2021-08-18, 14:00
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Fel, immunförsvaret använder multipla försvar.
Nej, jag har rätt du har fel. Antikroppen är ett "signalsystem" som signalerar till T-celler och B-celler. Utan antikroppen (som är speciellt utformad efter virusets ytprotein, vilken kan ändra form när viruset muterar) kan immunförsvaret inte veta vad den ska attackera.
Citera
2021-08-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, jag har rätt du har fel. Antikroppen är ett "signalsystem" som signalerar till T-celler och B-celler. Utan antikroppen (som är speciellt utformad efter virusets ytprotein, vilken kan ändra form när viruset muterar) kan immunförsvaret inte veta vad den ska attackera.
Klinisk forskning och beprövad erfarenhet håller inte med dig.
Citera
2021-08-18, 14:12
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Klinisk forskning och beprövad erfarenhet håller inte med dig.
Är du efterbliven? Du kan inte bli immun mot "förkylning" eller "influensa". Varför? Därför att viruset muterar (antigenisk drift) som gör att immunförsvaret måste tillverka nya antikroppar. Du kan köra upp din kliniska forskning i rövhålet din lågbegåvade apjävel. Du vet inte vad du snackar om.
Citera
2021-08-18, 14:16
Medlem
bajssprutans avatar
Snyggt sätt att försöka manipulera med rubriken, men misslyckat precis som trådstartaren.
Skulle tro att det är snarare 20-25% som inte vaccinerar sig.

Av dessa är minst 50% invandrare som inte litar på staten/sjukvården.
20% kristna/jehovas och andra religiösa grupper.
5% hardcore antivaxxers.
Och resterande 25% är såna som jag som varken tror att det finns chip eller att det är en konspiration.

Jag har redan haft covid, jag är osocial så jag sprider inget och behöver alltså inget vaccin.
Inte heller blir jag allvarligt sjuk även om jag mot all förmodan skulle åka på det igen.

Bättre att de skickar ner det till nåt skithålsland vars enda produktion är fler människor och med flyktingar som största export. Det är där mutationer uppstår, inte hos ett fåtal ovaccade svenskar. Skicka med en låda kådisar också, såna använder jag inte heller.

En stor high five till alla bruschor som vägrar nålen, tack vare er kan svenska staten aldrig tvångsvaccinera folk, det vore ju rasism!
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-18 kl. 14:56.
Citera
2021-08-18, 14:32
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Då är jag en av de påstådda 5%.
Är dock ingen konspirationsteoretiker.

Har ingen lust bara. Haft covid, tar det hellre det igen än att göra som staten säger.
Du gör det inte för att staten säger det. Där avslöjade du dig själv. Du hör till den gruppen.
Citera
2021-08-18, 14:41
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Spännande att skillnaderna är störst i yngre åldrar, där det råder mansöverskott. Som sagt, yngre kvinnor är lydiga får som när sig på godhetssignalering.
Män står för våld och krig.
Citera
2021-08-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Är du efterbliven? Du kan inte bli immun mot "förkylning" eller "influensa". Varför? Därför att viruset muterar (antigenisk drift) som gör att immunförsvaret måste tillverka nya antikroppar. Du kan köra upp din kliniska forskning i rövhålet din lågbegåvade apjävel. Du vet inte vad du snackar om.
Visa mig väldokumenterade fall på någon som fått om Covid-19. Alltså inte något PCR-testpositivt utan väställda diagnoser.

Man brukar se begåvningsnivå på språkbruket.
Citera
2021-08-18, 15:02
Medlem
Mackan52s avatar
Är en av de procenten. Har inte haft tid/ork/lust, välj en ursäkt. Det finns ingen djupare orsak än att jag är lat.
Citera
2021-08-18, 15:09
Avslutad
Fortfarande ovaxxad. Får väl se vad som händer. Kanske jag får vaccinera mig, om det vankas jobb, men har ju inte sett skuggan till ett sådant sedan 2018, som var en kort provanställning.
Citera
2021-08-18, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Snyggt sätt att försöka manipulera med rubriken, men misslyckat precis som trådstartaren.
Skulle tro att det är snarare 20-25% som inte vaccinerar sig.

Av dessa är minst 50% invandrare som inte litar på staten/sjukvården.
20% kristna/jehovas och andra religiösa grupper.
5% hardcore antivaxxers.
Och resterande 25% är såna som jag som varken tror att det finns chip eller att det är en konspiration.

Jag har redan haft covid, jag är osocial så jag sprider inget och behöver alltså inget vaccin.
Inte heller blir jag allvarligt sjuk även om jag mot all förmodan skulle åka på det igen.

Bättre att de skickar ner det till nåt skithålsland vars enda produktion är fler människor och med flyktingar som största export. Det är där mutationer uppstår, inte hos ett fåtal ovaccade svenskar. Skicka med en låda kådisar också, såna använder jag inte heller.

En stor high five till alla bruschor som vägrar nålen, tack vare er kan svenska staten aldrig tvångsvaccinera folk, det vore ju rasism!

Kan igenkänna mig, träffar inte heller folk, annat på mataffären, och har jag covid 19, då får folk skylla sig själva. Var i Willys idag, och en fet somalisk kvinna med mun diarré, pratade i mobilen, skulle absolut följa mig. Hoppas jag har smittat henne med skiten.
Citera
2021-08-18, 15:34
Medlem
Foliehattar utgör nog en stor andel av dessa. Dvs individer som har oturen att besitta en kombination av paranoia, faktaresistens och låg intelligens. Då går tyvärr Youtube-klipp med pseudovetenskaplig smörja och läskig musik, före riktig vetenskap.
Citera
2021-08-18, 15:59
Medlem
Snarkarens avatar
Ny virusmutation har hittats i Uppsala.
Och det är fullvacinerade personer som muterat. Hoppas dom som inte vaccinerat sig än fortsätter att hålla på sin linje, dessa personer kanske är dom enda överlevande om 10år. Vaccinerade kommer bara mutera och mutera...
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/rx1m5o8l
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

i dag kl 15:37
av Beri Zangana
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=665529
En ny virusmutation har hittats i Uppsala, rapporterar UNT.

Det är det första svenska fallet av en ny mutation som kan smitta även fullvaccinerade.

Det är fortfarande oklart hur farlig den nya mutationen är.

Hittills har den nya mutationen, som döpts till E484Q, identifierats i ett prov som analyserats.

Enligt smittspårningsenheten finns totalt åtta fall i länet med starka indikationer på att det rör sig om den nya virusmutationen. Nu pågår en intensiv smittspårning kring fallen.

Två av de som har smittats har varit fullvaccinerade. Men inga av de som blivit sjuka har behövt sjukhusvård.

Mats Martinell är medicinskt ansvarig läkare på provtagningsenheten.

– Det är en naturlig utveckling av det vaccinationstryck vi har. Innan tillräckligt många är fullvaccinerade kommer virusvarianter som kan undvika vaccinskyddet att ha en fördel, säger han till tidningen.

Smittan ska ha förts in i landet i samband med resor i södra Spanien och Portugal. De hemvändande resenärerna ska i sin tur ha smittat minst en person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in