2021-08-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dokumentet? Vilket dokument?

Sedan kan även jag tro att man ville få bort HD ur ekvationen inför åtalet av SD.
Däremot är jag mycket tveksam till att hon vare sig är delaktig i mordet eller att ha beordrat ett mord på Lena.

Mina tankar är att hon förstått allteftersom hur det legat till. Först oventande, sedan orolig för att det kunde ligga till på det viset, därefter har det blivit alltmer troligt.

Jag tror att HD skarpt förskjuter obehagliga tankar, lägger dom åt sidan, men vet hur det ligger till. Hon vet att hon är en stor del av motivet och att hon inderekt har bidragit till att Lena är död.

Kan bli för tungt att tillåta sig att tänka på det viset om man har sagt sker och betett sig på ett sätt som triggat en person som man vet kan agera som ett litet barn när det brister.

Gäller nog JG också.

Inlägget inte till mig (skriver så eftersom frågan ang dokument inte är riktat till mig).

Jag misstänker att båda dessa kvinnor inte hade en tanke på att SD verkligen kunde ta livet av någon.

SD hotade LW, men hon kunde inte tro att hennes liv verkligen var i fara.

HD har tyckt att det vore skönt om LW var borta... men hade nog svårt att tro att SD skulle ta henne på orden. Att HD önskar LW dit pepparn växer är inte svårt att förstå.

Vad tiden gick så började nog HD få sina misstankar... kan hennes man vara mördare? Vad ska jag göra då? Hon valde att försvara honom genom att vara tyst, radera, ljuga mm... och till slut verkar hon vara ganska nöjd när båda är borta.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-08-18 kl. 11:48.
Citera
2021-08-18, 12:09
Medlem
Ska HD inte behöva stå till svars för sina uttalanden, sin selektiva minnesförlust?
Att förtala och önska samt uttala att man önskar en annan människa död, borde väl få fler attlyfta på ögonbrynen, med tanke på vad som hände kring Lenas död.

Det blev blodigt allvar med den roliga skattjakten.

Det var livsviktigt för HD att ligga högt i rankningen och statistik, inför det kommande sällsynta GiGA-eventet i Usa, som hon och Stefan skulle besöka. Därav behövde hon Lenas loggar inför resan.
När Lena skickade bilden på remsan till Stefan, blev situationen akut.

HD kunde se Lenas hem från sitt egna boende
Stefan måste få Lena att sluta ta bort HDs loggar, jävligt bråttom inför resan.

Snabbt med cykel till HD, förklarar läget. HD tar sig till sitt fd hem, går in i garaget för att hämta någonting att hota/slå Lena med.

Stefan får med sig Lena ut, avbryter henne, ska bara säga några ord, alternativt en snabbis i hörnet.

Nere bakom bullerplanket pumpar adrenalinet från HD, Lena träffas i bakhuvudet, Stefan håller fast den sprattlande Lena, HD måttar in sina 17 poäng

Lena är medvetslös när paret lämnar, därav de märkliga uttalandena, samt vetskap om att Lenas dörr var öppen osv
Citera
2021-08-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ska HD inte behöva stå till svars för sina uttalanden, sin selektiva minnesförlust?
Att förtala och önska samt uttala att man önskar en annan människa död, borde väl få fler attlyfta på ögonbrynen, med tanke på vad som hände kring Lenas död.

Det var livsviktigt för HD att ligga högt i rankningen och statistik, inför det kommande sällsynta GiGA-eventet i Usa, som hon och Stefan skulle besöka. Därav behövde hon Lenas loggar inför resan.

Snabbt med cykel till HD, förklarar läget. HD tar sig till sitt fd hem, går in i garaget för att hämta någonting att hota/slå Lena med.

Stefan får med sig Lena ut, avbryter henne, ska bara säga några ord, alternativt en snabbis i hörnet.

Nere bakom bullerplanket pumpar adrenalinet från HD, Lena träffas i bakhuvudet, Stefan håller fast den sprattlande Lena, HD måttar in sina 17 poäng

Lena är medvetslös när paret lämnar, därav de märkliga uttalandena, samt vetskap om att Lenas dörr var öppen osv

Det där med ev någon "rankning" inför USA-resan har jag ställt frågor om tidigare.

Nu verkar Du veta... på vilket vis var det så viktigt inför resan? På vilket vis behövde hon LW:s loggar?
Citera
2021-08-18, 12:47
Medlem
Citat:

Du skriver att HD ska bli straffad för förtal mot LW, Men vad kallar du det du själv gör?? Är det inte förtal när du anklagar HD för att ha slagit LW med 17 slag??
Citera
2021-08-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Du skriver att HD ska bli straffad för förtal mot LW, Men vad kallar du det du själv gör?? Är det inte förtal när du anklagar HD för att ha slagit LW med 17 slag??
Skriver jag så, verkligen?
Jag undrar om hon inte ska stå till svars.

Sen om vad som hände bakom bullerplanket,har jag delat min teori, som baseras på vad Stefan uttryckt, gällande vem som haft motiv, användande av domkraftskaft osv
Citera
2021-08-18, 13:04
Medlem
develis avatar
Färgnyansen Soft.

HD är mån om att huset inte ska säljas när hon tar ut skilsmässa. SD får betala "månatligen till henne så att det ska gå ihop.

HD stör sig uppenbart på tanken om ett övertag av huset av LW när HD reser sig som en Fenix ur askan av husruinerna 2014/15.

Redan på sidan 10 i första förhör är det vad hon tar upp som exempel:

"(..) många gånger är kontentan att det finns delar i det att.. som är sant, men sen har man tagit delar som gör att det blir mycket större .. å till exempel talar om att hon var med å valde grejer hur det ska se ut i huset och .. valde vilken färg de skulle va för att hon och Stefan skulle bo
där sen, bara så du vet att det är så han har sagt å liksom .. ah men de va en detalj som fastnade sådär ..
BF: Ah ..
HD: Eh å när jag frågade .. för de frågade ja faktiskt om .. gud va mycket smådetaljer det är som ba ploppar upp ..
BF:Mm.
HD: Men ah .. det är helt kanske oväsentligt för er men .. ah men då frågade jag honom, det
handlar verkligen om målarfärg i källaren
F: I eran källare?
HD: Jaa ..
F: I erat hus?
HD: (skrattar) ja .. o då sa han såhär .. ah ja pratade med henne i telefon när jag stod ute på
Bauhaus .. eh o stod med två nyanser av grönt.. eh å bara .. va tycker du, tycker du den ljusa eller den mörka? Liksom .. ah ..
BF: Okej ..
V: Ah .. å de har hon tolkat till att dom har planerat.. hur dom ska ha det i huset. När jag flyttar därifrån å hur alla barnen ska få plats tillsammans. Mm."

Dock är hon fullt medveten om att det är båda som planerar att ta över huset:
"FhL: Mm ... planerade dom för framtiden i ert hem? Tapetfärg ... då hon skulle bo där
i framtiden, var det hon som valde?
HD: Eem, dom har planerat för det under en period, ja."

Om detta sitter så hårt så lär han ha retat upp henne rejält 12 november 2017.
Han provocerar HD med att välja Softfärgen igen när hon är med i affären och målar om garaget.
.... Strax efter att personkemin råkar stämma så bra med JS på eventet:

"SD: Ska måla i garaget nu
Rt
öppet
LW:, Varför valde du den färgen? Måste funnits massor med vita alternativ
SD: Grå förvisso
SD: Men visst fanns det många liknande
LW: Vart hon med och valde färgen?
Den exakta nyansen, med namnet?
SD:Tg var med i butiken
SD: Jag valde färg
LW: Varför tog du inte en annan?
SD: Tog den jag ville ha
Varför ville du ha den?
SD: Den är fin
SD:Vill omslutas av den
Du som säger du Inte kan färg, form
och estetik
SD:Ja
SD: Hörs.
LW:, Och som lägger sjukliga nivåer av paranoia på henne.
Sjukt avlägsna detaljer kan uppfattas som trlggers och ska elimineras
.
Så väljer du den färgen.
SD:Rt
(..)
LW:
"för tydlighets skull: Jag tyckte det var kul du valt just den färgen.
Bara överraskad över dina nycker. Ibland föranleder det mest långsökta en tillsägelse från dig att jag inte ska det eller det för att det kan uppröra och få negativ Inverkan.
Sen väljer du aktivt färg med mitt namn. Omöjligt förutse, omöjligt Inte göra fel, omöjligt förstå"

Hon förevisas foto i förhör där SD romantiskt målar in LWs hårstrå han hittat i kalsongerna med väggfärgen Soft.
Signed, sealed and delivered.
Det har nog väckt starka aversioner.
Mot SD denna gång.

De spelar ut varann men HD drog det längsta strået.

Groteskt ironiskt att LW mördas där hon tänkt placera en cache vid namn HomeSoftHome.
Senast redigerad av develi 2021-08-18 kl. 13:06.
Citera
2021-08-18, 13:07
Medlem
Citat:
Nej, de var inte vänner, verkligen inte.
Varför konfronterades hon inte närmre, när hon uppenbart ljuger och trasslar in sig i sina lögner. Jättejätte nära vänner..

Helt klart att de aldrig var "jättejätte nära vänner". Det är trams. Har frågat mig själv massor av gånger av vilken anledning man inte gick vidare med HD.
I den mån jag har fått något svar på mina funderingar, så har de mer eller minde viftats bort med förklaringen att HD frikändes från all inblandning. Punkt slut liksom.

Det svaret duger dock inte för mig.

Jag är säker på att HD var inblandad på ett eller annat sätt och tycker att hon kom undan alldeles för lätt med helt uppenbara lögner. Kan tycka att lögnerna måste ha fått polis/åklagare än mer misstänksamma.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-18 kl. 13:22.
Citera
2021-08-18, 13:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det där med ev någon "rankning" inför USA-resan har jag ställt frågor om tidigare.

Nu verkar Du veta... på vilket vis var det så viktigt inför resan? På vilket vis behövde hon LW:s loggar?
Undrar jag med.
För HD säger att LW förstörde sviten och därmed undrar jag även över om sista Loggremsan var viktig att inte raderas.

Av nån weird GC-anledning som bara nördar mördar för.
Då finns det motiv i överflöd.

2018-04-26 HD till SD

"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar.
"
Forts 2018-04-28 i samma anda. HD till JG.

HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ...
JG: Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!
HD: Är inte hennes starka sida när hon inte får ut något av det själv ...
Ab 165
Citera
2021-08-18, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart att de aldrig var "jättejätte nära vänner". Det är trams. Har frågat mig själv massor av gånger av vilken anledning man inre gicj vidare med HD.
I den mån jag har fått något svar på mina funderingar, så har den mer eller minde viftats bort med förklaringen att HD frikändes från all inblandning.
Det svaret duger dock inte för mig. Jag är säker på att HD var inblandad på ett eller annat sätt och tycker att hon kom undan med helt uppenbara lögner.
+1 på den. 👍

Det är så mycket lögner att det är rent oroväckande. Svårt att se mellan fingrarna och bortse ifrån.
Citera
2021-08-18, 13:28
Medlem
Citat:
Skriver jag så, verkligen?
Jag undrar om hon inte ska stå till svars.

Sen om vad som hände bakom bullerplanket,har jag delat min teori, som baseras på vad Stefan uttryckt, gällande vem som haft motiv, användande av domkraftskaft osv

Du skriver.

Nere bakom bullerplanket pumpar adrenalinet från HD, Lena träffas i bakhuvudet, Stefan håller fast den sprattlande Lena, HD måttar in sina 17 poäng.

Om inte det här är att anklaga HD för att dela ut 17 slag, Ja då vet inte jag.
Citera
2021-08-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Konstigt att HR dömde honom till 18 års fängelse utan några bevis. Tänk om han var oskyldig och fick en chock när han dömdes? Om det var därför han begick självmord? För att han visste hur svårt det skulle bli att överklaga domen. Tänk om det i framtiden kommer fram att någon annan begick mordet? T.ex. någon som bodde i området där LWs mobil kopplades upp.

Hur är det med den här adressen?

Karlsgatan 4 A lgh 1202
70341 Örebro
Flyttade till denna tidigare adress 2018-05-01

Eller den här?

Hertig Karls Allé 93
70340 ÖREBRO
Ja, därför ska det dömas ''utom rimligt tvivel''.
Det låter som om att det var nån narkoman som var ute efter hennes telefon. Hon släpper inte och får stryk.
Det värsta är att den riktiga gärningsmannen kan vara på fri fot.
Citera
2021-08-18, 14:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja... "tänk om" inte "om" funnits då hade Lena kanske varit i livet idag, ingen hade valt att rota runt i hennes trosor, ingen hade valt att skriva en massa skit om en mördad kvinna.

Nu har SD blivit överbevisad, kanske delvis med hjälp av honom själv... bla med hjälp av hans film och hotbrev till åkl.

Du har under tids gång haft tankar på div GM... förutom den som slutligen blev dömd och inte var "man" nog att ta sitt straff.

Att han blev dömd innebär inte att han måste ha varit skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in