Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Lite av poängen är ju att de ska visa upp vilken snygg och dyr väska de lyckades köpa för resten av alla som trängs.
Svårt att visa upp en väska som är förpackad i påsen!
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Lyxbutiker av detta slag släpper inte in kunder i butiken hipp som happ. Det är kösystem likt en krog. Precis samma princip faktiskt. Är du klädd som en luffare får du stå i kö längre, blir bemött därefter.
En kund ut, en kund in.
En lång kö utanför blir bra reklam.
Känner du dörrvakter eller personal får du bättre bemötande.
En lång kö betyder inte att butiken är full med kunder, det kanske är två, tre kunder inne i butiken åt gången.
Hur menar du nu? Det är ingen krogkö där man blir random utvald

Går du före i kön så är det för att du har bokat kö, oavsett hur du är klädd.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleovarnamnet
Ha ha, ja inte så bra koll där!

Antar att det var länge sedan du handlade på LV, för de bytte till den orangea påsen runt 2016-2017 tror jag
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Shittypants
Fick du registrera dig när du gick in?
Fick du någon uppfattning om vad folk köper i butiken?
Vad skulle kunna vara storsäljaren över disk?
Kan man tänkas få eller köpa en papperskasse utan att köpa en produkt?
Varje gång jag varit förbi så är det betydligt fler sällskap i kön till LV än Prada eller Chanel. Kanske LV har mindre lokal.
Man registrerar sig när man kommer in så får man hjälp i turordning (om du inte bokat tid med någon speciell SA). Går ju inte att svara på varken vad storsäljaren är eller vad andra människor handlat då man är fokuserad på ditt. Men det kan ju gå i trender beroende på vilka nyheter som har kommit ut.
Nej, du kan inte köpa endast kassen
LV:s butik är större än Chanels samt att priserna är billigare, därav att kön är längre. Prada och Mulberry har inga köer då de inte är lika åtråvärda.
Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Jag har en direkt insyn i detta.
Dessa lyxvaror är en bristvara i Kina, och väntetiden är lång. Det gör att rika kineser gärna betalar betydligt mer än nypriset i Kina (som redan är mer än i Europa). Väskorna skeppas sedan till Kina (utan att momsen betalas tillbaka. Momsen kan betalas tillbaka om man flyger till Kina (men man kan ej vara skriven i Europa).
Ibland säljer butikerna endast en eller två handväskor per år till samma person, därför har de som håller på med detta "underbulvaner" som får köpa varorna. De kan man få 1000-2000 kronor för besväret för en dyr väska ( Hermes Birkin ). En Hermes Birkin kan vara svårt att få tag i. Har själv försökt fyra gånger utan att lyckas köpa en.
Jag antar att du pratar om typ Hermes här då LV har gräns på ca 10 st. Varför köpte din fru ”ut” en Hermes?
Citat:
Ursprungligen postat av
peller
Bokar vanligtvis tid och går förbi kön. De få gånger jag lägger märke till vem som står ute och fryser brukar det vara yngre kvinnor i tidiga 20årsåldern. Både svenska och gissningsvis mena/arabtjejjer. Kineser ibland
Medelålders välklädda damer syns ibland också
Aldrig har jag sett ghettonegrer eller arabyngel stå där.
I butiken samma sak. Men där är jag mer upptagen med att diskutera eller avsyna vad jag beställt.
Helt enig med dig! Man bokar in tid innan och fokuserar sedan på sitt eget köp.