2021-08-16, 19:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att risken ser olika ut för olika personer och att naturlig immunitet är det som vi måste satsa på att skaffa oss. Enbart vaccinering kommer inte att ta död på den här typen av virus.
Att risken ser olika ut för olkika personer håller nog alla med om.
Enbart vaccination kommer inte att stoppa covid håller också (nästan) alla med om.
Om vi ska satsa på naturlig immunitet eller en blandning av det och vaccin är lite mera omdiskuterat.

MEN

Nu var det ju två andra påståenden det gällde och som jag bad dig om lämkar till som styrker dessa, eller är det bara dina egna påhitt?
  1. Sköter man om sin hälsa så behöver man ingen spruta alls.
  2. Så mycket som uppåt 80 % på IVA är överviktiga.
Citat:
Eller så sköter man om sin hälsa så behöver man ingen spruta alls? Att alla måste vaccineras beror till största del på att vissa inte skött om sin hälsa som de ska. Om detta måste vi prata mer.
Citat:
Ja absolut, men det är lite hårklyveri här. Om medelåldern på de som dör är över 80 år vad är då faran för barn?

Det är inte omöjligt men många äldre har också förlorat över 1,5 år i ensamhet pga restriktionerna och den uppbyggda rädslan för covid.

Om så mycket som uppåt 80% på IVA är överviktiga så hade det varit betydligt lugnare i vården om de hade varit hälsosamma. Sluta blunda och kom in i matchen. Covid är inte farligt för alla.
Citera
2021-08-16, 19:17
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skyddar inte vaccinen från att bli infekterad??!!! Det var nytt för mig. Tycker du omgående ska kontakta Folkhälsomyndigheten och berätta om din forskning.

Du förstod inte vad jag menade.

Viruset ETABLERAR sig i kroppen oavsett om du vaccinerar dig eller inte. Denna process kan man inte förhindra.
Citera
2021-08-16, 19:18
Medlem
Citat:
Nej det är bara snack om att alla barn ska vaccineras för att kunna nå flockimmunitet. Sjuka jävlar som vill blanda in barnen i detta sjuka experiment som inte ens är klart för vuxna.

I denna videon sägs det att 40% av barnen i England som är 12-16 år har antikroppar. I början av juli.

https://youtu.be/vv9IEBa2B14?t=784
Citera
2021-08-16, 19:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Gå tillbaka till inlägg #498685 och läs. Om du fortfarande inte förstått så kan jag inte hjälpa dig, kanske en svenskalärare skulle kunna hjälpa isf.

Gå tillbaks till mitt föregående inlägg istället och svara på frågan så diskuterar vi därifrån. Varför har du så svårt att förstå? Lider du av någon kognitiv störning på något vis?
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Så vad är det genomsnittliga antalet avlidna per månad nu när "pandemin" "rasat" i mer än 18 månader?

Sedan jämför du det med ett helt vanligt år
Hack i skivan!

Vad hoppas du att få ut av att ställa samma fråga och göra samma jämförelse många tiotals gånger i samma trpd till samma skribenter?

Det har dött oändligt många flera i covib-19 både 2020 och 2021 jämfört med 2019.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fina siffror, och det gäller förstås alla, den kärnfriska tonåringen, den multisjuka 80-åringen och alla däremellan?

Det är en sammanvägning ja.
Citera
2021-08-16, 19:23
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabatjena
I denna videon sägs det att 40% av barnen i England som är 12-16 år har antikroppar. I början av juli.

https://youtu.be/vv9IEBa2B14?t=784

Japp, alltså så behöver ingen av dem vaccineras:

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9
Citera
2021-08-16, 19:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Viruset ETABLERAR sig i kroppen oavsett om du vaccinerar dig eller inte. Denna process kan man inte förhindra.

Det stämmer inte.
Citera
2021-08-16, 19:24
Medlem
Här är det massor av kistor också...

https://vm.tiktok.com/ZMRRto674/
Citera
2021-08-16, 19:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Nu kommer lite nya spännande vetenskapliga rön som skulle vara intressant att läsa om.
Posta gärna en länk.
Citera
2021-08-16, 19:25
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hack i skivan!

Vad hoppas du att få ut av att ställa samma fråga och göra samma jämförelse många tiotals gånger i samma trpd till samma skribenter?

Det har dött oändligt många flera i covib-19 både 2020 och 2021 jämfört med 2019.

Ta en mattekurs.. du om någon behöver den (gå igenom våra tidigare inlägg)

Varför? Väldigt enkelt.. för att överdriften blir väldigt tydlig då.
Citera
2021-08-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det är just det som är sannolikhet. Vaccinet bedöms ju vara 95% effektivt för att förhindra sjukdom, men nära 100% effektivt för att förhindra svår sjukdom. Men återigen - det finns inga garantier. Det finns en risk (om än liten att vaccinet inte biter på just dig eller mig).

Ja, när det marknadsfördes och rullades ut. Idag är väl Pfizers nere på under 50%. Bara att fortsätta med uppdateringarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in