2021-08-11, 19:42
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolverainonu
Vad händer om man bara skickar in tomma uppdrag o struntar i att närvara på den muntliga examinationen?
Jag vill inte bli avbruten pga då får man återkrav från CSN. men orkar inte kursen och det är lugnt om jag får F.
Så alltså, hur får man ett F men inte blir avbruten?
Du återfår uppdraget och de ber dig komplettera.

Tror inte man kan få "F" utan en rimlig ansträngning. Absolut inte genom att inte skicka in uppdrag.
Citera
2021-08-17, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolverainonu
Vad händer om man bara skickar in tomma uppdrag o struntar i att närvara på den muntliga examinationen?
Jag vill inte bli avbruten pga då får man återkrav från CSN. men orkar inte kursen och det är lugnt om jag får F.
Så alltså, hur får man ett F men inte blir avbruten?

Du kan inte skicka in tomma uppdrag för läraren skickar tillbaka uppdraget om något inte stämmer eller inte är komplett = Tiden räknas. Så du kommer ingen vart du är helt enkelt fast.
Så fall kan du helt enkelt försöka få tag i uppdragen av någon och bara klistra in och skicka in dem, det är det enklaste och bästa alternativet om du ändå skiter i betyget.

Jag fick F i ett betyg härom året skickade in och hade gjort uppdragen utan problem. Dock Examinationen hade jag glömt så en morgon runt 8 tiden började klockan tjuta och alarmet som visade på en ME så sprang upp i full fart och satte mig vid datorn helt nyvaken och snurrig så jag kunde inte ens svara på frågor som jag normalt sett kan utantill eftersom jag hade gått och lagt mig 06.00 dvs 2h innan så inte konstigt att hjärnan stod still.. och då fick jag F för att jag knappt kunde svara på några frågor alls. Riktig komedi på högsta nivå

Men som sagt du måste göra uppdragen.. Behöver du svar på uppdrag beroende på vilken kurs det är så finns det nog många här som har uppdragen, sparar alltid mina och har säkert 13-15 olika kurser med uppdrag etc så ut med språket bara om vilken kurs du går så får du lättare hjälp
Senast redigerad av whatifgodseesyou 2021-08-17 kl. 03:07.
Citera
2021-08-17, 15:48
Medlem
Någon som har läst Arkitektur-hus (100 p) eller HÅLLBART SAMHÄLLSBYGGANDE (100 p) via Hermods och kan berätta lite om dem? Har ni dessutom uppdrag till dessa så skulle det uppskattas oerhört.
Citera
2021-08-17, 19:51
Medlem
Någon som haft Examination i Biologi senaste tiden och kan slänga in lite tips om frågor som lär dyka upp på slutprovet ?
Citera
2021-08-17, 19:56
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Någon som haft Examination i Biologi senaste tiden och kan slänga in lite tips om frågor som lär dyka upp på slutprovet ?
Biologi 1 eller Biologi 2?
Citera
2021-08-18, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Biologi 1 eller Biologi 2?

Gäller Biologi 1
Citera
2021-08-19, 01:13
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Gäller Biologi 1
Ah, då har jag tyvärr ingen aning. Men om du söker i tråden vet jag att det finns några som skrivit om det tidigare.
Citera
2021-08-19, 19:09
Medlem
Nån som har gjort Fysik 1a här och är klar med examinationen?
Citera
2021-08-20, 10:25
Medlem
Söker efter Näthandel 1 boken ifall någon har den, kan swisha för bilder på boken
Citera
2021-08-20, 19:46
Medlem
ballebojs avatar
Hej!

Någon som kan berätta om Naturkunskap 2 examination? Lärare spelar ingen roll, vill gärna höra allt.
Citera
2021-08-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveflashback
Söker efter Näthandel 1 boken ifall någon har den, kan swisha för bilder på boken

Vill du bara ha bilder på delar av boken eller hela då ? Har boken men bara som e-bok dessvärre så det går inte skicka den vidare såvitt jag vet. Kanske någon annan som har koll på om det finns någon lucka för e-böcker ?
Citera
2021-08-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balleboj
Hej!

Någon som kan berätta om Naturkunskap 2 examination? Lärare spelar ingen roll, vill gärna höra allt.

Växthuseffekten och gaserna, kolväten/föreningar, hållbar utveckling, organiska syror, ämnestransporten, matspjälkningen, utsöndring, det periodiska systemet, kemiska föreningar, ädelgaser, joner och salter.

Det är dessa saker du ska snöa in dig på inför ME. NK2 är trots allt en fördjupningskurs så därför är det svårt att veta exakt vilka frågor du kommer få, men jag fick frågor kring dessa ämnen samt även andra vänner har fått kring dessa, allt annat är liten eller mindre chans för att det ställs frågor om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in