2021-08-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Vibbar och attraktion är det absolut viktigaste!

Men jag värderar också relativt mycket framför allt ärlighet.

Och en stor härlig en är ju inte fel heller…

Men blir man blåst på båda de två sista grejerna jag skrev, så blir man ju ganska avtänd på personen efter det.. trist. Hoppas dock att det inte blir så i det fortsatta dejtandet. Man får hitta något smidigt sätt att sålla.

Jag är absolut inte ute efter att kränka någon eller få någon att må dåligt. Förstår det som att en del män blir otroligt provocerande av tråden. Så för att förtydliga:

Det finns säkert massor av kvinnor som gillar de mindre killarna. Man har ju läst trådar tex här på FB och andra forum om ”alla varianter”. Vissa stora killar till och med längtar efter någon som skulle uppskatta/dyrka deras stora, då de upplevt att många tjejer inte klarar det. Och vissa små killar vill träffa en tjej som får för ont av stora och föredrar små. Osv.

Så jag vill ju bara att det ska bli bra match ifrån båda. Jag brukar därför i min tur vara väldigt ärlig, skicka osminkade bilder osv osv. Man hoppas man kan få samma ärlighet tillbaka.

Om jag någonsin gifter mig, vilket inte kommer att hända, blir det med en man som jag vill knulla med som har en fantastisk kuk..Varför vara gift annars?!. Beta dudsen gör väl allt för att få ligga och teoretiskt sätt sprida generna. Man blir förvånad också över vilka som har stor dase, det är inte alltid de man tror...
Sen hör det kanske till 20 års åldern att skicka nudes. Är inget jag sysslar med numera men minns tillbaka från när man fick några på random, lol
Citera
2021-08-18, 00:29
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag menar när man pratar om saker som kukstorlek innan man träffas. Inte nätdejting generellt.

Ja ok. Men som det är nu så.. ja, det kan ofta komma upp som en topic i dagens dejtingvärld… Oftast först ifrån killar faktiskt. Så ja, man får väl göra det bästa av det. Genom att vara ärlig, förhoppningsvis.
Citera
2021-08-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ja ok. Men som det är nu så.. ja, det kan ofta komma upp som en topic i dagens dejtingvärld… Oftast först ifrån killar faktiskt. Så ja, man får väl göra det bästa av det. Genom att vara ärlig, förhoppningsvis.

Okej, själv tror jag inte det går. Jag är rätt övertygad om att personer som tar upp såna personer i chatt med folk de inte träffat är av den typen att de utan problem kan säga lite vad som helst. Särskilt om man chattar länge utan att träffas.
Citera
2021-08-18, 01:02
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Ja! Lyssna till intuitionen! Den guidar en rätt oavsett vad.

Men ja, det kommer alltid att finnas manipulativa as som får en tvivla på sig själv och den egna perceptionen. Men vad gäller just ljug om kukstorlek så bör man som sagt ganska enkelt kunna läsa av situationen.

Jag tror på dig!

Tack!

Ja intuitionen hjälper en nog väldigt mkt överlag i att sortera ut scammers osv. Det tror jag verkligen!

Men kan erkänna att ibland när man verkligen blir sugen på att träffa någon speciell, så kanske man också bortser lite granna från sin intuition. Man vill så gärna tro att det är något genuint. Jag ska vara uppmärksam på det dock. Tack för alla kloka tankar och bidrag.
Citera
2021-08-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Okej, själv tror jag inte det går. Jag är rätt övertygad om att personer som tar upp såna personer i chatt med folk de inte träffat är av den typen att de utan problem kan säga lite vad som helst. Särskilt om man chattar länge utan att träffas.

Dom vill väl helt enkelt att man ska veta vad man får. Inget konstigt egentligen när man tänker på det. Varför skulle man inte vilja veta det?
Citera
2021-08-18, 01:17
Medlem
MrFolds avatar
Jag tror du måste vänja dig vid alla former av överdrifter, underdrifter (när det är tilll fördel) och rena osanningar/lögner. Inget nytt i nätdejtingvärlden. Första gången av två (några år före 2010) jag var ute gick jag på dejt med två kvinnor som bägge visade sig ha bilder som var långt från sanningen. Nr 1 minns jag fortfarande, jag fattade först inte att det var hon när vi möttes utanför Kvarnen på Södermalm. Det var 7-8 år och säkert 15-20 kg plus jämfört med bilderna. Nr 2 var lite av en chansning, hon såg ut att vara aningen mullig men jag har inget emot säg upp till 10 kg övervikt by definition om de bara är någorlunda bra fördelade (dvs sitter på rumpa/lår och ev. tuttar snarare än bara på magen och i ansiktet). Kurvorna såg riktigt fina ut på några av bilderna Men verkligheten visade sig vara en kvinna flera storlekar över vad bilderna visade.

Efter det blev jag mer försiktig och skeptisk och insåg att "if it's too good to be true...".

Andra omgången kom ett halvt decennium senare. Den innehöll bland annat en kvinna som verkade vettig och trevlig men underlät att berätta att hon hade någon form av missbruksproblem och dessutom någon form av paranoia.

På något plan kan man väl förstå att vi försöker göra oss så intressanta som möjligt i konkurrensen. Självklart är det inte ok att komma med totala lögner, ens om storleken på kuken (Med "ens" menar jag att folk som börjar prata om kukstorlek knappast är ute efter seriös dejting och det gör mig på något vis ändå lite mindre upprörd än någon som totalljuger om ex.vis sin vikt för en dejt som varit helt klar över att h*n är ute efter en seriös relation). Och sanningen att säga körde jag själv en vit lögn omgång 2. Jag noterade att väldigt många satte övre åldersgränsen i sina önskemål och sökningar till ett tal jag precis hade passerat med ett par månader. Och faktum var att det gjorde att jag landade som en match/förslag på dejtingsidan hos en tjej/kvinna som blev intresserad och skrev. Den goda kontakt vi snabbt fick bekräftades på första dejten och vi inledde en relation direkt. Men jag hade ångest av och till i flera månader innan jag bekände att jag var ett halvår äldre än jag påstått. En skitgrej kanske, men med en person som ärlighet och äkthet är centrala egenskaper för var det inte det.

Som tur är gick det bra och går fortfarande bra, rätt många år senare :-)
Citera
2021-08-18, 01:38
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Är det någon som annonserar med 9 cm?

Nej, så klart inte.. Menar ju tvärtom, om ngn marknadsför sig som 15 och sen är 9… (eller 20 och sen är 10)..

Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Problemet du beskriver är att många överdriver. Vad händer då med de ärliga som irl har större? De missar du pga av att du nappar på de som överdriver eller?

Förstår återigen inte riktigt hur du menar. De som har en ärlig marknadsföring har ju bäst chans att det faktiskt ”blir något” när man väl börjar ses och dejta IRL. Lögnarna går ju bort på en gång.
Citera
2021-08-18, 02:17
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Nej, så klart inte.. Menar ju tvärtom, om ngn marknadsför sig som 15 och sen är 9… (eller 20 och sen är 10)..

Förstår återigen inte riktigt hur du menar. De som har en ärlig marknadsföring har ju bäst chans att det faktiskt ”blir något” när man väl börjar ses och dejta IRL. Lögnarna går ju bort på en gång.

Det jag menar är att ärliga killar får färre svar för att bluffarna går före. Om småkillarna lägger på 5 cm måste ju de med större lägga på 5 cm för att jämförelsen ska fungera i annonseringen. Om man då inte vill ljuga så kommer sådana som dig spilla tid på en bluffare istället.

Men ta du med en linjal så tar jag med en våg så kan vi nog komma överens :-)
Citera
2021-08-18, 02:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Har ni varit med om detta, är det vanligt i dejtingvärlden numera?

Inte personligen men vänner har fått "hintar" som inte visat sig stämma.
Skälet torde vara att männen kallt räknar med att ingen kvinna är så "elak" att hon i skarpt läge drar på sig kläderna och tackar för sig. De flesta män hoppas nog på att när det gått så långt så kommer kvinnorna inte bry sig. Utifrån berättelserna har de flesta av kvinnorna i alla fall sympatilegat så försköningen av snoppstorlek verkar kunna löna sig.
Citera
2021-08-18, 03:22
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Om jag någonsin gifter mig, vilket inte kommer att hända, blir det med en man som jag vill knulla med som har en fantastisk kuk..Varför vara gift annars?!. Beta dudsen gör väl allt för att få ligga och teoretiskt sätt sprida generna. Man blir förvånad också över vilka som har stor dase, det är inte alltid de man tror...
Sen hör det kanske till 20 års åldern att skicka nudes. Är inget jag sysslar med numera men minns tillbaka från när man fick några på random, lol

Hahaha vilket underbart svar, I love it!

Exakt, det inverkar på den långvariga attraktionen, att man har det där speciella ihop och en fantastisk attraktion. Det bådar för att man kan få saker att vara en lång tid, etc. Och inge bra att ljuga i början då.
Citera
2021-08-18, 06:32
Medlem
Janos avatar
Är kukstorlek en avgörande faktor för dig så borde det lättaste bara vara att använda bodycontact och välja ut de profiler med bilder där organet jämförs mot någonting somt t. Ex en linjal eller cola burk så du vet om det är en bra match för dig.
Citera
2021-08-18, 08:33
Bannlyst
haha funderade lite sedan går kväll här , hur avgör ni kvinnor hur stor en man har ? är det storlek på händer och fötter , eller längd på killen som skvallrar om snabelstorlek ?

om det är så , så skulle jag inte ha min storlek där nere , då jag varken är superlång totalt sätt , samt har rätt små och välskapta händer och fötter

skulle den lille följa de måtten , så hade jag nog haft mindre än ytterst normal

en annan fundering , jag har rätt liten vid slak , men ändå rätt stolt över storlek vid stånd ? lite så man blir både glad och förvånad i bland

rätt kul att den kan förändras så radikalt när den blir kär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in