2021-08-16, 12:40
Moderator
zanteras avatar
Hoppas inte Kane blir skadad om han går till City men hoppas han tappar målsinnet helt och blir Heskey 2.0.
Citera
2021-08-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Nu vet väl varken du eller vi vad som är sant av allt som skrivs?
Skall man lite blint på all skit som sägs så kan man ju dra till med att det är Tottenham, och Levy, som betett sig respektlöst genom att inte ära den så kallade gentlemen's agreement och Kane är mer eller mindre utan skuld.

Oavsett så har Kane ett kontrakt med klubben, missköter man sig så står det i kontraktet hur det skall beivras och mer eller mindre så ärar man kontraktet hur man än gör.
Det står ju inget i kontraktet att man aldrig får vilja lämna klubben, ungefär som att klubbar ibland väljer att göra sig av med spelare man har under kontrakt.
Överenskommelsen, om en sådan ens existerat, gjorde gällande att Kane skulle få lämna om en klubb matchade priset han värderas till. Det har inte skett ännu och därför är han kvar.

Jag har inte påstått att problemet är att han vill bort för det kan jag förstå och har nämnt flera gånger tidigare. Problemet är att han vägrade träna och skapade problem för sin manager och lagkamrater en vecka innan premiären och en av säsongens största hemmamatcher.

Om det nu vore så att en sen återkomst var planerad så hade Tottenham gått ut med den infon för längesedan. Det är inte som att klubben mår bra av alla rykten och skriverier som följde i och med Kanes frånvaro.

Kane har säkerligen fått böter bakom kulisserna.
Citera
2021-08-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Överenskommelsen, om en sådan ens existerat, gjorde gällande att Kane skulle få lämna om en klubb matchade priset han värderas till. Det har inte skett ännu och därför är han kvar.

Jag har inte påstått att problemet är att han vill bort för det kan jag förstå och har nämnt flera gånger tidigare. Problemet är att han vägrade träna och skapade problem för sin manager och lagkamrater en vecka innan premiären och en av säsongens största hemmamatcher.

Om det nu vore så att en sen återkomst var planerad så hade Tottenham gått ut med den infon för längesedan. Det är inte som att klubben mår bra av alla rykten och skriverier som följde i och med Kanes frånvaro.

Kane har säkerligen fått böter bakom kulisserna.

Han är ju värderad till i princip 100 miljoner £, men oavsett så Levy dementerat den så kallade dealen precis som Kane har dementerat att han försökt bråka sig bort.
Oavsett känns det som om Tottenham verkligen inte vill att Kane nånsin spelar i Tottenham mera med sitt sätt att ev, vanära en deal, hänga ut Kane frysa ut honom vilket i sig sänder rätt starka signaler.

Hoppas Levy tar sitt förnuft till fång, cashar in, samt låter Kane avsluta karriären i Tottenham.
Citera
2021-08-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Han är ju värderad till i princip 100 miljoner £, men oavsett så Levy dementerat den så kallade dealen precis som Kane har dementerat att han försökt bråka sig bort.
Oavsett känns det som om Tottenham verkligen inte vill att Kane nånsin spelar i Tottenham mera med sitt sätt att ev, vanära en deal, hänga ut Kane frysa ut honom vilket i sig sänder rätt starka signaler.

Hoppas Levy tar sitt förnuft till fång, cashar in, samt låter Kane avsluta karriären i Tottenham.
Nu är han uttagen till ECL-truppen inför torsdagens match så vi får se vad som händer härnäst.

Jag håller helt med dig angående sista stycket. Har själv förlikat mig med tanken och det har nog de flesta supportrar vid det här laget.
Vill inte dra för stora växlar på gårdagen men förhoppningsvis kan andra i laget höja sig om Kane ryker. Tror inte på Son som ensam på topp sett över en hel säsong men kan man få in ett vettigt alternativ så finns det absolut hopp även utan Kane.

Son är en djävulsk fotbollsspelare vilket jag tror att t.o.m. vi som följer Tottenham inte uppskattat fullt ut förrän senaste 1-2 åren. Han glöms lätt bort.
Citera
2021-08-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Nu är han uttagen till ECL-truppen inför torsdagens match så vi får se vad som händer härnäst.

Jag håller helt med dig angående sista stycket. Har själv förlikat mig med tanken och det har nog de flesta supportrar vid det här laget.
Vill inte dra för stora växlar på gårdagen men förhoppningsvis kan andra i laget höja sig om Kane ryker. Tror inte på Son som ensam på topp sett över en hel säsong men kan man få in ett vettigt alternativ så finns det absolut hopp även utan Kane.

Son är en djävulsk fotbollsspelare vilket jag tror att t.o.m. vi som följer Tottenham inte uppskattat fullt ut förrän senaste 1-2 åren. Han glöms lätt bort.

Tycker hela Tottenhams offensiva kvartett mot Moura, Berjwin, Son Alli är mer än helt ok, sen Gil på det; men kanske man behöver en ren striker också men tycker inte att det är i offensiven man behöver förstärka först, om Kane skulle lämna.

Sen att släpa Alderweireld men fortsätta dras med Dier känns helt jävla hjärndött.
Men om man skall köpa nån striker tycker jag Lautaro, Icardi, Alcacer, Gerard eller Jovic är några namnkunniga spelare som inte känns alltför omöjliga men ändå hade kryddat Tottenhams offensiv samt breddat den.
Citera
2021-08-16, 14:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Och att folk verkar hoppas på att Kane ska vara skadad om han skulle joina city... kom igen hur mogna är folk? Nämner inga namn här ifrån men hur kul var det själv när Vvd var skadad förra säsongen?

Önskar man någon annans klubb spelare skadad är man en jävla idiot.

// PoK

Citera mig gärna istället för att skruva på vad jag skrev. Så här skrev jag till ett spursfan:

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bäst vore ju för er att släppa Kane för 150-180m£, få in typ Vlahovic som gör massa mål och att Kane sen spenderar tiden i City mest skadad och titellös...

Det var alltså inte en önskan om att Kane ska bli skadad - det var ett krasst konstaterande att om Spurs nu ska släppa honom till en konkurrent, vore det bäst för Spurs att få enorma pengar för honom samtidigt som han inte gör någon glad i City. Lex Torres till Chelsea. Släppa honom till hiskeliga pengar samtidigt som han inte någonsin når samma höjder igen. En superflopp för City samtidigt som Spurs kommer ur affären starkare.

Den "gentleman's agreement" som det pratas om mellan Levy och Kane - om sådan existerar (lär ju vara läckt från Kanes läger för att pressa Levy och få Kane se mindre grisig ut) - bör den ha handlat om de spanska jättarna. Inte att gå till en konkurrent i ligan. När avtalet skrevs visste ingen vad corona var.
Citera
2021-08-16, 17:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Haha ursäkta mig,men du har verkligen sagt flera ggr om att Bruno varken hade platsat hos arsenal eller annan storklubb, förutom i united,Du sa tack o lov att ni inte värva honom,..
Jasså..?

Vad jag siktade till när jag felaktigt skrev att Fernandes inte platsat i Arsenal var att han inte passat in i vårat lag, har jag inte förklarat detta för dig tidigare?

Hade Fernandes spelat för tex Man City eller Chelsea, så hade han tillbringat mesta del av tiden på bänken.
Citera
2021-08-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jasså..?

Vad jag siktade till när jag felaktigt skrev att Fernandes inte platsat i Arsenal var att han inte passat in i vårat lag, har jag inte förklarat detta för dig tidigare?

Hade Fernandes spelat för tex Man City eller Chelsea, så hade han tillbringat mesta del av tiden på bänken.
Aha så du har skrivit fel så pass många inlägg om Bruno,ok jag förstår...Seriöst hahaha tror du själv på det?
Citera
2021-08-16, 18:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Aha så du har skrivit fel så pass många inlägg om Bruno,ok jag förstår...Seriöst hahaha tror du själv på det?
Vad babblar du om egentligen? Vart i skogen har jag skrivit «fel så pass många inlägg om Bruno” Jag skrev 1 gg att Fernandes hade inte platsat i Arsenal, innan jag korrigerade det i nästa inlägg där jag skrev klart o tydligt att vad jag syftade på är att Fernandes hade inte passat in i Arsenal.

Är det förstått?
Citera
2021-08-16, 21:23
Medlem
Var tror ni Arsenal slutar i tabellen?
Citera
2021-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Var tror ni Arsenal slutar i tabellen?
Tror fan gunners kämpar sig till en CL plats, de är jävligt underskattade samitidigt som dem har världsklass spelare på varje position
Citera
2021-08-16, 22:40
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Tror fan gunners kämpar sig till en CL plats, de är jävligt underskattade samitidigt som dem har världsklass spelare på varje position

Näe. I bästa fall når de Europa League, men troligast är att de slutar 8-10. Finns inte på världskartan att de når topp 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in