Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
■ Om jag är extremt fyrkantig eller sjukantig, så begriper jag överhuvudtaget inte vad det skulle ha med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m att göra ?
■ Just den här AboK:s-tråden handlar väl om mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära ?
Jag har en liten fråga till dig @Zilvereko.
■ Tycker du nu, att det verkligen är på tiden, att alla vi trådmedlemmar i fortsättningen exkluderar fortsatta diskussioner om Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG ?
Mvh/JM.
JG kan du glömma gällande delaktighet, följande telefonsamtal mellan SD och JG visar att SD inte berättar för JG förrän 190131 om sin cykeltur på mordkvällen. Och JG fattar inte vad han menar för cykeltur, däremot tror jag att JG har anat ett och annat men inte vågat ta avstånd från SD och HD
Aktbilaga 154
Telefonsamtal mellan SD och JG 2019-01-31
eeh, jag vet inte hur mycket jag berättade för dig innan men jag skulle ju träffa polisen idag för lite... rekonstruktion.
JE: Ja, du prata om det men vi gick inte in i detaljer. Nej.
ST: Nej okej okej. Aah men det var ju ett förhör idag, fast ute på fällt.
JE: Jaha?
ST: Ja. har åkt.. åkt bil lite med... med den vackra Lisa och två kärringar till.
JE: Mhm.
ST: Mmh har jag gjort. Eeh å advokaten..
JE: Men rekonstruktion av vad? Var du.. va.. du påstod du cykla eller vadå?
ST: Aah eeh va.. var jag befann mig den kvällen, eeh när.. när Lena mördades.
JE: Aah. Men alltså vadå du, du åkte förbi Gustavsvik och sen..
ST: Nej. nej det, det efter.. efter det... när jag kom hem.
JE: Aha. Men vad gjorde du då?
ST: Ja, det minns jag knappt men det vet jag.. det vet jag ändå för det har vi pratat om några gånger (skrattar) i polishuset.
ST: Ja nej men jag, jag var ju tvungen att köra en tvättmaskin, med en blå.. en viss tröja som skulle med. Eeh, och medans den gick så, så körde jag.. så höll jag på med mina mina växlar på cykeln.
JE: Mhm.
ST: ...Aah det gjorde jag..
JE: I garaget?
ST: Aah de.. jag vet faktiskt inte om jag var uppe eller nere, det.. men jag hade sagt då i somras i alla fall att det var i garaget. Men det kan ju va lite var som de.
JE: Mmh.
ST: Ibland kallar jag ju fel ställe för garage också.
JE: Jaja precis.
ST: Det var ju garage när jag köpte huset, där nere i källaren.
JE: ...Jaha.
ST: Aah. Men, ja nej eeh så jag höll på att fixa med växlarna och förmodligen så cykla jag fram och tillbaka på gatan och justerade och sådär. Eeh men det, det vet jag inte. . . men, men förmodligen gjorde jag det. Så vi åkte och titta lite var jag hade cyklat. Eeh som inte hade särskilt nån bra koll på i somras och hade ännu sämre koll på nu.
JE: Ja.
ST: Eeh, jag var ute och gjorde samma sak här nu för ett par dag sen med Wilmas hoj. Eeh hade satt på dubbdäck och ville kolla kedjespännen och sådär så jag var ute och provcykla hennes lite, men jag vet inte riktigt exakt, hur långt på gatan jag cykla och var jag vände
nånstans... Det var det vi gjorde. Det var, det var mest en trevlig stund bara.
JE: Men alltså hur långt (ohörbart)... den... man behöver inte cykla långt för att justera, justera..
ST: Nej, nej..
JE: ..
växlarna.
ST: Eeh nej, och det är förmodligen det som gör att det var lite intressant för dom att veta. För förmodligen så har jag typ varit.. bara varit bort mot typ Karin eller sådär. Och så, aah.
JE: Aah.
ST: Sen tillbaka. Det är det rimliga. Mn..
JE: (ohörbart) aah..