon blitt brukt og registrerte en kraftig bevegelse som tyder på et overfall med påfølgende blodsøl og kvelning. Strips og gaffateip på åstedet, trolig for kvelning og innpakking før et rotete åsted ble overtatt av th. Vaskemannen. Han fjernet trolig husets vaskebøtte. Hvem er leiemorderen.
Citera
2021-08-19, 00:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Enda en som forsøker å legge skylden på 68 år gamle AE for å ha planlagt sin egen forsvinning? Dette til tross for alt som peker mot TH? Han har studert gamle drap i årevis, og visste at hans eneste sjanse til å komme unna med konedrap var å få det til å se ut som noen tok milliardærkona med seg vekk fra S4, når han selv hadde alibi.

Alibiet var fabrikkert slik at siste «sikre» livstegn ble flyttet til minuttet bilen hans parkerte på Futurum 0914. Samtalen med TEH ble trolig foretatt av MGM.

Edit/presisering: MGM skal selvfølgelig være MGP(MedGjerningsPerson), som innebærer mann eller kvinne.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-08-19 kl. 00:15.
Citera
2021-08-19, 03:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror han først hadde blitt arrestert og deretter varetektsfengslet fram til dommen. Og da tror jeg at han da hadde fått livstidsdom.

Så derfor tror jeg at han valgte det for å ligne en kidnapping.

Tror nok det jeg også. Hvis det fra første stund var på det rene at hun var blitt drept, så kunne de skaffe ferske vitneobservasjoner. Alle vitner husker mye bedre hvis man spør dagen etterpå, istedetfor 2-3 mnd etterpå.
I denne saken så har politiet blitt "truet" gjennom brevet til å holde seg unna åstedet med uniformerte biler, og å ikke publisere saken i media. Det er nok derfor de går så grundig til verks nå. De er forbannet fordi at de ble lurt, og har bestemt seg for å gjøre absolutt alt for å få manipulatoren Tom Hagen bak lås å slå.
Citera
2021-08-19, 03:31
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Har polisen kommit fram till något än? Orkar tyvärr inte gå igenom flera hundra sidor
Citera
2021-08-19, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enda en som forsøker å legge skylden på 68 år gamle AE for å ha planlagt sin egen forsvinning? Dette til tross for alt som peker mot TH? Han har studert gamle drap i årevis, og visste at hans eneste sjanse til å komme unna med konedrap var å få det til å se ut som noen tok milliardærkona med seg vekk fra S4, når han selv hadde alibi.

Alibiet var fabrikkert slik at siste «sikre» livstegn ble flyttet til minuttet bilen hans parkerte på Futurum 0914. Samtalen med TEH ble trolig foretatt av MGM.

Edit/presisering: MGM skal selvfølgelig være MGP(MedGjerningsPerson), som innebærer mann eller kvinne.
slepesporene tyder på at en person, gjerne med hastverk eller en kvinne/eldre mann har slept henne. Tiden i bolig med ankomst bil og vasking tyder ikke på særlig hastverk. Vasking og rydding av åstedet kan ha blitt foretatt av th, gitt dna under knehasene og ingen spor etter th eller gm i bolig. Utover dette kan vi fastslå at kidnapper i alle fall var i bolig fra telefonbevegelsen omkring 09.30 (oppgitt av th) og anrop fra ths telefon 10.07. Vinduet er da minst 40 minutter. Bolig ble trolig forlatt rett etter 10.07.
Citera
2021-08-19, 08:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror nok det jeg også. Hvis det fra første stund var på det rene at hun var blitt drept, så kunne de skaffe ferske vitneobservasjoner. Alle vitner husker mye bedre hvis man spør dagen etterpå, istedetfor 2-3 mnd etterpå.
I denne saken så har politiet blitt "truet" gjennom brevet til å holde seg unna åstedet med uniformerte biler, og å ikke publisere saken i media. Det er nok derfor de går så grundig til verks nå. De er forbannet fordi at de ble lurt, og har bestemt seg for å gjøre absolutt alt for å få manipulatoren Tom Hagen bak lås å slå.
Nemlig, og den geniale planen sørget også for å plassere hele skylden for drapet på politiet, noe man, om enn noe overspilt, bevisst forsterket gjennom klageskrivet fra dattera.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
slepesporene tyder på at en person, gjerne med hastverk eller en kvinne/eldre mann har slept henne. Tiden i bolig med ankomst bil og vasking tyder ikke på særlig hastverk. Vasking og rydding av åstedet kan ha blitt foretatt av th, gitt dna under knehasene og ingen spor etter th eller gm i bolig. Utover dette kan vi fastslå at kidnapper i alle fall var i bolig fra telefonbevegelsen omkring 09.30 (oppgitt av th) og anrop fra ths telefon 10.07. Vinduet er da minst 40 minutter. Bolig ble trolig forlatt rett etter 10.07.
Ingenting av det TH eller familien sier er troverdig, så man må se bort fra alt i tidslinjen som kun er forklart av disse. TH kan ha løftet AE under knehasene rett etter han drepte henne, da han bar henne bort til toppen av trappa i 2. etasje. Derfra ble hun av MGP planmessig dyttet utfor trappa mellom 0916 og 0948 for å styrke alibiet ved at hun var i live da TH var på jobb.
Citera
2021-08-19, 08:35
Medlem
Av teoriene som diskuteres på forumet virker teorien om opiodforgiftning klart mest troverdig. Dette forklarer at GM (TH) ikke var tilstede i SV4 når hun ble drept. Fallet i trappen kan forklares ved at giften da har gjort AEH tilstrekkelig omtåket. Opiodoverdose fører slik jeg har forstått det til kvelning noe som forklarer sporene etter kvelningsdød.

Da gjenstår det å forklare hvor liket har blitt av. Her tror jeg som tidligere nevnt at TH må være hettemannen for at det skal gå opp. TH har gått tilbake til SV4 og enten kvittet seg med liket eller gjemt bort liket midlertidig på eiendommen.

Er det realistisk at han kan ha brukt syre til å løse opp liket for senere å skylle resultatet ned i avløpet. Det vil nok ta en del tid for en syre å løse opp et menneske tilstrekkelig så det kan forklare hvorfor dette måtte gjøres tidlig på dag.

I breaking bad brukes flussyre til dette men usikker på hvor realistisk det er.
Citera
2021-08-19, 10:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvradd
Av teoriene som diskuteres på forumet virker teorien om opiodforgiftning klart mest troverdig. Dette forklarer at GM (TH) ikke var tilstede i SV4 når hun ble drept. Fallet i trappen kan forklares ved at giften da har gjort AEH tilstrekkelig omtåket. Opiodoverdose fører slik jeg har forstått det til kvelning noe som forklarer sporene etter kvelningsdød.

Dette er den mest plausible forklaringen, mener jeg. Ingen morder behøvdes på åstedet.

Citat:
Da gjenstår det å forklare hvor liket har blitt av. Her tror jeg som tidligere nevnt at TH må være hettemannen for at det skal gå opp. TH har gått tilbake til SV4 og enten kvittet seg med liket eller gjemt bort liket midlertidig på eiendommen.

Er det realistisk at han kan ha brukt syre til å løse opp liket for senere å skylle resultatet ned i avløpet. Det vil nok ta en del tid for en syre å løse opp et menneske tilstrekkelig så det kan forklare hvorfor dette måtte gjøres tidlig på dag.

I breaking bad brukes flussyre til dette men usikker på hvor realistisk det er.

Kjemisk oppløsning av lik tar sin tid, først og fremst, og det er ikke en luktfri prosess heller.
Så det kan ikke ha blitt gjort i huset. Usannsynlig at han har gjemt liket på eiendommen
ettersom han ganske kjapt ble plassert på hotell under fullstendig overvåkning, hvor han
ble værende flere døgn. Et lik begynner å avgi lukt etter et knapt døgn, og det hadde nok
stinket grundig da politiet ankom eiendommen.

Nei, liket må ha vært fraktet avgårde før politiet ble tilkalt.
Jeg tror personen som kjørte til Kv*tfj*ll i13-tiden kan ha
noe med det å gjøre. For alt vi vet kan han ha foretatt turen
uten å vite hva som lå i lasterommet på pickupen.
Citera
2021-08-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Som sagt så mener politiet at TH er bestiller av drapet, selv etter flere hundre timers etterforskning av boligen. Alt tyder også på at han har alibi for tiden hun ble utsatt for ugjerningen. Politiet tror heller ikke TH har kompetanse til å gjennomføre planleggingen av kryptorigget.

Jadda, det tyder slik og så.

Men, de eneste biologiske sporene som er blitt avdekket på åstedet, tilhører altså Tom Hagen. Og all denne røykleggingen, forvillingen og villedningen, har altså hatt til hensikt å rette fokus vekk fra Hagen.

Som jeg har sagt tidligere, dersom Hagen hadde flyttet ut fra S4 før 31. oktober 2018, så hadde han allerede vært dømt i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er mange seksualforbrytere som tidligere var mistenkt. Vet ikke hvilke bevis som foreligger utover han kunne vært på åstedet. En angivelig tyster som vil ha nedsatt straff kanskje. Ellers enig i at det ikke er spor etter fremmed gm. Likefult er det indisier som taler for bestillingsdrap.

Det er jo hensikten. Med røyklegging, forfalskninger, villedning. Å skape inntrykk av at det må ha vært ukjente GM og eller medhjelpere på åstedet.

Men jeg tror ikke det. Spor, indisier og beviser peker mot Tom Hagen selv. I egen person.
Citera
2021-08-19, 14:17
Medlem
Hva slags info sitter TV2 på?
Ville TV2 laget en slik dokumentarserie om de ikke hadde noe nytt å melde?
https://play.tv2.no/programmer/fakta/forsvinningen-paa-loerenskog/
Citera
2021-08-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e.jensen
Hva slags info sitter TV2 på?
Ville TV2 laget en slik dokumentarserie om de ikke hadde noe nytt å melde?
https://play.tv2.no/programmer/fakta/forsvinningen-paa-loerenskog/

Dette er nok mest spennende for de som ikke allerede er så godt inne i saken, neppe noe nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in