2021-08-18, 17:10
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
För hans egna skull hoppas jag han hamnar i West ham,det visade han mådde bra och leverera,nåt han inte verkar göra under Ole.Vill alltid se bra spelare leverera och spela vidare.
Det kanske är svårt och tro,men jag är inget united fans,jag är MFF och Milan fan sen 35år tbx.och hittade Reggina när bodde i södra Italien under slutet 90 talet .
Men jag är intresserad och ser så mycket fotboll som möjligt,men förstår du kunnat tro jag är united fans efter diskussioner om Bruno.

Heh, jag trodde du var united fan..

Nåja, läste att lingardinho har alkoholproblem samt depression.
Inte så enkelt att lösa..
Citera
2021-08-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Heh, jag trodde du var united fan..

Nåja, läste att lingardinho har alkoholproblem samt depression.
Inte så enkelt att lösa..
Uff det visste jag ej,hårt för en sån talang,
Det e nog mer vanligt än man tror bland unga fotboll spelare,det här alltid förväntas prestera på topp,sen hamna i en svacka och de mentala tar smäll.
Hur ser de ut,erbjuder klubbar/premier League hjälp när det kommer fram spelare inte mår bra?kan tänka många som söker hjälp gärna gör det i det tysta.
Bara hoppas Jesse får hjälpen han behöver och kommer tbx,förra säsongen i West ham var kul se efter helt hamnat i kylan i united.
Citera
2021-08-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Känns som Arsenal 'borde' spela med ESR till vänster (där han faktiskt var lika bra som han varit som 10a) norrmannen i mitten och Saka till höger. Jag håller med dig att man inte borde stanna upp ESR's utveckling men samtidigt är det mycket begärt att lägga hela bördan på honom. De flesta andra lagen har ju flera spelare som kan fylla samma funktion. Behöver t.ex. ESR vila en match så har man norrmannen och det finns val att rotera på. Båda spelade ju ändå ihop under våren.
Sant att de spelade ihop i våras och det fungerade som du påpekar, tänker mer att hade man tagit in andra spelare som inte direkt konkurrerar på samma plats så kan ju även det avlasta. Och tycker inte det vart mycket som pekat på att han behöver avlastning direkt. Verkar vara en kille med fötterna på jorden som bara tycker det är jäkligt roligt att spela boll.

Men man hade kunnat spela 4-3-3 med Martinelli och Saka på flankerna och Auba/Laca i mitten. Däremot med en vad det verkar skadad Party Party och en usel Xhaka på mitten så blir det ju inte mycket till hjälp för ESR (nu vet jag inte hur mycket Lokonga kommer spela direkt). Ett bättre alternativ där känns som en större hjälp till bägge dessa spelarna (Lokonga och ESR) i alla avseende.
Citera
2021-08-18, 20:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Men man hade kunnat spela 4-3-3 med Martinelli och Saka på flankerna och Auba/Laca i mitten. Däremot med en vad det verkar skadad Party Party och en usel Xhaka på mitten så blir det ju inte mycket till hjälp för ESR (nu vet jag inte hur mycket Lokonga kommer spela direkt). Ett bättre alternativ där känns som en större hjälp till bägge dessa spelarna (Lokonga och ESR) i alla avseende.

Med en annan tränare med lite mer balls så hade de nog kunnat spela med endast 1 sittande (t.ex.) Partey och t.ex. norrmannen och ESR/Saka som mer box-to-box och sen fart på kanterna och Auba eller något på topp. Men Arteta känns som typen som alltid kommer vilja ha 2 mer defensiva mittfältare så det lär inte hända. :P
Citera
2021-08-18, 22:18
Medlem
4-4-2s avatar
Medan andra tittar på CL-kvalet sitter jag och ser Sheffield United bli rövkörda av WBA i Championship. 4-0 i skrivande stund.
Citera
2021-08-18, 22:39
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Medan andra tittar på CL-kvalet sitter jag och ser Sheffield United bli rövkörda av WBA i Championship. 4-0 i skrivande stund.

Synd, west brom är ett lag som gärna får hålla sig utanför Premier League. Samma med fullham och qpr.

Hade gärna vilja haft upp nottingham forest men det kommer inte ske på länge. 23e plats och ligger under nu med 1-2 mot Blackburn, rött kort i 90e minuten för forest..

Sen får gärna Stoke och Swansea komma tillbaka.

// PoK
Citera
2021-08-18, 23:21
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Synd, west brom är ett lag som gärna får hålla sig utanför Premier League. Samma med fullham och qpr.

Hade gärna vilja haft upp nottingham forest men det kommer inte ske på länge. 23e plats och ligger under nu med 1-2 mot Blackburn, rött kort i 90e minuten för forest..

// PoK

Ja, West Brom och Fulham håller jag med om. Jojolag båda två. Swansea får gärna hålla sig utanför för min del. De känns lika menlösa som West Brom i min bok. QPR hade jag dock inte haft något emot. Heta derbyn mot Brentford! Stoke vore kul att se i PL också.
Citera
2021-08-18, 23:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

// PoK
Forest var väl nära, eller spelade i playoff för typ 2-3 år sen?
Citera
2021-08-18, 23:31
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

De missade playoff i sista omgången. Känns väl spontant som ett mittenlag i år. Tror absolut de kommer resa sig.

Sheffield har räknas som en av favoriterna att gå upp men efter kvällens överkörning känns det tveksamt. De har väl drabbats av det där klassiska "ramla ur PL"-syndromet, dvs att man faller så hårt att man nästan brakar ner i League 1 direkt.
Citera
2021-08-18, 23:34
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

10/11 säsongen var senast dom spelade playoff , men tiden går fort?

// PoK
Citera
2021-08-19, 00:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
De missade playoff i sista omgången. Känns väl spontant som ett mittenlag i år. Tror absolut de kommer resa sig.

Sheffield har räknas som en av favoriterna att gå upp men efter kvällens överkörning känns det tveksamt. De har väl drabbats av det där klassiska "ramla ur PL"-syndromet, dvs att man faller så hårt att man nästan brakar ner i League 1 direkt.
Stämmer. Så var det ja.
Citera
2021-08-19, 14:41
Medlem
Ramsdale klar för Arsenal för £24M.
https://www.skysports.com/football/news/11095/12384744/aaron-ramsdale-arsenal-agree-deal-in-principle-to-sign-sheffield-united-goalkeeper

(intressant detalj är att man med de två sista signings nu toppar listan för alla lag i mest pengar ut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in