2021-08-16, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Killar kan få barn när som helst i livet, lite skillnad va.
Ingen tjej i fertil ålder kommer vilja ha utgången sperma? Män som är över 30 och har inte skaffat barn än, det är över för er.
Citera
2021-08-16, 19:29
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Jag förklarar bara skillnaden, dessutom så har jag barn redan.

Känner du dig träffad och måste göra det personligt?

Män ökar i värde upp mot åren, tvärt om
För tjejer.

Fast jag har hört ryktas om att impotens bland äldre män är väldigt vanligt. Och att deras sädescellers kvalitet minskar drastiskt, vilket medför att chansen att göra någon gravid minskar stort. Kvaliteten på spermierna minskar även i andra avseenden. Dessutom känner jag till att det är väldigt vanligt med prostataproblem, vilket många män i mina föräldrars bekantskapskrets, råkat ut för. Dessa kan inte heller göra någon gravid.
Att hålla sig i form och ej röka, dricka/droga eller vara överviktig, ökar reproduktionsförmågan hos båda könen.
Men att säga att alla män kan göra barn livet ut och att kvaliteten blir bättre, stämmer inte riktigt.
Senast redigerad av NoraIbsen 2021-08-16 kl. 19:33.
Citera
2021-08-16, 20:54
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Ingen tjej i fertil ålder kommer vilja ha utgången sperma? Män som är över 30 och har inte skaffat barn än, det är över för er.
Haha vadå ”er”? Ok
Citera
2021-08-16, 21:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Dom är oftast oansvariga yolo typer som helt enkelt levde på sin räkmacka tills det inte gick längre och nu står dom där med en barnlängtan och bara dåliga män kvar att välja bland. Vill man inte ha barn själv kan det säkert finnas ett och annat guldkorn men träffar du på en kvinna som är 38 år och barnlös men som vill ha barn så spring för livet.
Citera
2021-08-16, 21:31
Medlem
Är det kvinnor som skriver att dom söker seriöst eller är dom likt mig 30+ och varken intresserade av förhållande eller barn?
Citera
2021-08-16, 21:33
Avslutad
Det känns väl rätt naturligt att man inte vill skaffa barn.
Jag förstår dom.
Citera
2021-08-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Trådar på FB ger en insikten att:

En kvinna i 30-års åldern som har barn och är singel är det fel på.

En kvinna i 30-års åldern som inte har barn och är singel är det också fel på.

Så är det. En kvinna i 30 års åldern ska inte vara ute på dejtingmarknaden. Hon borde vara hemma och ta hand om sin familj.
Citera
2021-08-16, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Så är det. En kvinna i 30 års åldern ska inte vara ute på dejtingmarknaden. Hon borde vara hemma och ta hand om sin familj.

Män då? Ska inte dom ta hand om sin familj? Eller tycker du att de lika gärna kan dö eller ?
Citera
2021-08-16, 22:27
Bannlyst
Citat:

Ska män behöva dö ? Är det det du tycker ?
Citera
2021-08-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Män då? Ska inte dom ta hand om sin familj? Eller tycker du att de lika gärna kan dö eller ?

Män tar hand om sin familj som överhuvuden och försörjare. Det vill säga både alfan och betans roller i en och samma person. Idag är ju allt bara kaos och dekadens.
Citera
2021-08-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Ska män behöva dö ? Är det det du tycker ?

Män har väl alltid dött för the Greater Good.
Citera
2021-08-16, 22:36
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:

Och här på FB klagas det så över att det är ett sånt underskott av kvinnor. Om man stryker varje 30+ årig kvinna från marknaden lär det inte göra den situationen bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in