2021-08-16, 22:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad innebär "etablerat ' för dig?

Jag tror personen syftar på ” etablera sig” i cellen. För viruset behöver ” ta över” Cellen för att föröka sig . Etablerar det sig i kroppen har man ju problem minst sagt 🙃
Citera
2021-08-16, 22:58
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Vad innebär "etablerat ' för dig?

Att man får symptom. Vad skulle jag annars kunna syfta på?
Citera
2021-08-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Alltid spännande med nya förslag på medicinska fenomen.
Nja, jag är schepptisk .
Citera
2021-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag tror personen syftar på ” etablera sig” i cellen. För viruset behöver ” ta över” Cellen för att föröka sig . Etablerar det sig i kroppen har man ju problem minst sagt 🙃
OK . . . Det brukar vi ange som att "virus infekterar celler".
Citera
2021-08-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Att man får symptom. Vad skulle jag annars kunna syfta på?
Ja? Patienter med intakt immunförsvar eliminerar virus på tio dagar och är symtomfria därefter. Det har varit känt sedan pandemin startade.
Citera
2021-08-16, 23:08
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
OK . . . Det brukar vi ange som att "virus infekterar celler".

Exakt därav min första reaktion på personens inlägg . Etablerar sig innebär i min värld kronisk infektion. Men men du vet latin med de lärda och med bönder på bönders vis 😉
Citera
2021-08-16, 23:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jo fordi svaghed og kropslige defekter medførte foragt, udelukkelse og måske døde i Nazityskland.

Problemet med dig är att du inte förstår att försöka stänga ute viruset kommer att skada fler än själva viruset självt.

Vi är många som ser den röda tråden, men än har inte poletten trillat ner hos somliga.

78% av alla ICU-patienter i usa är överviktiga eller feta. Där har du den verkliga pandemin.

Alla gör som de vill. Det är ditt eget liv som är i potten. Väljer du att gå runt med hängmage så är det ditt eget val, men då kan det bli riktigt jobbigt för dig om du drar på dig viruset.
Citera
2021-08-16, 23:11
Medlem
Surtrutens avatar
Jag brukar sky socialdemokrater som pesten, men den här gången har Daniel Schützer en poäng.
När det faktum att ett gäng antivaxxare har knullat runt i Molkom leder till att gränsen stängs för hela Vörmland borde det bli tydligt för alla att det är helt hål i huvudet på både antivaxxare och på reglerna för gränsstängning.
Daniel Schützer (S)
Citera
2021-08-16, 23:23
Medlem
Citat:
Exakt därav min första reaktion på personens inlägg . Etablerar sig innebär i min värld kronisk infektion. Men men du vet latin med de lärda och med bönder på bönders vis 😉

I vilken värld lever du i där etablera = kroniskt?
Man hör att svenska skolan blir sämre och sämre, men trodde inte den var så dålig.
Citera
2021-08-16, 23:25
Medlem
Citat:

"Mycket talar för att det spelar stor roll hur mycket virus man får i sig vid smittillfället. Vi har redan sett att ju fler viruspartiklar vi får i oss, desto större blir risken att några av dem får fäste, etablerar en infektion och gör oss sjuka."
Citera
2021-08-16, 23:27
Medlem
Citat:

https://www.synonymer.se/sv-syn/etablera

https://www.ordguru.se/synonymer/etablera

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/etablera

https://sv.wiktionary.org/wiki/etablera
Citera
2021-08-16, 23:27
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ja? Patienter med intakt immunförsvar eliminerar virus på tio dagar och är symtomfria därefter. Det har varit känt sedan pandemin startade.

Jag har inte påstått någonting annat om du läser igenom allt jag har skrivit till dig. Nu slutar vi med denna märkliga diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in