Citat:
Hm. Hon hade knappast för avsikt att återförenas i äktenskap med SD. Det var bara en taktisk abrovink för att hålla honom lugn. Hon var trött på honom och ville bli av med honom för gott.
Hon kan ha varit rädd att han skulle göra henne illa fysiskt. Vet att du inte tror så, men jag ser det som en möjlighet.
Man skiljer sig väl inte med förhoppningar om återförening? Verkar bakvänt. Då jobbar man väl i stället stenhårt på en förnyelse? Eller går till prästen och förnyar sina äktenskapslöften.
Hade knäppskallarna paret D varit raka och uppriktiga även mot varandra, då hade de löst sina problem såsom de flesta andra brukar göra.
Hon kan ha varit rädd att han skulle göra henne illa fysiskt. Vet att du inte tror så, men jag ser det som en möjlighet.
Man skiljer sig väl inte med förhoppningar om återförening? Verkar bakvänt. Då jobbar man väl i stället stenhårt på en förnyelse? Eller går till prästen och förnyar sina äktenskapslöften.
Hade knäppskallarna paret D varit raka och uppriktiga även mot varandra, då hade de löst sina problem såsom de flesta andra brukar göra.
Citat:
Nog för att en person kan hålla god min för att dämpa negativa följder - men det är i tre år.
Om du vore rädd att skadas fysiskt, skulle du då bila ensam ända ner till Amsterdam med denna person?
Det finns väl ändå en gräns för risktagande vid rädsla och hon har för övrigt hela sin familj som support som servar henne 24/7.
En ensam, utsatt person hade varit nåt annat.
En som beter sig kuvad.
En som vore rädd för att ens skilja sig och flytta. Än mindre ta risker med att vara otrogen med JS som hon sen påstår kväver henne.
Hon är helt ensam med honom på extremt riskfyllda platser varenda vecka i stort sett.
Det ses noll rädsla i varken loggar eller på foton, hon ler som en sol när hon hänger över klippstup ensam med SD.
Så nej, jag tror verkligen inte att hon var rädd.
Hanna är nog mycket mer viljestark än många förstått. Där H pekar brukade visst S gräva. Att uttala sig om vem som har rätt att leva är hyfsat dominant förhållningssätt, skulle jag säga.