Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Blir kul att se hur ditt Tottenham klarar av City - var Kane befinner sig när pipan blåses (mitt tips är: hemma, men det var ett tag sen jag grävde i det sista budet). Vore skoj om ni fixar en pinne eller mer.
Och så blev det. Den som ändå fått veta hur snacket gått - om det är Nuno eller Levy som sagt nej och stopp, om Kane själv internt sagt att han inte vill spela - och om detta nej gäller enbart denna match, eller om det är en inofficiell strejk tills vidare det handlar om.
Så här sa Nuno:
Citat:
“Harry worked this morning, he is preparing himself and when he is ready he will join the group and help the team.
“Harry, like Bryan (Gil), Cristian Romero, they join us later so we thought for Cristian and Bryan it was very important to be here today in the stadium to feel the atmosphere and the process of being in the hotel and with the squad.”
Spurs forward på bänken var 17-årige Dane Scarlett, vars PL-karriär så långt består av ett inhopp på en minut förra säsongen. Kul med lovande youngsters, men rent sportsligt bör Kane gå före alla dagar i veckan oavsett matchform i en så här viktig match.
Spurs har fyra matcher till före transferfönstret stänger - dubbelmöte i EL-kvalet + Wolves och Watford. Kommer Kane spela någon av dessa? Hur funkar det med EL-kvalet vs Champions League, blir Kane cup-tied om han spelar EL-kvalet, eller kan han glida direkt in i CL-spelet med City även om han startar mot Pacos Ferriera? Om cup-tied kommer han ju inte vara med i de matcherna heller, även om jag tror att cup-tie blivit mer generöst senaste åren.
Kane tillhörde de spelare man trodde skulle hålla käft och göra sitt jobb. Internt kanske han vill vidare, men utåt hålla käften. Nu verkar han i princip göra en Coutinho, vara oprofesionell och göra sig svår eller omöjlig att ta ut till matcher. Lite oväntat, förstår om fansen bränner sina Kane-tröjor.
På tal om fluga på väggen: Tänk att vara där när Kane kommer till träningsanläggningen idag. Konstig stämning när han hälsar på lagkamraterna, som kämpade ner City igår? "bra jobbat killar, men samtidigt fuck off"