Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det gör vi säkerligen alla.
Just detta är mycket viktigt så att anhöriga kan erhålla ett slags avslut. Bara att leva med ovissheten var någonstans kvarlevorna hamnade är en fruktansvärd ovisshet. En mängd frågor som aldrig kommer att kunna bli besvarade men anhöriga skulle då i a f ha en grav som de kan besöka.
Risken är tyvärr stor att detta försvinnande kan komma att förbli ouppklarat.
Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Håller med dej .
Antar att det är utav största vikt för Patriks och Mattias nära och kära att helt enkelt finna sina söner .
Om några gjort dem illa så vore det inte mer än rätt att dessa personer visar på var de befinner sig ; Patrik och Mattias.
Det är ju så viktigt för de anhöriga att få veta var han finns, och man hoppas att det finns människor därute som har Patriks försvinnande i sitt medvetande när de är ute i skog och mark.
I oktober startar älgjakten igen och nu är skogarna fylda med svamp och bär. Har man rätt "blick" kan man "se" att något som ligger någonstans och som inte hör dit med "rätt" ögon.
Risken finns att en person som inte tänker på försvinnandet, bara går förbi utan att tänka mer på det.
Jag tror ju att risken är mycket lite att han råkat ut för något brott. Hans orörda väskor, på två olika ställen tyder på att det inte är ett överfall. De är övergivna, först den ena och strax därefter den andra.
Det här är ju gjort strax efter att P lämnat tåget. En vän till en skribent i tråden noterade ju ryggsäcken vid en joggingtur samma kväll? Minns jag inte rätt?
Allt tyder på att sinnet hos P inte var som det skulle, lite som att han inte riktigt är med aktivt i sitt tänkande när han lämnar väska ett.
Jag tänker att om man är väldigt beslutsam, nu ska jag ta mitt liv, borde kanske väskorna ha hittats på samma ställe, kanske lite undangömda i naturen, gräset?
Om han velat lämna spår efter sig, borde kroppen ha hittats i närheten.
Det har funnits observationer som skulle kunna överensstämma med Patrik, en person som verkat lite "borta". Polisen har ju också nämnt psykos, förvirring.
Det är för mig det troligaste scenariot. Även om det var i maj som Patrik försvann, så kan nätterna ha blivit tillräckligt kalla för att han ska ha farit illa av det. Törst och hunger kan ytterligare ha försämrat hans tillstånd.
Min tro är att han kan ha lagt sig för att sova någonstans, eller lagt sig för att söka skydd/gömma sig och där somnat in. Att få en psykos/förvirring av en djup depression är inte otänkbart alls.
Jag tror att hans kropp finns i närområdet. Man tenderar att gå lite i cirklar, även om han bitvis kan ha följt vägar.