Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Det blir antagligen 3-4 sprutor om året om det sjunker gradvis till 16% varje halvår. Det är väldigt lätt att just nu intala svenska folket om vaccinpass eftersom Sverige har sagt till folket att det är två sprutor och sedan är det slut.
Ingenstans har Tegnell eller FHM nämnt att det eventuellt blir att man måste ta det flera gånger om året vad jag har läst, rätta mig om jag har fel. Det har pratas om en eventuell tredje spruta. Vilket borde tas nu för de som har vaccinerat sig runt jan/feb eftersom deras skydd enligt studier är runt 16% nu.
Det är väl absolut inte det som framförts som jag uppfattat det, men det går alltid att uppfatta information på olika vis.
Sedan håller jag med dig om att ingen pratat om 3 - 4 sprutor om året och det tror inte jag blir aktuellt.
Blir det så är det fine för mig, men jag kan förstå om andra tycker det kan vara störande att få vaccin var tredje månad.
Hur som helst är min gissning utifrån vad jag läst och hört att viruset troligen kommer att bli mindre skadligt med tiden och då behöver vi ju inga flera vaccinationer annat än för riskgrupperna.