Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
så du tycker att det skulle vara okey att jag skrev på min Facebook sida att du var är inkontinet, bara du var det?
Ebba har godtagit ett strafföreläggande vilket är att likställa med en dom, det kommer oxå att se ut på samma sätt om man söker i brottsregistret.
Billinge har inte återfallit i någon brottslighet på väl över 10 år. Ebbas brottslighet är färsk. Billinge har oxå bara varit brottsmisstänkt en gång. Ebba har förutom förtalet även varit brottsmisstänkt för trädfällningen. Billinge har inte heller aldrig försökt sno ett hus. Medan Ebba håller jag på med det i nutid.
Angående valet av Binninge som juridiskt ombud. Tja, han har ju varit juridisk ombud i en herrans massa år utan att hans dom blivet aktuell. De flesta människor som hamnar i tvistemål sätter sig inte och tokgooglar motpartens ombud. Att göra det är så mycket värre än förtal, det är att försöka påverka en juridisk process.
Jag tycker att Ebba blivet behandlad med silkesvantar av rättvisan än så länge. Att man lade ner trädfällningen är helt otroligt. Det är ställt utan all rimlig tvivel att kraftigt röjningsarbete skedde i trädgården innan kontraktet var påskrivet. Samt att hon faktiskt försökte påverka tvisten genom att förtala Binninge. Att då klara sig påmdagsböter och två års villkorligt är att komma lindrigt undan.
Sen kan jag tycka att det är en viss skillnad på att vrida till någons namn, genom att släppa en bokstav och få Usch istället för Busch är något mildare än att kalla någon för äckligt pedofil. Ingen har kallat Ebba för Fröken Förtal.
Jag vet inte vad andra har att göra med min inkontinens, men kan du ge ett exempel på när det inte är ett kränkande uttalande?
Om du däremot snokar reda på mina domar och berättar om det på din Facebooksida, så tycker jag det är okay. Jag står för mitt förflutna. Jag har avtjänat de straff jag blivit dömd till, men det går inte att ändra det förflutna.
Vad gäller Ebbas förtal, så får vi aldrig reda på hur utfallet skulle ha blivit i en rättegång, om det ens hade blivit en rättegång. Binninges fall tröskade igenom två instanser vad jag förstått, och blev dömd i båda.
Vad gäller deras brott, så är det milsvid skillnad på vad de blivit beskyllda att göra. Binninge har väl dessutom blivit åtalad för flera brott?
Ebba har inte snott ett hus. Det är inte ens frågan om ocker, utan Esbjörn får miljoner för sin fastighet i paritet med vad hans egna värdering visade.
Behöver man tokgoogla Binninge, för att få fram domen? När jag skriver in hans namn i sörutan, får jag upp sökförslaget "Jo... Bi... dömd" som första förslag. Jag har aldrig googlat honom, så det är inte mim sökhistorik.
Han har dessutom promotat sitt företag och varför det finns, så han försöker inte tysta ner sin bakgrund. Han utnyttjar den. Precis som i förtalsmålet, då han skickar ut en pressrelease, så att precis alla ska få veta.
Röjningsarbetet som påstås ha skett samtidigt som kontraktsskrivningen, skulle jag faktiskt vilja veta mer om. Det enda som finns, är väl Esbjörns uttalande om månljus, kandelabrar och röjning? Har Ebba och co varit där vid tre tillfällen och röjt? Den 30 plus ett par dagar senare, har de själva sagt, men de har inte kommenterat kontraktsskrivningsdagen vad jag vet.
Vad gäller sexförbrytare som ger sig på barn, så är de de lägst stående varelserna på klotet. Är B peddo? Inte i mina ögon. Tjejen i fråga var inte prepubertal. Möjligtvis är han hebefil om man ska peta i detaljerna. Att han är dömd sexförbrytare är dock helt sant och det är så jag ser på honom.