2021-08-16, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hm. Hon hade knappast för avsikt att återförenas i äktenskap med SD. Det var bara en taktisk abrovink för att hålla honom lugn. Hon var trött på honom och ville bli av med honom för gott.

Hon kan ha varit rädd att han skulle göra henne illa fysiskt. Vet att du inte tror så, men jag ser det som en möjlighet.

Man skiljer sig väl inte med förhoppningar om återförening? Verkar bakvänt. Då jobbar man väl i stället stenhårt på en förnyelse? Eller går till prästen och förnyar sina äktenskapslöften.

Hade knäppskallarna paret D varit raka och uppriktiga även mot varandra, då hade de löst sina problem såsom de flesta andra brukar göra.
Citat:
Hon kan ha varit rädd att han skulle göra henne illa fysiskt. Vet att du inte tror så, men jag ser det som en möjlighet.
Nog för att en person kan hålla god min för att dämpa negativa följder - men det är i tre år.

Om du vore rädd att skadas fysiskt, skulle du då bila ensam ända ner till Amsterdam med denna person?
Det finns väl ändå en gräns för risktagande vid rädsla och hon har för övrigt hela sin familj som support som servar henne 24/7.
En ensam, utsatt person hade varit nåt annat.
En som beter sig kuvad.
En som vore rädd för att ens skilja sig och flytta. Än mindre ta risker med att vara otrogen med JS som hon sen påstår kväver henne.

Hon är helt ensam med honom på extremt riskfyllda platser varenda vecka i stort sett.
Det ses noll rädsla i varken loggar eller på foton, hon ler som en sol när hon hänger över klippstup ensam med SD.

Så nej, jag tror verkligen inte att hon var rädd.
Citera
2021-08-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nog för att en person kan hålla god min för att dämpa negativa följder - men det är i tre år.

Om du vore rädd att skadas fysiskt, skulle du då bila ensam ända ner till Amsterdam med denna person?
Det finns väl ändå en gräns för risktagande vid rädsla och hon har för övrigt hela sin familj som support som servar henne 24/7.
En som beter sig kuvad.
En som vore rädd för att ens skilja sig och flytta. Än mindre ta risker med att vara otrogen med JS som hon sen påstår kväver henne.

Hon är helt ensam med honom på extremt riskfyllda platser varenda vecka i stort sett.
Det ses noll rädsla i varken loggar eller på foton, hon ler som en sol när hon hänger över klippstup ensam med SD.

Jag tror att hon mer eller mindre godkände mordet. Jag tror de diskuterade det. HD har tidigare sagt att "nej hon får leva". Men att de senare diskuterade mord på allvar. Knepigt. Men jag hoppas hon försäger sig sig nån dag och att utredningen på henne öppnas igen.
Citera
2021-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Näe, inte så suspekt som det verkar. Kan man lämna nyfödd bebbe för att dra utomlands några veckor, kan man säkert önska bo i egen lägenhet också. Ingen slump att morföräldrarna nästan tagit över vårdnaden av barnen. Psykiska problem och orkar inte med barnen. Barn har många behov.

Dessa psykiska problem verkar inträffa (intensifieras?) så fort något går HD emot. Ofta sånt som tillhör livet för de flesta av oss. Lite som när små barn i trotsåldern inte får sin vilja fram och lägger sig på golvet och gallskriker.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-16 kl. 18:29.
Citera
2021-08-16, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att hon mer eller mindre godkände mordet. Jag tror de diskuterade det. HD har tidigare sagt att "nej hon får leva". Men att de senare diskuterade mord på allvar. Knepigt. Men jag hoppas hon försäger sig sig nån dag och att utredningen på henne öppnas igen.
Ja, jag tror att de diskuterat det (enligt HD) efterhängsna problemet LW.
Att om hon inte funnits har de fått en nystart som HD själv säger i förhör. Att hon inte kan släppa det gamla som hon också säger.

Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar.. .

HD är väldigt fokuserad på att LW hotar och trakasserar.
▪️Trots att de knappt ens ses under 2018 mer än det hon själv är medskapare till.

▪️Trots att hon begärt skilsmässa. Trots att hon inte har ett skit med vad SD gör efter hon flyttat.

Hon ska kunna kontrollera SDs konton, se hur han rör sig. Men när hon är otrogen är det förfasan när SD kollar upp henne.

Själv gör hon som hon vill. Bakom ryggen på SD. Ljuger utan problem, suger av JS och ligger på SDs arm.
Då är det inte så noga med tilliten.

De är lika skeva bägge två.
Senast redigerad av develi 2021-08-16 kl. 18:33.
Citera
2021-08-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dessa psykiska problem verkar inträffa (intensifieras?) så fort något går HD emot. Lite som när små barn inte får sin vilja fram och lägger sig på golvet och gallskriker.

Visst är det så, sjukdomsvinsten är knappast obetydlig, samtidigt finns ju många episoder som varit påfrestande. Som Stefan exp. Att assistera en aspie tär på krafterna, speciellt om det är familj. Du kan bli dränerad, tro mig, nära nog utbränd. Det är ett helt universum av tolkningar du behöver bidra med pågående Lägg på kolik, allergier, sömnlöshet och annat smått och gott. Mindre kan göra dig nedbruten.

Människor som förtränger saker och tränger undan och försöker kväva kan också bli sjuka. Sedan märks ju att hon tycks dra fördel av problem i det förflutna för att få fördelar nu. Det ger ju ett maktövertag, eftersom ingen vill att hon ska falla tillbaka. Skulle tippa att hon därtill känt mycket självömkan och mindervärde under de senare årens processer. Att hon mot slutet sökt upprättelse som kvinna. Inget konstigt egentligen.
Citera
2021-08-16, 19:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Hanna är nog mycket mer viljestark än många förstått. Där H pekar brukade visst S gräva. Att uttala sig om vem som har rätt att leva är hyfsat dominant förhållningssätt, skulle jag säga.

Många masker senare...
Det ser ju helt förvirrat ut när man ställer olika uttalanden mot varann. 😂

Syster Jekyll 😇 skriver till TB 30 maj:
"Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa ......"

Mrs Hyde 👿 skriver till TB mindre än ett år senare:
"skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom". Ab 150
Citera
2021-08-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna

■ Som jag ser det, och efter egna erfarenheter, kan man vara hur smart som helst, ha hög IQ, fin utbildning från universitet, men samtidigt vara otroligt "korkad".

■ Sett detta på nära håll i en uppslitande & dramatisk ■ skilsmässa som spårade ut totalt... Man kan vara smart men samtidigt vara både dum och korkad. Det är två olika saker

■ Inlägget i L*na Wesstr*m-tråden vilket jag skrev och postade under gårdagen samt som svar till medlemmen @Hans66 # 145.662 på
sidan 12.139, handlade inte om skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD, det handlade däremot sagt, om att medlemmen, @Hans66 tidigare påstått att St*fan Davidss*n var en försiktig och noggrann människa.

■ Att som person, vara försiktig och noga, innebär att personen är aktsam och varsam och sålunda noga, vidare sagt är en sådan person företänksam så som,
på ! sin vakt.

Enligt ovan skrivet och däremot sagt, så var St*fan Davidss*n sålunda en oförsiktig person vilket till sist resulterade i att han i Hovrätten samt den 28 Maj 2021 blev dömd till 18 års fängelse för att då, av Hovrätten, ha konstaterats som skyldig till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Tillägg: Bara för att St*fan Davidss*n slutligen i Hovrätten dömdes till 18 års fängelse, så betyder det inte ! .......... att det inte ! har funnits en, eller flera personer involverade beträffande mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-16 kl. 19:48.
Citera
2021-08-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Just då skrev jag inte att hans mobil hade kopplat upp 3 ggr mot Teliamasten precis efter att bilden på Vattentornet tagits. Jag minns att jag funderade på om han då provade att slå av sin automatiska wifi som kopplar upp mot tidigare kända nätverk och ändrade till att endast använda mobildata.

Det mest märkliga med SD:s mobil var att den inte kopplade till hemnätverket förrän vid halv tre på natten. Det tyckte jag var konstigast eftersom den hade kopplat till hans Comhem när han var hemma och vände efter jobbet.

Ovan är egentligen inget att fundera på nu,

■ 1: ) det som återstår är frågetecken vad det gäller HD, JG och SOA:s eventuella delaktighet/stöd efter mordet.

■ 1: ) Jag håller fullständigt med dig i detta fallet @Honan6, att vad som nu återstår är, att kunna taga reda hur mycket som Yodinnan
[ HD ] tidigare varit involverad i mordet på L*na Wesstr*m tillsammans med St*fan Davidss*n.

Därutöver sagt så gäller detta även St*fan Davidss*n:s kamrat JG samt SOA.

St*fan Davidss*n:s graduella förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 har för mig, sedan länge visat, att St*fan Davidss*n inte var ensam.

St*fan Davidss*n:s mobila enhet som fotograferade vattentornet klockan 22:00:06 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, vilket var ett av St*fan Davidss*n:s små fula knep för att sålunda kunna sätta polisen på villospår.

Därtill ovan skrivet fanns också vid det aktuella tillfället Gust*vsvik:s utomhusgym inräknat precis som den 11 Maj 2018.

Vidare sagt, så var ett, av St*fan Davidss*n:s förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 något som stack ut riktigt rejält utöver det vanliga, nämligen då St*fan Davidss*n besökte sin kamrat JG för att då, hos denne, utföra sin så kallade trappinspektion cirka en timme och 15 minuter före det att själva dödsmisshandeln av L*na Wesstr*m påbörjades bakom bullerplanket.

Extra tillägg: Medlemmen @Zilvereko, vill inte, att andra medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden skall framföra och diskutera om saker och ting som berör Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG samt SOA, det är för medlemmen @Zilvereko, ett mycket känsligt område.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

En som beter sig kuvad.

Så varför är hon inte rädd när hon vet hur han är? Särskilt när han är pressad? För att hon vet hur hon ska hantera honom? För att det är HON som lurar HONOM och håller god min i elakt spel? Lovar runt men håller tunt?

Hon verkar i så fall vara en risktagare av rang...
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-16 kl. 20:51.
Citera
2021-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt hur kom du in i bilden i det här inlägget?

Vad du tror, tycker och tänker i detta fallet är för mig helt ointressant, vad som däremot sagt är intressant är först och främst sagt,

L*na Wesstr*m ingick vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 i en gruppchatt vilken påbörjades klockan 22:57:06 samt att L*na Wesstr*m skrev sitt sista chattmeddelande klockan 23:21:41.

Vad som är intressant i just detta fallet enligt ovan skrivet är, vad hände egentligen under den tiden vilken förflöt med 2 minuter samt 2 sekunder fram till det att L*na Wesstr*m plötsligt då, lämnade sin bostadsrätt på Byal*gsg*tan 4 Adam klockan 23:23:43 ?

Jag har både förstått och tillika insett att detta ligger helt och hållet utanför ditt intresse, men för mig, är det mycket intressant.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-16 kl. 21:20.
Citera
2021-08-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Jag håller fullständigt med dig i detta fallet @Honan6, att vad som nu återstår är, att kunna taga reda hur mycket som Yodinnan
[ HD ] tidigare varit involverad i mordet på L*na Wesstr*m tillsammans med St*fan Davidss*n.

Därutöver sagt så gäller detta även St*fan Davidss*n:s kamrat JG samt SOA.

St*fan Davidss*n:s graduella förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 har för mig, sedan länge visat, att St*fan Davidss*n inte var ensam.

St*fan Davidss*n:s mobila enhet som fotograferade vattentornet klockan 22:00:06 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, vilket var ett av St*fan Davidss*n:s små fula knep för att sålunda kunna sätta polisen på villospår.

Därtill ovan skrivet fanns också vid det aktuella tillfället Gust*vsvik:s utomhusgym inräknat precis som den 11 Maj 2018.

Vidare sagt, så var ett, av St*fan Davidss*n:s förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 något som stack ut riktigt rejält utöver det vanliga, nämligen då St*fan Davidss*n besökte sin kamrat JG för att då, hos denne, utföra sin så kallade trappinspektion cirka en timme och 15 minuter före det att själva dödsmisshandeln av L*na Wesstr*m påbörjades bakom bullerplanket.

Extra tillägg: Medlemmen @Zilvereko, vill inte, att andra medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden skall framföra och diskutera om saker och ting som berör Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG samt SOA, det är för medlemmen @Zilvereko, ett mycket känsligt område.

Mvh/JM.

(sista stycket) Med ditt ålderdomliga, väldigt tillkrånglade och ytterst tvångsmässigt sjukliga språkbruk (som säger en hel del om dig som person och din mentala status) försöker du övertala andra att tro att de inte begriper vad de själva läser och skriver.

Framförallt är det just du själv som inte begriper eller klarar av att läsa innantill och förstå vad andra skriver.

Tycker och tror man inte precis som du, då är det något som är helt fel och då ska det ältas in absurdum. Du borde kolla bakåt, så ser du vad jag tror om både HD och JG.

Men jag tror inte du vill läsa det eftersom det inte passar dina intentioner. Samt det faktum att du inte svarar på frågor.

Du är inte riktigt frisk, helt klart.
Citera
2021-08-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Inlägget i L*na Wesstr*m-tråden vilket jag skrev och postade under gårdagen samt som svar till medlemmen @Hans66 # 145.662 på
sidan 12.139, handlade inte om skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD, det handlade däremot sagt, om att medlemmen, @Hans66 tidigare påstått att St*fan Davidss*n var en försiktig och noggrann människa.

■ Att som person, vara försiktig och noga, innebär att personen är aktsam och varsam och sålunda noga, vidare sagt är en sådan person företänksam så som,
på ! sin vakt.

Enligt ovan skrivet och däremot sagt, så var St*fan Davidss*n sålunda en oförsiktig person vilket till sist resulterade i att han i Hovrätten samt den 28 Maj 2021 blev dömd till 18 års fängelse för att då, av Hovrätten, ha konstaterats som skyldig till det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Tillägg: Bara för att St*fan Davidss*n slutligen i Hovrätten dömdes till 18 års fängelse, så betyder det inte ! .......... att det inte ! har funnits en, eller flera personer involverade beträffande mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.

Så vilka är då dessa personer enligt dig - och vad har de gjort? Detta är inte en frågesport. Vi diskuterar ett mordfall och försöker gemensamt komma fram till något slags konsensus. Ja, förutom du, förstås.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-16 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in