2021-08-18, 12:46
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Är ju logiskt sett till att han var där på lån och verkar ha trivts bra. Sociedad har väl ingen större status direkt? Arsenal lär ju också betala mer i lön. Klart för tillfället att Arsenal känns på dekis men byt ut Arteta mot vilken kompetent tränare som helst och laget kommer börja prestera bättre och top6 är inte extremt orealistiskt egentligen.

Han verkar ju ha trivts i Spanien också, samt att man nyss vann Copa del Rey och slutade 5a i Ligan. Och nu med ett försvagat Barcelona och Real ser jag det inte som omöjligt att utmana Men 22år och vill nog stanna i någon klubb i ett par år nu. Han kanske tror att Arsenal snart kommer utmana igen, vem vet. Men kul och se honom i den ''roligaste'' ligan i alla fall.

// PoK
Citera
2021-08-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Haaland så klart hade ju varit bäst.
Richarlison är en intressant tanke.
Felix, ser ut som en ung Aguero och kommer i från ATM. Kan ju inte misslyckas?
Icardi, en målspruta men samtidigt verkar skapa irritation och gnäll vart han än hamnar.
Griezman, bara Barca är korkade och ge honom den veckolön han har. Inte en chans att City (även med sina oljepengar) skulle ge honom i närheten utav sin barca veckopeng. £750 833 när KDB har £400 000.

// PoK
Haha,skit..trodde ej han satt på sån lön,då kan vi stryka honom från listan.
Citera
2021-08-18, 12:56
Medlem
Citat:
Är ju logiskt sett till att han var där på lån och verkar ha trivts bra. Sociedad har väl ingen större status direkt? Arsenal lär ju också betala mer i lön. Klart för tillfället att Arsenal känns på dekis men byt ut Arteta mot vilken kompetent tränare som helst och laget kommer börja prestera bättre och top6 är inte extremt orealistiskt egentligen.
Är ju en nedflyttning klubbmässigt med tanke på att Arsenal bara spelar i pl och ingen Europa.
Citera
2021-08-18, 13:18
Medlem
Citat:
Förstår dock inte Arsenal, norrmannen är väl tänkt då att ta ESR 10-roll rakt av för £34M. Snacka om att försena utvecklingen på en talang som i mina ögon påminner om en ung KdB. Han och Saka borde vara givna i startelvan, utan Europaspel med ännu mindre matcher så det känns inte som att Arteta kommer behöva rotera så värst på spelarna.

Arsenal har fler platser man hade behövt förstärka avsevärt före man tänker sig att konkurrensutsätta en av de två spelarna som faktiskt är riktigt bra, typ Chambers, Holding, Bellerin/Cedric, Xhaka, Auba, Laca, Willian, Leno
Citera
2021-08-18, 13:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Förstår dock inte Arsenal, norrmannen är väl tänkt då att ta ESR 10-roll rakt av för £34M. Snacka om att försena utvecklingen på en talang som i mina ögon påminner om en ung KdB. Han och Saka borde vara givna i startelvan, utan Europaspel med ännu mindre matcher så det känns inte som att Arteta kommer behöva rotera så värst på spelarna.

Arsenal har fler platser man hade behövt förstärka avsevärt före man tänker sig att konkurrensutsätta en av de två spelarna som faktiskt är riktigt bra, typ Chambers, Holding, Bellerin/Cedric, Xhaka, Auba, Laca, Willian, Leno

Känns som Arsenal 'borde' spela med ESR till vänster (där han faktiskt var lika bra som han varit som 10a) norrmannen i mitten och Saka till höger. Jag håller med dig att man inte borde stanna upp ESR's utveckling men samtidigt är det mycket begärt att lägga hela bördan på honom. De flesta andra lagen har ju flera spelare som kan fylla samma funktion. Behöver t.ex. ESR vila en match så har man norrmannen och det finns val att rotera på. Båda spelade ju ändå ihop under våren.
Citera
2021-08-18, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tack för ännu ett vettigt inlägg, där är inte så mycket kvar att säga

Jag försökte iaf hålla en saklig diskussion med dig, fick tyvärr det resultat jag förväntade mig så nu är det ignore.
Allright, jag hade en ”diskussion” med knarkkungen och var lite het i pannan när jag skrev detta.

Men nej, jag tror inte att Fernandes hade lyckats i närheten så bra i Arsenal som det han har gjort i Man Utd. Huvudsakligen pga att Fernandes var den spelartyp som MU behövde mest i deras lag, medans i Arsenal så var läget tvärtom.
Citera
2021-08-18, 14:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Ödegaard permanent till Arsenal. Vettefan hur jag känner om detta.. är verkligen inte den positionen som vi nödvändigtvis behöver att förstärka.. dock så kan man inte klaga över att vi enbart betalar €30m för Martin.. samtidigt som vi säljer Willock för 25 millar.

Men jag har även mina tvivel om Ödegaard.
Citera
2021-08-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ödegaard permanent till Arsenal. Vettefan hur jag känner om detta.. är verkligen inte den positionen som vi nödvändigtvis behöver att förstärka.. dock så kan man inte klaga över att vi enbart betalar €30m för Martin.. samtidigt som vi säljer Willock för 25 millar.

Men jag har även mina tvivel om Ödegaard.
Finns de nån återköpsklausul i Willock försäljningen?
Hur kommer de sig att han inte får en chans i arsenal efter sin succeutlåning till Newcastle?Det e inte så ni har överflöd av målskyttar.
Citera
2021-08-18, 14:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Finns de nån återköpsklausul i Willock försäljningen?
Hur kommer de sig att han inte får en chans i arsenal efter sin succeutlåning till Newcastle?Det e inte så ni har överflöd av målskyttar.
Inte vad jag vet.

Willock har redan fått sin chans i Arsenal. Och han har redan visat att Arsenal inte är rätt klubb för honom (Lingardinho/Man Utd huh?).
Citera
2021-08-18, 14:56
Medlem
Citat:
Inte vad jag vet.

Willock har redan fått sin chans i Arsenal. Och han har redan visat att Arsenal inte är rätt klubb för honom (Lingardinho/Man Utd huh?).
Ok viśste inte han hade fått sina chanser i Arsenal,men kolla upp och förstår,3år,40mstcher,1mål..kul för honom de funkar i Newcastle,jäkligt spännade spelare .
Citera
2021-08-18, 16:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ok viśste inte han hade fått sina chanser i Arsenal,men kolla upp och förstår,3år,40mstcher,1mål..kul för honom de funkar i Newcastle,jäkligt spännade spelare .
Som sagt, Willock har fått chansen i Arsenal. Men han har inte gjort ngt avtryck i Gunners-tröjan, Arsenal är helt enkelt bara fel klubb för honom.

Hur ser du/ni på Lingardinho’s återkomst i Man Utd?
Citera
2021-08-18, 16:06
Medlem
Citat:
Som sagt, Willock har fått chansen i Arsenal. Men han har inte gjort ngt avtryck i Gunners-tröjan, Arsenal är helt enkelt bara fel klubb för honom.

Hur ser du/ni på Lingardinho’s återkomst i Man Utd?
För hans egna skull hoppas jag han hamnar i West ham,det visade han mådde bra och leverera,nåt han inte verkar göra under Ole.Vill alltid se bra spelare leverera och spela vidare.
Det kanske är svårt och tro,men jag är inget united fans,jag är MFF och Milan fan sen 35år tbx.och hittade Reggina när bodde i södra Italien under slutet 90 talet .
Men jag är intresserad och ser så mycket fotboll som möjligt,men förstår du kunnat tro jag är united fans efter diskussioner om Bruno.
Senast redigerad av drhasch81 2021-08-18 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in