2021-08-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ 1: ) Inte konstigt att HD verkar så nöjd och belåten. Hon slipper nu både SD och Lena som hon känner har gjort henne så illa och målet är nu ■ sålunda uppnått(?).

■ 2: ) Kanske löste det sig av sig själv,

■ 3: ) eller att HD på ett underfundigt vis triggade SD att mörda Lena.

■ 4: ).Men på ett sätt hon inte kan åtalas för.

■ 5: ) Att uttrycka sig i termer av att önska någon död är inte straffbart, enbart moraliskt fel,

■ 6: ) men att medverka genom anstiftan är ett brott.

■ 7: ) Kanske en svår gränsdragning för juristerna i det här fallet och att det var av den anledningen åklagarna avskrev henne som misstänkt?

■ 8: ) Så frågan kvarstår om mordet skedde genom anstiftan/påverkan.

■ 9: ).Eller om HD inte önskade Lena död, men inte hade något emot det.

■ 10: ) En sak är dock säker: HD är ingen dumskalle och hon är hal som en ål och kall som en isbit.

■ 1: ) Yodinnan [ HD ] skiner som en sol på grund av en helt annan anledning vilken du bortser ifrån och sålunda inte vill kännas vid.

Tillägg till ovan skrivet, jag iakttog i ditt tidigare skrivna inlägg att du skriftspråks-infekterats av mig gällande ordet "Sålunda" = (på det sättet).

■ 2: ) Att mordet på L*na Wesstr*m skulle för Yodinnan [ HD:s ] räkning ha löst sig, av sig själv, utan att Yodinnan [ HD ] själv skulle ha varit St*fan Davidss*n behjälplig vid det aktuella tillfället, det är helt enkelt sagt för bra, för att vara sant.

■ 3: ) Yodinnan [ HD ] har på ett eller annat sätt varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 4: ) Rätt som det är, sticker du emellan med dina egendomliga bortförklaringar för att sålunda framföra i L*na Wesstr*m-tråden att Yodinnan [ HD ] är en fullkomligt rättrådig, det vill säga, en rättskaffens person.

■ 5: ) Återigen vill du få Yodinnan [ HD ] att framstå som en fullkomligt, rättskaffens person.

■ 6: ) Ja, att vara en anstiftare till ett mord är givet vis ett brott, faktum är att man tidigare under olika gjorda polisförhör behandlade Yodinnan [ HD ] som en liten hundvalp med silkeshandskar på och, sådant håller inte när det handlar om ett sådant allvarligt brott som ett mord, speciellt när Yodinnan [ HD ] mycket väl kände brottsoffret L*na Wesstr*m samt även därtill sagt, St*fan Davidss*n.

Tillägg till ovan skrivet: "Farbror Blå" samt "Tant Grön" och "Tant Brun" skulle ha synat "Tant Gräddelin" [ HD ] i alla hennes sömmar men istället behandlade man henne som en liten hundvalp och sålunda lät man HD smita ut bakvägen och sedan därtill stänga igen dörren efter sig, mitt framför näsan på poliserna tillika sagt, mitt framför näsan på bägge åklagarna.

■ 7: ) Svaret på punkt ■ 7: ) kan du läsa i textstycket för ( ■ punkt ■ 6: ).

■ 8: ) Vi får helt enkelt se vad framtiden har att bjuda på beträffande Yodinnan [ HD ].

■ 9: ) Återigen en liten bortförklaring. Faktum är, att Yodinnan [ HD ] önskade uttryckligen, att L*na Wesstr*m skulle vara död, oavsett att hon vid det aktuella tillfället använde sig av ordet "hoppas"

Tillägg till ovan skrivet: Yodinnan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten och sålunda hade hon ett starkt motiv till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta, det är bara för dig @Zilvereko att börja inse vad som finns bakom andra sidan dörren.

■ 10: ) Ja, Yodinnan [ HD ] är och förblir en mycket egendomlig och säregen individ som verkligen sticker ut, utöver det vanliga, speciellt genom sina förtigelser igenom tidigare gjorda polisförhör.

Jag avslutar detta inlägget med att få sagt, att jag har lagt märke till att du ofta använder dig av ordet "Men" vilket oftast användes i skriftspråk när man vill bortförklara något och detta framför allt när det handlar om Yodinnan[ HD ] eller St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-17 kl. 19:57.
Citera
2021-08-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Så klart spekulationer i högsta grad. Det är fortfarande ingen direkt bevisning.
SD kan mycket väl vara GM. Jag försvarar inte någon här.
Men juridisk sätt kan man inte döma en person för mord med en sån usel bevisning.
HR skulle gjort som TR och fokuserat på den delen av bevisningen som är direkta och bortsett från all förvirrande indirekta bevisföringar.
Faktum är att om man exkluderar de indirekta då finns det inget bevismaterial alls !.

Lite suspekt är det väl om en misstänkt går omkring med brottsoffrets blod inne i skoplösen? Eller har det på kanten till tvättmaskinsluckan där man stoppar in (nerblodade) kläder? Åjo.

Juridiskt sett gick det att döma på det material som fanns, tydligen.
Senast redigerad av VigosRos 2021-08-17 kl. 21:47.
Citera
2021-08-17, 22:08
Medlem
Jag förstår till fullo att HD kände både besvikelse och svartsjuka när hon fick veta om otroheten, som pågått under flera år. Dessutom med en vän hon kände väl, sen deras barn var små. Såna starka känslor kan väcka en äkta Hondjävul inombords, då kan en kvinna göra allt i sin makt för att markera sitt revir. Hanna ville förmodligen hämnas på både sin ömsinta make samt älskarinnan

Som jag ser det väcktes en enorm vrede inom Hanna vilket senare ledde till förhållandet med JS och samtidigt kontroll över sin f.d man.

Stödet från JG, ledde till blockande av Lena, som dom också sen ignorerade. Hondjävulen inom Hanna gjorde SD så stressad att planer på mord började ta form i hans huvud. Frågan var hur, var, när det skulle genomföras. Så HD har ett starkt motiv. Tror hon fått SD att göra der mest förbjudna, att mörda sin rival! Men det lär vi aldrig få reda på! När en hondjävul vaknar kan vad som helst hända. Svartsjuka är en farlig sjukdom
Citera
2021-08-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag förstår till fullo att HD kände både besvikelse och svartsjuka när hon fick veta om otroheten, som pågått under flera år. Dessutom med en vän hon kände väl, sen deras barn var små. Såna starka känslor kan väcka en äkta Hondjävul inombords, då kan en kvinna göra allt i sin makt för att markera sitt revir. Hanna ville förmodligen hämnas på både sin ömsinta make samt älskarinnan

Som jag ser det väcktes en enorm vrede inom Hanna vilket senare ledde till förhållandet med JS och samtidigt kontroll över sin f.d man.

Stödet från JG, ledde till blockande av Lena, som dom också sen ignorerade. Hondjävulen inom Hanna gjorde SD så stressad att planer på mord började ta form i hans huvud. Frågan var hur, var, när det skulle genomföras. Så HD har ett starkt motiv. Tror hon fått SD att göra der mest förbjudna, att mörda sin rival! Men det lär vi aldrig få reda på! När en hondjävul vaknar kan vad som helst hända. Svartsjuka är en farlig sjukdom

Klokt och tänkvärt skrivet av dig. Ganska klart var det på det viset. HD var djupt kränkt och mot slutet hatade hon förmodligen både SD och Lena.

Hon hade "tur" då båda som gjort henne illa nu är döda. Genom illist och manipulation fick hon båda två att i princip gå upp i rök.

Nu fnattar hon nöjd och glad runt i skogarna med ett stort leende på läpparna tillsammans med andra geofreaks.

Men förr eller senare kommer Karma att knacka även henne på axeln.
Citera
2021-08-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Yodinnan [ HD ] skiner som en sol på grund av en helt annan anledning vilken du bortser ifrån och sålunda inte vill kännas vid.

Tillägg till ovan skrivet, jag iakttog i ditt tidigare skrivna inlägg att du skriftspråks-infekterats av mig gällande ordet "Sålunda" = (på det sättet).

■ 2: ) Att mordet på L*na Wesstr*m skulle för Yodinnan [ HD:s ] räkning ha löst sig, av sig själv, utan att Yodinnan [ HD ] själv skulle ha varit St*fan Davidss*n behjälplig vid det aktuella tillfället, det är helt enkelt sagt för bra, för att vara sant.

■ 3: ) Yodinnan [ HD ] har på ett eller annat sätt varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 4: ) Rätt som det är, sticker du emellan med dina egendomliga bortförklaringar för att sålunda framföra i L*na Wesstr*m-tråden att Yodinnan [ HD ] är en fullkomligt rättrådig, det vill säga, en rättskaffens person.

■ 5: ) Återigen vill du få Yodinnan [ HD ] att framstå som en fullkomligt, rättskaffens person.

■ 6: ) Ja, att vara en anstiftare till ett mord är givet vis ett brott, faktum är att man tidigare under olika gjorda polisförhör behandlade Yodinnan [ HD ] som en liten hundvalp med silkeshandskar på och, sådant håller inte när det handlar om ett sådant allvarligt brott som ett mord, speciellt när Yodinnan [ HD ] mycket väl kände brottsoffret L*na Wesstr*m samt även därtill sagt, St*fan Davidss*n.

Tillägg till ovan skrivet: "Farbror Blå" samt "Tant Grön" och "Tant Brun" skulle ha synat "Tant Gräddelin" [ HD ] i alla hennes sömmar men istället behandlade man henne som en liten hundvalp och sålunda lät man HD smita ut bakvägen och sedan därtill stänga igen dörren efter sig, mitt framför näsan på poliserna tillika sagt, mitt framför näsan på bägge åklagarna.

■ 7: ) Svaret på punkt ■ 7: ) kan du läsa i textstycket för ( ■ punkt ■ 6: ).

■ 8: ) Vi får helt enkelt se vad framtiden har att bjuda på beträffande Yodinnan [ HD ].

■ 9: ) Återigen en liten bortförklaring. Faktum är, att Yodinnan [ HD ] önskade uttryckligen, att L*na Wesstr*m skulle vara död, oavsett att hon vid det aktuella tillfället använde sig av ordet "hoppas"

Tillägg till ovan skrivet: Yodinnan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten och sålunda hade hon ett starkt motiv till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta, det är bara för dig @Zilvereko att börja inse vad som finns bakom andra sidan dörren.

■ 10: ) Ja, Yodinnan [ HD ] är och förblir en mycket egendomlig och säregen individ som verkligen sticker ut, utöver det vanliga, speciellt genom sina förtigelser igenom tidigare gjorda polisförhör.

Jag avslutar detta inlägget med att få sagt, att jag har lagt märke till att du ofta använder dig av ordet "Men" vilket oftast användes i skriftspråk när man vill bortförklara något och detta framför allt när det handlar om Yodinnan[ HD ] eller St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Mvh/JM.

Men snälla du det finns inte ett enda bevis på att HD är inblandad i mordet på Lena , Hon har friats helt från misstankar, lite svårt att få ut skadeståndspengar om hon skulle vara fortsatt misstänkt för mordet på mordet Lena.
Citera
2021-08-17, 22:55
Medlem
Ni som anklagar Hanna för att vara involverad i mordet på Lena, Kom för fan med konkreta bevis istället för att gissa vad hon gjort, Upp till bevis. Ni skriver om Hannas psykiska mående men ta och rannsaka er själv istället. Var 5 Svensk lider av psykisk ohälsa. Ja ni kan väl räkna ut själv vart ni hamnar i den kategorin
Citera
2021-08-17, 23:40
Medlem
Citat:

Under sep/okt -17 hade Ishäxan snokat i Steffes mobil o upptäckt att han och L hade fortsatt hemlig kontakt. Då blixtrade det nog ordentligt innanför hennes pannben. Hämndlysten
slog hon klorna i Fiskegubben direkt när hon upptäckte att Soft kom bra överens med honom på FAD i november -17. Hon behövde bekräftelse och en slags TroféCoin för ge igen mot både S och L. Hax kunde minsann också attrahera män. Det var väl något hon dessutom skrev senare till Fiskegubben när hon fått en enkel fråga från BHX som undrade om det var bra med henne.
Citera
2021-08-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men snälla du det finns inte ett enda bevis på att HD är inblandad i mordet på Lena , Hon har friats helt från misstankar, lite svårt att få ut skadeståndspengar om hon skulle vara fortsatt misstänkt för mordet på mordet Lena.

Jag tror det finns/fanns bevis, men åkl valde lägga ned och istället lägga fokus på utföraren.

Om det t ex pågår en internutredning om hur fallet hanterades kanske granskarna anser att förundersökningen mot Ishäxan borde öppnas igen. Någon praktikant som gräver i gammalt material kanske hittar trådar som sammankopplas och presenterar nya analyser. Det kan också hända att tidigare tysta eller såna som haft minnesförlust återfår minnet för det är jobbigt att bära gnagande skuldkänslor.

I fallet med Johanna Möller begärde ett försäkringsbolag Överprövning på en nedlagd förundersökning gällande hennes simkunniga make som hittades drunknad i grunt vatten intill bryggan. I detta fall skulle väl t ex anhöriga till Steffe eller L kunna begära ÖP om det kommit saker till deras kännedom som pekar på att Hax varit delaktig i mordet - före, under eller efter?
Citera
2021-08-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hon var inte helt friad från misstanke, men det fanns inte bevis för fortsatt häktning gällande den högre misstankegraden, sannolika skäl.
Det var fullt fokus på huvudmisstänkkte, Stefan Davidsson.
Citera
2021-08-18, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förstår till fullo att HD kände både besvikelse och svartsjuka när hon fick veta om otroheten, som pågått under flera år. Dessutom med en vän hon kände väl, sen deras barn var små.
Det där har jag funderat kring. Hur mycket vänner är de som HD ofta åberopar?
Att LW vill så gärna fortsätta vara hennes vän.
Finns väl inget som indikerar nåt sånt via LW?
Den här meningen fr HD låter ju helt weird:

"eh vänner växer ifrån varandra .. men det.. har inte hon accepterat"

Jag undrar även för att hon överdriver en hel del om annat. Såsom hot och trakasserier och vid frågor fr FhL kokar det ner till snudd på nollpunkten.

HD var deprimerad, SD tassar till LW.
HD vet om/anar otroheten men orkar inte bry sig i den fas där hon är som mest sjuk.
Vilket jag tror är sant - som djupt deprimerad och av given anledning helt oengagerad och asexuell. Slätstruken och nöjde sig med mindre.

Vilket hon däremot inte gör framöver.

HD förändras markant över tid i takt med att psyket stabiliseras. Med all rätt drar hon i handbromsen.
Frågan är vad som händer sen, för hon har minst sagt ett udda beteende och frisk det är hon inte.

Att hon upplever svek är givet men så tighta som "jättejätte nära vän" betvivlar jag.
Det ses att HD tar i inledningsvis om vänner, men ändrar sig successivt:

"Ja men det här är ju .. asså .. ah ja kanske inte är rätt person o säga det men det här är en
sjuk människa.
Eh .. som har varit en jättejätte nära vän eh i många år. Vi fick barn samtidigt,
vi bodde nästan grannar .. eh .. Vi umgicks ganska mycket eller ja .. jo vi umgicks mycket för vi hade två tjejer, min äldsta å hennes .. mellanbarn .. är bara födda med 3 veckors mellanrum.
Så vi umgicks asså .. ja .. i parken hemma, vi träffades .. barnen lekte ganska mycket.. eh .. o
sen har hon funnits där .. eh vi har inte haft nå jä .. asså nära .. ja vet inte .. jo .. nej det är inte den jag har ringt när det har varit jobbigt eller liksom såna saker men hon har funnits där. Eh ..(..)

Det handlar om en grupp föräldralediga mammor enligt TB, varav LW stundom verkar vara upptagen med annat:

"T berättar att hon lärde känna Lena under småbarnsåren. Både T, H*anna och Lena var gravida samtidigt så de och några till umgicks då och då.
T och Lena umgicks inte på tu man hand utan i gruppen med föräldralediga mammor. T säger att de träffades lite till och från ungefär mellan 2006-2009, det var inga uppstyrda möten.
Lena var inte alltid med, T säger att hon var väldigt aktiv och hade mycket annat hon gjorde." Ab 150

LW själv säger:
"H har aldrig varit min vän. Men ytlig fb-vän byggt på att vi är grannar och ge-kretsen."
Ab 168
Senast redigerad av develi 2021-08-18 kl. 00:30.
Citera
2021-08-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där har jag funderat kring. Hur mycket vänner är de som HD ofta åberopar?
Att LW vill så gärna fortsätta vara hennes vän.
Finns väl inget som indikerar nåt sånt via LW?
Den här meningen fr HD låter ju helt weird:

"eh vänner växer ifrån varandra .. men det.. har inte hon accepterat"

Jag undrar även för att hon överdriver en hel del om annat. Såsom hot och trakasserier och vid frågor fr FhL kokar det ner till snudd på nollpunkten.

HD var deprimerad, SD tassar till LW.
HD vet om/anar otroheten men orkar inte bry sig i den fas där hon är som mest sjuk.
Vilket jag tror är sant - som djupt deprimerad och av given anledning helt oengagerad och asexuell. Slätstruken och nöjde sig med mindre.

Vilket hon däremot inte gör framöver.

HD förändras markant över tid i takt med att psyket stabiliseras. Med all rätt drar hon i handbromsen.
Frågan är vad som händer sen, för hon har minst sagt ett udda beteende och frisk det är hon inte.

Att hon upplever svek är givet men så tighta som "jättejätte nära vän" betvivlar jag.
Det ses att HD tar i inledningsvis om vänner, men ändrar sig successivt:

"Ja men det här är ju .. asså .. ah ja kanske inte är rätt person o säga det men det här är en
sjuk människa.
Eh .. som har varit en jättejätte nära vän eh i många år. Vi fick barn samtidigt,
vi bodde nästan grannar .. eh .. Vi umgicks ganska mycket eller ja .. jo vi umgicks mycket för vi hade två tjejer, min äldsta å hennes .. mellanbarn .. är bara födda med 3 veckors mellanrum.
Så vi umgicks asså .. ja .. i parken hemma, vi träffades .. barnen lekte ganska mycket.. eh .. o
sen har hon funnits där .. eh vi har inte haft nå jä .. asså nära .. ja vet inte .. jo .. nej det är inte den jag har ringt när det har varit jobbigt eller liksom såna saker men hon har funnits där. Eh ..(..)

Det handlar om en grupp föräldralediga mammor enligt TB, varav LW stundom verkar vara upptagen med annat:

"T berättar att hon lärde känna Lena under småbarnsåren. Både T, H*anna och Lena var gravida samtidigt så de och några till umgicks då och då.
T och Lena umgicks inte på tu man hand utan i gruppen med föräldralediga mammor. T säger att de träffades lite till och från ungefär mellan 2006-2009, det var inga uppstyrda möten.
Lena var inte alltid med, T säger att hon var väldigt aktiv och hade mycket annat hon gjorde." Ab 150

LW själv säger:
"H har aldrig varit min vän. Men ytlig fb-vän byggt på att vi är grannar och ge-kretsen."
Ab 168

Jag har uppfattat det som T att LW hade annat hon var engagerad i och deltog inte i de "barnvagnsrundor" som HD med andra småbarnsföräldrar i kvarteret gjorde.

Både UW och LW var djupt engagerade i kyrkan och självklart dess aktiviteter för barn.
Senast redigerad av Remark 2021-08-18 kl. 02:07.
Citera
2021-08-18, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns

■ HD är anstiftare.

■ Hon hade minutbevakning på LW från sin bostad.

■ Jag framför följande sagt beträffande Yodinnan
[ HD ] och vilket i sin tur, som i första hand, är baserat på det som jag känner till utanför själva förundersökningsprotokollet.

Yodinnan [ HD ], var på ett eller annat sätt St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m vid det aktuella tillfället dödsmisshandlades bakom bullerplanket.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in