2021-08-18, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns

■ HD är smartast av dem alla

■ Det råder ingen som helst tvivel om att Yodinnan
[ HD ] är en riktigt klurig och smart människa.

■ Yodinnan [ HD ] lyckades alldeles utmärkt med att föra både polisen så som de bägge åklagarna bakom ljuset.

■ Det var fel av polisen och åklagarna att behandla Yodinnan [ HD ] som en liten hundvalp med silkeshandskar på och sålunda lät man acceptera hennes förtigelser.

■ Yodinnan [ HD ] lyckades med att smita ut bakvägen och därtill sedan stänga igen dörren efter sig vilket också betyder, att polisen och åklagarna lät sig grundluras av HD genom hennes förtigelser.

■ Blod-brunns-skurar-drottningen HD, fixade snyggt och prydligt sin käraste Yoda
[ SD:s ] golvbrunn, sin egen golvbrunn var för henne helt oviktig att rengöra.

■ Varför i fridens namn började Yodinna
[ HD ] plötsligt med att tokskura SD:s golvbrunn under den 25 Maj 2018, och vad tusan hade sotarmästaren SOA i SD:s skorsten att göra ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-18, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns

■ Jag tror dock att det är HD som ligger bakom och är den drivande.. HD är den smartaste bland dessa tre.

■ Yodinnan [ HD ] är dels en mycket märklig och säregen individ samtidigt som hon är väldigt klurig och smart, som till exempel har HD tidigare varit en liten expert på att spela teater för sin omgivning vilket hon också fortsättningsvis gör, Solen:s leende Geocach-drottning, skiner likt en renskurad golvbrunn.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Svar samt citat från St*fan Davidss*n
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat från Yodinnan [ HD ]: " Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ Varför ! hoppades Yodinnan [ HD ], om att L*na Wesstr*m skulle vara död ?

■ HD hatade L*na Wesstr*m som pesten och sålunda är det bara att försöka förstå, att hon därtill hade ett starkt motiv till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta.

■ Yodinnan [ HD ] har bland annat en gång i tiden varit St*fan Davidss*n behjälplig med att undanröja bevis vilket inte enbart ! handlade om när hon vid det aktuella tillfället den 25 Maj 2018, plötsligt började att tokskura St*fan Davidss*n:s golvbrunn.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-18, 09:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Allt det här är indirekta bevisning. Det finns ingen direkt bevisning som binder den misstänkte varken till mordplatsen eller mordet.
Tvärtom finns det indikationer att den misstänkte knappast kunde befinna sig på två platser samtidigt.
BOs mobiltelefon kopplar upp sig till en mast i annat område än SDs bostadsområde kl 00:07 medan SD öppnar uppenbarligen en pdf fil 00:00 !
Mobiltelefonen kopplar upp sig mot samma mast 0:47 oxå och för sistan gången när den stängdes av 1:41.
Hur många gånger ska SD sprungit ut och in för att leka med mobiltelefonen?!
Att den misstänkte har haft tidsutrymme för att begå dådet är en myt långtifrån fakta.

Precis. Konstigt att HR dömde honom till 18 års fängelse utan några bevis. Tänk om han var oskyldig och fick en chock när han dömdes? Om det var därför han begick självmord? För att han visste hur svårt det skulle bli att överklaga domen. Tänk om det i framtiden kommer fram att någon annan begick mordet? T.ex. någon som bodde i området där LWs mobil kopplades upp.

Hur är det med den här adressen?

Karlsgatan 4 A lgh 1202
70341 Örebro
Flyttade till denna tidigare adress 2018-05-01

Eller den här?

Hertig Karls Allé 93
70340 ÖREBRO
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-18 kl. 09:58.
Citera
2021-08-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Om jag är extremt fyrkantig eller sjukantig, så begriper jag överhuvudtaget inte vad det skulle ha med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m att göra ?

■ Just den här AboK:s-tråden handlar väl om mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära ?

Jag har en liten fråga till dig @Zilvereko.

■ Tycker du nu, att det verkligen är på tiden, att alla vi trådmedlemmar i fortsättningen exkluderar fortsatta diskussioner om Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG ?

Mvh/JM.

Sista stycket: Du har inte ens noterat att jag har skrivit om HD i nästan alla mina inlägg. Så ja, du ser vad du VILL se. Inget annat.
Citera
2021-08-18, 10:42
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
■ Om jag är extremt fyrkantig eller sjukantig, så begriper jag överhuvudtaget inte vad det skulle ha med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m att göra ?

■ Just den här AboK:s-tråden handlar väl om mordet på L*na Wesstr*m 2018 inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära ?

Jag har en liten fråga till dig @Zilvereko.

■ Tycker du nu, att det verkligen är på tiden, att alla vi trådmedlemmar i fortsättningen exkluderar fortsatta diskussioner om Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG ?

Mvh/JM.
JG kan du glömma gällande delaktighet, följande telefonsamtal mellan SD och JG visar att SD inte berättar för JG förrän 190131 om sin cykeltur på mordkvällen. Och JG fattar inte vad han menar för cykeltur, däremot tror jag att JG har anat ett och annat men inte vågat ta avstånd från SD och HD
Aktbilaga 154
Telefonsamtal mellan SD och JG 2019-01-31
eeh, jag vet inte hur mycket jag berättade för dig innan men jag skulle ju träffa polisen idag för lite... rekonstruktion.
JE: Ja, du prata om det men vi gick inte in i detaljer. Nej.

ST: Nej okej okej. Aah men det var ju ett förhör idag, fast ute på fällt.
JE: Jaha?

ST: Ja. har åkt.. åkt bil lite med... med den vackra Lisa och två kärringar till.
JE: Mhm.
ST: Mmh har jag gjort. Eeh å advokaten..
JE: Men rekonstruktion av vad? Var du.. va.. du påstod du cykla eller vadå?
ST: Aah eeh va.. var jag befann mig den kvällen, eeh när.. när Lena mördades.
JE: Aah. Men alltså vadå du, du åkte förbi Gustavsvik och sen..
ST: Nej. nej det, det efter.. efter det... när jag kom hem.
JE: Aha. Men vad gjorde du då?
ST: Ja, det minns jag knappt men det vet jag.. det vet jag ändå för det har vi pratat om några gånger (skrattar) i polishuset.
ST: Ja nej men jag, jag var ju tvungen att köra en tvättmaskin, med en blå.. en viss tröja som skulle med. Eeh, och medans den gick så, så körde jag.. så höll jag på med mina mina växlar på cykeln.
JE: Mhm.
ST: ...Aah det gjorde jag..
JE: I garaget?

ST: Aah de.. jag vet faktiskt inte om jag var uppe eller nere, det.. men jag hade sagt då i somras i alla fall att det var i garaget. Men det kan ju va lite var som de.
JE: Mmh.
ST: Ibland kallar jag ju fel ställe för garage också.
JE: Jaja precis.
ST: Det var ju garage när jag köpte huset, där nere i källaren.
JE: ...Jaha.
ST: Aah. Men, ja nej eeh så jag höll på att fixa med växlarna och förmodligen så cykla jag fram och tillbaka på gatan och justerade och sådär. Eeh men det, det vet jag inte. . . men, men förmodligen gjorde jag det. Så vi åkte och titta lite var jag hade cyklat. Eeh som inte hade särskilt nån bra koll på i somras och hade ännu sämre koll på nu.
JE: Ja.
ST: Eeh, jag var ute och gjorde samma sak här nu för ett par dag sen med Wilmas hoj. Eeh hade satt på dubbdäck och ville kolla kedjespännen och sådär så jag var ute och provcykla hennes lite, men jag vet inte riktigt exakt, hur långt på gatan jag cykla och var jag vände
nånstans... Det var det vi gjorde. Det var, det var mest en trevlig stund bara.
JE: Men alltså hur långt (ohörbart)... den... man behöver inte cykla långt för att justera, justera..
ST: Nej, nej..
JE: ..växlarna.
ST: Eeh nej, och det är förmodligen det som gör att det var lite intressant för dom att veta. För förmodligen så har jag typ varit.. bara varit bort mot typ Karin eller sådär. Och så, aah.
JE: Aah.
ST: Sen tillbaka. Det är det rimliga. Mn..
JE: (ohörbart) aah..
Citera
2021-08-18, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon var inte helt friad från misstanke, men det fanns inte bevis för fortsatt häktning gällande den högre misstankegraden, sannolika skäl.
Det var fullt fokus på huvudmisstänkkte, Stefan Davidsson.

Att hon aldrig blev friad från misstanke, var har du läst det?
Såvitt jag minns är det aldrig något som åklaren eller polisen yttrat offentligt.

NA:

Misstänktes för inblandning i Hjärstamordet – får nu ersättning av staten

"Kvinnan greps misstänkt för mord förra hösten. Hon anhölls och häktades också under en vecka men släpptes senare fri. Alla misstankar mot henne avskrevs sedan av åklagare Åsa Hiding."

NA:

Hjärstamordet: Advokaten om att klienten inte längre är misstänkt: ”Har varit en stor påfrestning”

"Det var SVT Örebro som var först med att berätta att personen inte längre är misstänkt. Åklagaren Åsa Hiding bekräftar uppgifterna för NA.

– Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen. Det finns därför inte något skäl att driva utredningen vidare mot personen. Vi har lagt ned förundersökningen, säger åklagare Åsa Hiding till NA på tisdagen.
"

Svt/öÖrebro:

Kvinna inte längre misstänkt för mordet på Väster
Citera
2021-08-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där har jag funderat kring. Hur mycket vänner är de som HD ofta åberopar?
Att LW vill så gärna fortsätta vara hennes vän.
Finns väl inget som indikerar nåt sånt via LW?
Den här meningen fr HD låter ju helt weird:

"eh vänner växer ifrån varandra .. men det.. har inte hon accepterat"

Jag undrar även för att hon överdriver en hel del om annat. Såsom hot och trakasserier och vid frågor fr FhL kokar det ner till snudd på nollpunkten.

HD var deprimerad, SD tassar till LW.
HD vet om/anar otroheten men orkar inte bry sig i den fas där hon är som mest sjuk.
Vilket jag tror är sant - som djupt deprimerad och av given anledning helt oengagerad och asexuell. Slätstruken och nöjde sig med mindre.

Vilket hon däremot inte gör framöver.

HD förändras markant över tid i takt med att psyket stabiliseras. Med all rätt drar hon i handbromsen.
Frågan är vad som händer sen, för hon har minst sagt ett udda beteende och frisk det är hon inte.

Att hon upplever svek är givet men så tighta som "jättejätte nära vän" betvivlar jag.
Det ses att HD tar i inledningsvis om vänner, men ändrar sig successivt:

"Ja men det här är ju .. asså .. ah ja kanske inte är rätt person o säga det men det här är en
sjuk människa.
Eh .. som har varit en jättejätte nära vän eh i många år. Vi fick barn samtidigt,
vi bodde nästan grannar .. eh .. Vi umgicks ganska mycket eller ja .. jo vi umgicks mycket för vi hade två tjejer, min äldsta å hennes .. mellanbarn .. är bara födda med 3 veckors mellanrum.
Så vi umgicks asså .. ja .. i parken hemma, vi träffades .. barnen lekte ganska mycket.. eh .. o
sen har hon funnits där .. eh vi har inte haft nå jä .. asså nära .. ja vet inte .. jo .. nej det är inte den jag har ringt när det har varit jobbigt eller liksom såna saker men hon har funnits där. Eh ..(..)

Det handlar om en grupp föräldralediga mammor enligt TB, varav LW stundom verkar vara upptagen med annat:

"T berättar att hon lärde känna Lena under småbarnsåren. Både T, H*anna och Lena var gravida samtidigt så de och några till umgicks då och då.
T och Lena umgicks inte på tu man hand utan i gruppen med föräldralediga mammor. T säger att de träffades lite till och från ungefär mellan 2006-2009, det var inga uppstyrda möten.
Lena var inte alltid med, T säger att hon var väldigt aktiv och hade mycket annat hon gjorde." Ab 150

LW själv säger:
"H har aldrig varit min vän. Men ytlig fb-vän byggt på att vi är grannar och ge-kretsen."
Ab 168
Nej, de var inte vänner, verkligen inte.
Varför konfronterades hon inte närmre, när hon uppenbart ljuger och trasslar in sig i sina lögner. Jättejätte nära vänner..
Citera
2021-08-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis. Konstigt att HR dömde honom till 18 års fängelse utan några bevis. Tänk om han var oskyldig och fick en chock när han dömdes? Om det var därför han begick självmord? För att han visste hur svårt det skulle bli att överklaga domen. Tänk om det i framtiden kommer fram att någon annan begick mordet? T.ex. någon som bodde i området där LWs mobil kopplades upp.

Hur är det med den här adressen?

Karlsgatan 4 A lgh 1202
70341 Örebro
Flyttade till denna tidigare adress 2018-05-01

Eller den här?

Hertig Karls Allé 93
70340 ÖREBRO

Ja... "tänk om" inte "om" funnits då hade Lena kanske varit i livet idag, ingen hade valt att rota runt i hennes trosor, ingen hade valt att skriva en massa skit om en mördad kvinna.

Nu har SD blivit överbevisad, kanske delvis med hjälp av honom själv... bla med hjälp av hans film och hotbrev till åkl.

Du har under tids gång haft tankar på div GM... förutom den som slutligen blev dömd och inte var "man" nog att ta sitt straff.
Citera
2021-08-18, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
■ Yodinnan [ HD ] är dels en mycket märklig och säregen individ samtidigt som hon är väldigt klurig och smart, som till exempel har HD tidigare varit en liten expert på att spela teater för sin omgivning vilket hon också fortsättningsvis gör, Solen:s leende Geocach-drottning, skiner likt en renskurad golvbrunn.
Begreppet smart är relativt.
SD är troligen väldigt intelligent men samtidigt helt tappad på annat.

HD är tillräckligt intelligent eftersom hon jobbar som ssk.
Hin fäller samtidigt helt korkade kommentarer. Den om "flatorna" är rolig.

Hon har ett självbedrägeri av sällan skådat slag, det är inte värst intelligent.
vilket ses tydligt i dialogen med JO när hon pratar om hans ex otrohet.
Hon löser besvärliga mystar men hon tar även genvägar, ber om lösningar för pussel och drar sig inte för fusk.

Om HD är inblandad och ev drivande så är hon IMO först och främst väldigt manipulativ.

Hon drillar med omgivningen och har kraftig medvind i seglen via att hon beskyddas. Dels som nån permanent bräcklig och skör kvinna, dels som otrohetsoffer. Det är "stackars" som centralt begrepp, vilket HD spinner på.

Hon är starkt beskyddad av SOA som troligen har kontakter och frågan är om hon fasats ut ur Fu i iver att renodla åtalet mot SD.
Oavsett om SD är skyldig till mord.

Hon är alldeles för central i ett triangeldrama för att falla bort som hon gjort till en intetsägande skuggfigur, oavsett om det inte finns tillräcklig bevisning att väcka åtal vill säga.
Likaså begreppet Geocaching och bråk med offret om cacher som är hett innan mordet.

HD passivt aggressiv, det kokar under ytan och pyser ut hätska kommentarer likt en reptil.
Jag upplever HD som att hon upprätthåller fasader, att terapi misslyckats.
Hon kan ha matat samtalstanten med en cementerad enögd bild likt hon presenterat de flesta men terapeuten borde veta bättre.
Om HD är manipulativ och vill ha medhåll.

Hon är psykiskt sjuk och förlåtande men har fastnat i ältande och hat som sen har vält över i hämndbegär IMO.
Spiken i kistan är att bli djupt kränkt igen då hon förlåtit mångårig otrohet.

Frågan för min del är bara av vilken grad hon är inblandad och enbart skyddande av brottsling tror jag inte på när Dreams Come True.
LW är död.
Citat:
Nej, de var inte vänner, verkligen inte.
Varför konfronterades hon inte närmre, när hon uppenbart ljuger och trasslar in sig i sina lögner. Jättejätte nära vänner..
Håller med.

Rolig felskrivning av mig där ovan btw.
Freudian slip.
"Hin fäller samtidigt helt korkade kommentarer." Hin håle? 😂
Senast redigerad av develi 2021-08-18 kl. 11:22.
Citera
2021-08-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hon aldrig blev friad från misstanke, var har du läst det?
Såvitt jag minns är det aldrig något som åklaren eller polisen yttrat offentligt.

NA:

Misstänktes för inblandning i Hjärstamordet – får nu ersättning av staten

"Kvinnan greps misstänkt för mord förra hösten. Hon anhölls och häktades också under en vecka men släpptes senare fri. Alla misstankar mot henne avskrevs sedan av åklagare Åsa Hiding."

NA:

Hjärstamordet: Advokaten om att klienten inte längre är misstänkt: ”Har varit en stor påfrestning”

"Det var SVT Örebro som var först med att berätta att personen inte längre är misstänkt. Åklagaren Åsa Hiding bekräftar uppgifterna för NA.

Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen. Det finns därför inte något skäl att driva utredningen vidare mot personen. Vi har lagt ned förundersökningen, säger åklagare Åsa Hiding till NA på tisdagen.
"

Svt/öÖrebro:

Kvinna inte längre misstänkt för mordet på Väster
Det framgår i dokument, de la krutet på att binda Stefan, Häxans inblandning skulle komma att redas ut.
Citera
2021-08-18, 11:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det framgår i dokument, de la krutet på att binda Stefan, Häxans inblandning skulle komma att redas ut.

Dokumentet? Vilket dokument?

Sedan kan även jag tro att man ville få bort HD ur ekvationen inför åtalet av SD.
Däremot är jag mycket tveksam till att hon vare sig är delaktig i mordet eller att ha beordrat ett mord på Lena.

Mina tankar är att hon förstått allteftersom hur det legat till. Först oventande, sedan orolig för att det kunde ligga till på det viset, därefter har det blivit alltmer troligt.

Jag tror att HD skarpt förskjuter obehagliga tankar, lägger dom åt sidan, men vet hur det ligger till. Hon vet att hon är en stor del av motivet och att hon inderekt har bidragit till att Lena är död.

Kan bli för tungt att tillåta sig att tänka på det viset om man har sagt sker och betett sig på ett sätt som triggat en person som man vet kan agera som ett litet barn när det brister.

Gäller nog JG också.
Citera
2021-08-18, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sedan kan även jag tro att man ville få bort HD ur ekvationen inför åtalet av SD.
Det kan vara tillräckligt illa det inom juridiken.

Snor ett citat på nätet med andemeningen (källa fö ovidkommande):
"Ett talesätt säger att man inte ska kasta ut barnet med badvattnet. När man åtgärdar eller gör sig av med ett problem så ska man inte samtidigt förlora något som är värt att behålla."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in