2021-08-17, 00:15
Medlem
Scenen på flygplatsen är helt absurt, då många var skrattande som att det hela var en stor lek.
Sen storma flygplatsen, och ställa sig framför ett plan så att dom inte kan åka, idioti.
Jag såg en video på säkert minst 5 plan som var på marken, hade alla bara hållit sig lugna så hade man kunnat plocka alla som velat åka.

Hur kan man tro att man ska överleva genom att binda fast sig på en vinge. även om dom skulle lyckas hålla sig fast så kommer dom frysa ihjäl-
Jag fatta inte att man kan vara så korkad och det har inte att göra att man är desperat. Jämför man deras ansikte och människorna från Saigon så är det väldigt stor skillnad.

Jävla tur att talibanerna är snälla en så länge, dom hade kunnat fuckat upp allting på flygplatsen för alla inblandade. Kanske var det dom gjorde också för dom flesta som var där såg inte ut och vara rädda.
Citera
2021-08-17, 00:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Senast talibanerna hade makten i Afganistan stängde de ner 80% av opiumodlingarna. En del tror att detsamma händer igen.

Vi får se. Det blir nog många som skriker högt om så sker eftersom Afganistan står för 70-80% av världsproduktionen.

Det var någon höjdare i ryssland idag, som sa att det måste bli ett slut på opium-odlingar om de skulle erkänna talibanerna. Förutom terror-frågor då.
Citera
2021-08-17, 00:18
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Skilda åsikter där! Som han själv säger så har han varit där, mitt i smeten och sett misären och hört löftena från talibaner och afghaner. Det har inte Trump. Han hade tryckt på knappen direkt och var är det med all förmodan ett nytt världskrig!

Tycker Biden är lite gullig i sitt sätt o vara! Nästan lite norsk!

Jag brukar säga att majoriteten är idioter och demokratin leder därmed till att det blir idiotiska beslut.
Något att fundera på kanske?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Senast talibanerna hade makten i Afganistan stängde de ner 80% av opiumodlingarna. En del tror att detsamma händer igen.

Vi får se. Det blir nog många som skriker högt om så sker eftersom Afganistan står för 70-80% av världsproduktionen.
Dom stängde ned det i knappt 12 månader för att ställa sig in hos FN. Dom ångrade sig dock när de såg den ekonomiska katastrofen som följde. Talibanerna har beskattat opiumodlare och skött smuggling och raffinadarier under hela tiden som USA varit i landet.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-17 kl. 00:21.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
ÅDÄRKOMDENJA. Krigsherren Erdoğan i farten igen.

https://twitter.com/avsec_pro/status/1427393423078658076?s=19
Turkish military source: We have drawn up plans to take control of Kabul airport after the withdrawal of NATO forces

https://twitter.com/avsec_pro/status/1427393423078658076?s=19
För några minuter sen
Citera
2021-08-17, 00:19
Medlem
fittslems avatar
Många Afganer kan inte vara stolta nu, blivit tränade till att kriga i 20år, fårr sjukt mycket vapen och krigsprylar. Ändå så flyr Afganska soldaterna som småflickor så fort talibanerna kommer ut ur grottorna.

Riktigt jävla pinsamt, Afganska armen måste gå till historien som den fegaste armen genom historien.

Finns det nått Afganerna duger till?
Senast redigerad av fittslem 2021-08-17 kl. 00:22.
Citera
2021-08-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Twitter-video från 5 timmar sen som visar hur talibanerna försöker skjuta sig in i flygplatsen.
https://twitter.com/SaudObserver/status/1427311491678670856?s=19

Det finns också en film på taliban som skjuter folk som klättrar över muren runt flygplatsen
Edit, länk
https://twitter.com/MiraqaPopal/status/1427311759434596354?s=19

Finns det någon mer info om detta, jag trodde dom skulle låta dom vara på flygplatsen.
Citera
2021-08-17, 00:20
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Twitter-video från 5 timmar sen som visar hur talibanerna försöker skjuta sig in i flygplatsen.
https://twitter.com/SaudObserver/status/1427311491678670856?s=19

Det finns också en film på taliban som skjuter folk som klättrar över muren runt flygplatsen
Edit, länk
https://twitter.com/MiraqaPopal/status/1427311759434596354?s=19

Han skjuter några dm i från han bara när han hoppar över muren! Tror det är mest på "skoj"!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Finns det någon mer info om detta, jag trodde dom skulle låta dom vara på flygplatsen.
Det är krig. Varför tror du alla sprang så hysteriskt?
Citera
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Scenen på flygplatsen är helt absurt, då många var skrattande som att det hela var en stor lek.
Sen storma flygplatsen, och ställa sig framför ett plan så att dom inte kan åka, idioti.
Jag såg en video på säkert minst 5 plan som var på marken, hade alla bara hållit sig lugna så hade man kunnat plocka alla som velat åka.

Hur kan man tro att man ska överleva genom att binda fast sig på en vinge. även om dom skulle lyckas hålla sig fast så kommer dom frysa ihjäl-
Jag fatta inte att man kan vara så korkad och det har inte att göra att man är desperat. Jämför man deras ansikte och människorna från Saigon så är det väldigt stor skillnad.

Jävla tur att talibanerna är snälla en så länge, dom hade kunnat fuckat upp allting på flygplatsen för alla inblandade. Kanske var det dom gjorde också för dom flesta som var där såg inte ut och vara rädda.
Märkte också hur många skrattade och log som om det bara var på skoj. Är det bara på skoj månne? Talibanerna verkar ju vara relativt snälla mot befolkningen, de är snarare afghanerna själva som tar kål på varandra genom att springa efter flygplan och liknande.
Citera
2021-08-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det är bortom min fattningsförmåga hur man kan hoppa på ett flygplan på utsidan, och tro att man lyckats med att hitta en väg ut ur landet. Det går inte att begripa. Jag kan inte se en enda afrikan göra detsamma som dessa människor försöker sig på.

Fake news? Jag har bara sett bilder på taxande plan med några fastklamrade personer, omgivna av en glatt hurrande mängd! Samt på plan i luften med några vaga svarta punkter som tycks falla ned från dem, omgivna av röda ringar som uppenbart redigerats dit! Vem kan avgöra om punkterna är äkta, eller tillagda av samma editör?

Någon vill uppenbart att vi skall tycka synd om afghanerna..!
Citera
2021-08-17, 00:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det är bortom min fattningsförmåga hur man kan hoppa på ett flygplan på utsidan, och tro att man lyckats med att hitta en väg ut ur landet. Det går inte att begripa. Jag kan inte se en enda afrikan göra detsamma som dessa människor försöker sig på.

Förmodligen troddd de nog inte att planet skulle lyfta om de klamrade sig fast. De flesta verkar också hoppat av i tid. Sedan var det två st som missade och ja lyfter det bara så är det snabbt 50 m upp och kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in