2018-12-17, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Än så länge kan man inte utesluta att det kan röra sig om ett missförstånd, men det låter onekligen oroväckande. Den person som hon som hade sms-kontakt med, undrar om det var den person den som hon skulle besöka? Och vi vet inte med säkerhet att hon verkligen satt på tåget.

”Kvinnan uppgav då att hon satt på ett tåg till Malmö dit hon var på väg för att träffa en släkting.”

https://www.jp.se/article/polisen-soker-efter-forsvunnen-eksjobo/

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/nathalie/

Man kanske ska bryta ut detta fall och göra en egen tråd om det?

Jag tog mest upp det för att jag tyckte att Patriks fall kändes unikt, med ett försvinnande mitt i en resa, nästintill hemma.

Här är ett liknade scenario. Konstigt nog.

(Tänkte inte så mycket på att diskutera det fallet, ville bara visa på likheterna).
Citera
2018-12-20, 13:04
Medlem
Såg på pappans offentliga att det verkar ge blommor till de som hjälpt till att söka efter Patrik. Nån Ulrika Ullis We**man fick blommor både förra julen och nu i år.. Säkert flera som fått men som inte har offentligt på.

*SS
Citera
2018-12-20, 13:17
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirt2dust
Såg på pappans offentliga att det verkar ge blommor till de som hjälpt till att söka efter Patrik. Nån Ulrika Ullis We**man fick blommor både förra julen och nu i år.. Säkert flera som fått men som inte har offentligt på.

*SS

Tycker att det är en oerhört fin gest, precis som Patriks föräldrar säkert tycker när frivilliga engagerar sig i sökandet efter deras son. Personer som ger sig ut i skog och mark på deras fritid för att hjälpa familjen att få ett avslut ❤️
Respekt till dom!
Citera
2018-12-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Tycker att det är en oerhört fin gest, precis som Patriks föräldrar säkert tycker när frivilliga engagerar sig i sökandet efter deras son. Personer som ger sig ut i skog och mark på deras fritid för att hjälpa familjen att få ett avslut ❤️
Respekt till dom!

Antar att du är en av dom som fick....? Du har sökt efter Patrik flera gånger vad jag förstått...
Citera
2018-12-20, 14:30
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirt2dust
Antar att du är en av dom som fick....? Du har sökt efter Patrik flera gånger vad jag förstått...

Men vadan denna nyfikenhet? Vad har det egentligen med försvinnandet att göra?

Jag (och den jag lever ihop med) har bara sökt ca 6-7 gånger. Inget vi gjort för att bli belönade heller så.
Citera
2018-12-23, 10:21
Medlem
Tänker mycket på detta fallet och det gör så ont att Patriks familj måste fira en jul till utan att få veta var Patrik är eller vad som hänt. Tänker på er❤️
Citera
2019-01-02, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men vadan denna nyfikenhet? Vad har det egentligen med försvinnandet att göra?

Jag (och den jag lever ihop med) har bara sökt ca 6-7 gånger. Inget vi gjort för att bli belönade heller så.

Jag tycker att det är fantastiskt!
Jag vet ju att du var ute tidigt och letade.

Jag tycker visst att det har med försvinnandet att göra. Det är bra att det finns människor som är bra förebilder, som kan visa vägen för hur man kan göra. Att man kan göra saker som är bra genom sina egna vardagsbeslut och insatser.

Det kan vara en inspiration för andra att hjälpa till att leta och hålla ögonen öppna.
Någonstans finns han ju...

Så känn dig stolt över att du gör något som är bra för Patrik och hans familj, medan vi andra sitter och knackar på våra tangent bord! ❤️❤️❤️
Citera
2019-01-03, 09:23
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att det är fantastiskt!
Jag vet ju att du var ute tidigt och letade.

Jag tycker visst att det har med försvinnandet att göra. Det är bra att det finns människor som är bra förebilder, som kan visa vägen för hur man kan göra. Att man kan göra saker som är bra genom sina egna vardagsbeslut och insatser.

Det kan vara en inspiration för andra att hjälpa till att leta och hålla ögonen öppna.
Någonstans finns han ju...

Så känn dig stolt över att du gör något som är bra för Patrik och hans familj, medan vi andra sitter och knackar på våra tangent bord! ❤️❤️❤️

Vilka fina ord!
Tack snälla ❤️❤️

Måste ju passa på att säga att många tankar och idéer kommer just från er smarta människor här i tråden. Tips om platser osv. 😊
Senast redigerad av Livingmyownlife 2019-01-03 kl. 10:07.
Citera
2019-01-03, 13:08
Medlem
MorT2s avatar
Vad har kommit fram än så länge? Någon som kan sammanfatta?
Är det endast väskorna man funnit?
I ena väskan låg hans dator. Inget som läckt ut där? Finns alltid någon på FB som har större inblick i fallet.

Hoppas hans familj får ett svar snart.
Citera
2019-01-04, 17:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vad har kommit fram än så länge? Någon som kan sammanfatta?
Är det endast väskorna man funnit?
I ena väskan låg hans dator. Inget som läckt ut där? Finns alltid någon på FB som har större inblick i fallet.

Hoppas hans familj får ett svar snart.

Väskorna och videon från perrongen är dom enda säkra spår på att Patrik varit och steg av i Hallsberg egentligen.

Inga konstigheter på hans dator och inga andra tillhörigheter har hittats efter försvinnandet så som kläder, mobiltelefon med grönt skal eller hans plånbok.

Flera rätt trovärdiga observationer finns i anslutning till försvinnandet.

• Den 22 maj ses han sitta på en gräsmatta i närheten av glasövergången vid stationen.

• Han ses strax efter det i anslutning till där första väskan hittades, samma väska som plockades upp av en som arbetar i industriområdet innan försvinnandet var känt.

• Senare görs flera obsar om att man sett honom påväg mot rälsverkstaden och i anslutning av den. Närmare bestämt 4-5 obsar.

Några observationer till under kvällen.

•Dagen efter (23 maj) så ses han, som det tidigare skrivits här, av en kvinna tidigt på morgonen hur han sitter under väg 51 vid Yxhultsvägen. Senare framkom det att det fanns fler obsar om att han befunnit sig där.
I närheten finns en liten sjö (plätt) och där det går att sova i fred ett tag på. Kanske var det där han sov under natten mot den 23:e när han sen blev sedd som ”nyvaken” och lite borta (som det nämnts i tråden.

Polisens hundar har även markerat här och området är väl avsökt.

• Under eftermiddag så ser ett vittne ”Patrik” som verkade förvirrad och borta vid industriområdet mitt för Dollarstore, påväg mot återvinningscentralen. Det vittnet beskriver t.o.m skorna som färgglada.

Förmodligen är det därför söken utgick därifrån i början.

Obsarna fortsätter att droppa in under de närmsta dagarna men blir lite luddigare i mina ögon.

Enl. föräldrarna så gillade Patrik att gå och kunde gå väldigt långt så det är inte omöjligt att han kommit en bra bit innan han anmäldes som saknad eller tills polisen tog föräldrarnas oro på allvar.
Citera
2019-01-06, 23:17
Medlem
Funderar på en sak ...OT men endå ...idag när jag storhandlade på affären gick en tyst tjej fram och tillbaka förvirrat mellan kassan och chipshyllan ,

ett antal ggr, så till slut frågade jag henne om hon behövde några kronor till att kunna köpa favoritchipsen , men då svarade hon försiktigt ;

att hon inte kunde nå till dem hon gillade så hon visste inte hur hon skulle fixa det .

Självklart sträckte jag mig efter hennes favvochips Dorritos , och hon fick påsen äntligen i handen efter att hon haft ca en halvtimmes vånda ..

+ att jag visade henne var en rullbar pall fanns till nästa gång , trots att jag inte jobbar på affären . För nästa gång lär hon ju inte nå dem heller .
Hon sa tack lite tyst och gick till kassan och betalade .

En del människor vågar inte be om hjälp och hamnar i svåra lägen , och då måste man vara där och tänka till och hjälpa till för en annan gång kan det vara du själv som behöver hjälp ju .

Och vad vill jag med denna kommentar , undrar Ni ?

-Jo , det är så konstigt att INGEN av de som sett Patrik förvirrad , stannade upp och typ hjälpte honom att komma i ett lugnare läge , typ talat om var han var ,

utmed vilken väg eller vad han behövde , typ en mobil eller hjälp med hänvisning till polishjälp osv.

Det ingår ju i allmän hyfs och medmänsklighet att hjälpa folk som man ser är oroliga över något , eller hur !?

Eller skulle jag låtit stackars tjejen gå runt knäckt i en timme inne på affären och sen att hon lämnade affären utan att kunna få tag på det hon ville köpa ?

Neeej , så fort man ser en person i nöd så gäller det att rätta till problemet ju .

Så ännu en gång ! Varför hjälpte inte någon den förvirrade Patrik ?

Behövs ju bara att ta det lugnt , släppa på sina egna göromål , och bry sig några minuter om en annan medmänniska , då kan till och med folk överleva ...

Det är precis som om folk ser allt som på en tv-skärm !
Patrik satt ju inte på en flotte i Bangladesh , utan under en väg , bredvid en väg i Hallsbergsområdet ,
.
Så att stanna och höra om han var i behov av att kunna nå någon , i det läget han var i , måste ju ha känts rätt viktigt , eller ? 🐾

Fattar inte att folk aldrig bryr sig om andra ...sorgset 😢
Senast redigerad av evaveva 2019-01-06 kl. 23:49.
Citera
2019-01-07, 01:16
Medlem
Sorry , tänkte inte på hur det är att vara bilburen ( själv äger jag ju bara en cykel så ..) .

Det klart man inte hinner se vilk människor som är utmed vägarna , ej mindre ha möjlighet att bry sig ( att parkera utmed väg är bara det krångligt ).

Så jag ber om ursäkt att jag tänkte fel där .
När man cyklar så kommer man ju i clinch med folk på ett annat sätt ; typ man möter dem och nästan tvingas hälsa , just för att man hamnar inom en radie så att man nästan snuddar varandra.
Så tänkte fel där ...
Att vara i en bil är på ett annat sätt .
Man är på väg någonstans och vill fullfölja färden , utan att varken älgar , rådjur , tiggare eller förvirrade ungdomar korsar ens väg .
Det ingår inte i den genomtänkta bilfärden som skall göras .

Oftast är den som kör bil stressad och skall hinna dit den ska inom en viss tid , så det är förståeligt att ingen hade tanke på att stanna för att se hur ungdomar utmed vägen mår .
Tråkigt bara ; att efteråt så visade de observationer människor hade gjort , att just denne yngling kanske hade behövt stöd i sin situation .
Fy tysan att livet är så elakt och att det är lätt att vara efterklok .
Så synd att Patrik inte höll sig till station där människor fanns tillgängliga på ett annat sätt än att bara vara bland bilar som är på väg ; fast & furious....

Nuförtiden har vi människor inte tid med att se efter hur folk mår , för vi stressar fram genom livet .

Varför ?
Varför är life a bich?
Vad har vi bråttom till ?
En ny hjärtinfarkt , eller ?
Patrik måste ha funderat .....👱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in