2021-08-16, 22:40
Medlem
IcyHearts avatar
Bakgrunden till frågan:

Ok, så här är det - jag blev rejält cockfished för ett tag sen med en dejt. För de som inte förstår begreppet är det som catfishing, men med det manliga organet istället. Dvs man överdriver sin storlek med ja, egentligen hur mycket som helst.

Hur det går till vete tusan men en del artiklar menar på att det finns bra teknik på nya telefoner för att ta bilder i vinklar som förstorar upp, osv. Så inte ens med bilder innan, kan man vara säker.

Ok om det är 0,5 cm skillnad men när män börjar fabulera under en före-dejten-period, om att ha 5-6-7-8 cm större organ än de har, så är det ju inte kul längre. Ja, storleken kan vara en stor attraktionsfaktor ibland, särskilt om personen kanske har andra faktorer, som är lite mindre attraktiva. Då kan det väga upp.

Jag hade varit ute ur datingvärlden ett bra tag just pga brist på tillit. Och så kommer detta.

Jag hade svårt att ta in att det var möjligt att hålla på med en så pass stor lögn, då vi ändå hade pratat i några veckor innan dejten. Att hålla en totalt falsk fasad så länge känns extremt mycket varningsflagg, i mina ögon. Så även om jag slutligen hade kunnat acceptera storleken, så sjönk personen i mina ögon totalt. Bye bye.

Läste en artikel som jag inte har kvar, som menade på att upp till 38%(!) av män överdriver storleken på sitt organ, just för att kunna få en dejt med en kvinna.

Vad är detta för sjuk trend? Hur tänker en person som gör så här? Att det inte skall upptäckas? Att kvinnan ska hålla tyst, fortsätta dejta personen och acceptera en sån här stor (no pun intended) lögn? Och nej, nåt sex blir det ju inte heller liksom… självklart. Så vad tjänar personen ens på det?

Ska man behöva räkna med sånt här framöver, är det helt enkelt den nya typen av dejting-bedrägeri som man får räkna med?

Hur ska man freda sig mot detta? Kräva att få fotobevis där organet mäts bredvid ett annat föremål, så man kan se äktheten? Det känns ju också som att man själv blir ”the weirdo” då…

Och nej, jag behöver inga föreläsningar om att size doesn’t matter. För mig ligger attraktionen delvis i en ”stor kille”, så klart även andra saker räknas in. Men jag är helt enkelt inte intresserad av väldigt små, tyvärr. Vill inte slösa tid alls på de killarna.

Har ni varit med om detta, är det vanligt i dejtingvärlden numera?

(Om det ligger i fel forumdel så ursäkta, flytta gärna mod, men tyckte det berörde olika delar av dejting osv).
Citera
2021-08-16, 22:43
Medlem
skilletgrays avatar
Oj, 38% överdriver storleken på sitt könsorgan.

Hur många sminkar sig då?

Kvinnor ska nog hålla käften när det kommer till catfishing i olika former. Hur många gånger har man inte legat med något som man trodde vore ett fynd men visade sig vara ett skåp?

ALLA kvinnor sminkar sig. Men du stör dig på att några män överdriver storleken på sin manlighet? Bitch please.

https://www.youtube.com/watch?v=PHmTzUhCpuI
Citera
2021-08-16, 22:48
Medlem
lakritcs avatar
Om nakenbilder är tillåtet så letar du alltså på sajter som Badoo och liknande. Inte Tinder.

En dejt är väl mer en klassisk träff - inte en kk-förfrågan. Känner att vi hamnar fel...
Citera
2021-08-16, 22:48
Medlem
Castles avatar
Be honom mäta med ett NASA-kalibrerat skjutmått, ta en bild med en Hasselblad 100 megapixelkamera och skicka krypterat och signerat med PGP.

Om det inte är så noga så hittar du annars på Bodycontact flera som håller upp sitt instrument bredvid en linjal.
Citera
2021-08-16, 22:51
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Oj, 38% överdriver storleken på sitt könsorgan.

Hur många sminkar sig då?

Kvinnor ska nog hålla käften när det kommer till catfishing i olika former. Hur många gånger har man inte legat med något som man trodde vore ett fynd men visade sig vara ett skåp?

ALLA kvinnor sminkar sig. Men du stör dig på att några män överdriver storleken på sin manlighet? Bitch please.

https://www.youtube.com/watch?v=PHmTzUhCpuI

Suck. Det är inte samma saker alls. Smink är något som för övrigt är allmänt accepterat i samhället och som brukar vsra uppskattat av män, att kvinnor gör sig fina för dem.

Det går alldeles utmärkt att också fråga en potentiell dejt om att skicka naturliga bilder utan smink. Om de vägrar skicka, så kan man ju då dra öronen åt sig.

Jag skickar ofta naturliga bilder utan smink till exempel, på eget initiativ, även utan att bli tillfrågad.

Smink har ju inte någon funktion som kan göra att det rent fysiskt och mekaniskt blir ett avsevärt sämre sexuellt fungerande i praktiken så det är inte samma sak.

Men visst om man verkligen vill se en tjej utan smink för att man vill se naturligt, så är det ju bara att fråga. Inget problem alls liksom.

Svara gärna på det topic gäller mer specifikt istället…
Citera
2021-08-16, 22:51
Medlem
Fruktansvärt viktig fråga som allt för få pratar om. Man tystar ner fenomenet av någon anledning.

Hur tror cockfishen att han ska komma undan med det när man väl möts upp och ska ha "rajtan tajtan" med varandra? Tänker han att "jo men om vi ändå kommit så här långt så blir hon ju tvungen att fullfölja samlaget" eller vadå? Det var ju för fasen könsorganet som hon föll för?

Snacka om att inte ha någon skam i kroppen.
Senast redigerad av Holteschnauze 2021-08-16 kl. 22:54.
Citera
2021-08-16, 22:53
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om nakenbilder är tillåtet så letar du alltså på sajter som Badoo och liknande. Inte Tinder.

En dejt är väl mer en klassisk träff - inte en kk-förfrågan. Känner att vi hamnar fel...

Om man har pratat och messat mkt i 3-4 veckor, så kanske man har skickat bilder till varann mer personligen, via appar eller mess osv, eller hur? Jag har inte sagt att det är nån sajt som tillåter att man lägger upp nakenbilder…

Så det har inget med KK att göra nej.
Citera
2021-08-16, 22:56
Medlem
massuppfittarens avatar
Jag skulle tro att du får skylla detta på dina medsystrar. Brudars fulknep har totalt exploderat sedan sociala medier, fillers, filter, sminktutorials och fan vet allt. Om 38% av män ljuger om sin kukstorlek så ljuger 98% av kvinnor om sitt utseende.

Logiken är väl precis samma som alla feta äckliga grisar har: om jag väl får dejten/får hen till sängen, så löser det sig nog sen.

Totalt efterblivet, japp.
Citera
2021-08-16, 23:01
Medlem
Vem pratar ens om storlekar på sina könsorgan vid dejting? Är folk såhär ytliga idag?
Citera
2021-08-16, 23:03
Medlem
Varför tillåts kvinnor ha smink och tusen filter för att se ut som de absolut inte gör i sitt naturliga jag? Vad är det med storleken som fascinerar, är du själv storfitta?
Citera
2021-08-16, 23:03
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Be honom mäta med ett NASA-kalibrerat skjutmått, ta en bild med en Hasselblad 100 megapixelkamera och skicka krypterat och signerat med PGP.

Om det inte är så noga så hittar du annars på Bodycontact flera som håller upp sitt instrument bredvid en linjal.

Haha ja det var ju en rolig kommentar.

Ja man vill ju inte behöva fråga efter den typen av bilder, samtidigt vill man inte slösa extremt mkt tid på en lögnare, liksom… Så ja, antar att man inte har ngt val annat än att fråga efter linjalbild eller dylikt, även fast det känns helgalet. Man får väl kanske förklara att man blivit gravt lurad tidigare…
Citera
2021-08-16, 23:05
Medlem
Nedomanskys avatar
TS,
pratar vi knulldating här, annars har jag aldrig innan jag gått på dejt blivit tillfrågad om min kukstorlek. Ej heller har jag haft några frågor ang. min dejts fittstorlek..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in