Citat:
Ursprungligen postat av
skilletgray
De projicerar och tror att deras värde ökar med ålder och avancering i karriären som det gör hos män. Men faktum är att deras värde på köttmarknaden fullständigt dyker efter 25, men då är de redan så djupt i sin fantasivärld att de inte kan acceptera ett L. Så de fortsätter att leva i en fantasivärld och låter tiden gå, sedan får de panik vid 35 då de känner den biologiska klockan ticka, sedan skaffar barn med någon som är i deras ögon inte tillräcklig. Detta leder till att de känner ett hat mot personen de skaffar barn med. (Om de öht ens kan skaffa barn då fertiliteten vid 35 är bajs hos kvinnor).
Kvinnor har blivit hjärntvättade om att de kan få precis allt de pekar på, de blir aldrig kritiserade oavsett vad de gör, så likt bortskämda barn så saknar de konsekvenstänkande totalt.
Så det feminism gjort är att oerhört många kvinnor kommer att dö ensamma.
Good riddance.
Många av de feminister jag känner skaffade barn i 25-årsåldern. De som har fått barn i 30-40 årsåldern har i regel velat ha barn, men inte träffat rätt man att få barn med förens vid 30-årsåldern alt. haft en man som "vill vänta" med barn. Sedan känner jag de som har velat ha barn tidigt, men inte träffat rätt man att få det med och är därmed ofrivilligt barnlösa.
Jag vet även de kvinnor som har velat ha barn sedan 20-årsåldern, men känt sig för gamla när de nått 30 och därmed slutat vilja ha barn. Sedan har de träffat rätt man att få barn med och har då åter velat ha barn och fått barn när de varit över 35.
De kvinnor som vill ha barn, kommer vilja ha barn, vare sig de är feminister eller inte. Och den längtan tycks i regel börja tidigt. Redan i övre tonåren hos många.