2021-08-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Du borde skämmas tillsammans med kvinnan och familjen som fått uppehållstillstånd i Sverige. Andra länder tillåter inte flyktingar att åka på semester till landet de flyr från. Åker man på semester till ett land media och asylaktivister skriver innebär direkt död får man skylla sig själv. Asylmissbruk kallas det.
Är "semester" exakt samma som att åka och träffa sina nära och kära, jag tycker inte det!
Citera
2021-08-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det hör väl till sunt förnuft att man inte rullar med ett flygplan på en bana som är fylld av folk och inte lyfter när det sitter folk utanpå?

Dom har fritt val att inte vara på landningsbanan eller att greppa tag i flygplanet.

USAF piloten ska hem till sin familj, och lasten från Kabul ska fraktas ut.

Är du sugen på att ge över flygplanet till fienden som du chefar över(inte bra på CV:t) och sitta 20 år i talibansk fängelsehåla? När du väl kommer hem, undrar inte dina barnbarn varför du inte bara körde? Vilket var ditt uppdrag.

In(risky as fuck), tanka om man kan. Se över allvarliga fel(antagligen inga). Lasta. Stick. Det finns flera videor där dom lastar med motorerna igång, det är inte direkt charter dom sysslar med.

Kliv ur din jävla bubbla någon gång, det finns en verklighet där ute. Börja med att gå till ett arbete ibland. Du är så jävla långt in i vänstertramset att du inte ens förstår vilken skit soldater i alla grenar får ta. Du är en sådan där jävla sopa man inte vill ha nära sig, som gnäller på att startandet av kaffekokaren och värdegrundsmötet blev inställt när det skjuts granateld på förläggningen.
Senast redigerad av Cubaldebasic 2021-08-16 kl. 18:32.
Citera
2021-08-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan knappast kallas för krig, armén och krigsherrarna har mer eller mindre lämnat över stad efter stad.
Mmm, man undrar ju över de närmare omständigheterna. Har de blivit mutade eller var talibanerna så dundrande militärt överlägsna att "resistance is useless"?
Citera
2021-08-16, 18:31
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Talibanerna = Mujaheddin = jihadister = islamister* = IS.
De vill ha heligt krig till vilket pris som helst.
* terrorister.

Tro inte på propagandan att de är "snälla". De har redan mördat/skjutit ner många. Nu försöker de ta över flygplatsen också.

Korkade kontrajihadister. Vart var dessa Islamister innan USA/Israel började bomba dem? LågIQ pajas.

The practice of bacha bazi by warlords was one of the key factors in Omar mobilizing the Taliban.[60] Reportedly, in early 1994, Omar led 30 men armed with 16 rifles to free two young girls who had been kidnapped and raped by a warlord, hanging him from a tank gun barrel.[61] Another instance arose when in 1994, a few months before the Taliban took control of Kandahar, two militia commanders confronted each other over a young boy whom they both wanted to sodomize. In the ensuing fight, Omar's group freed the boy; appeals soon flooded in for Omar to intercede in other disputes.
Citera
2021-08-16, 18:33
Medlem
Ratads avatar
Ni som påstår att klanbaserat islamiststyre inte är normen för Afghanistan. Vad är de då ute efter för styre som ska tillfredställa säg... 80 procent av folket?

Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Heja Talibanerna!
Jag noterar att du tagit histertalibanen som avatar! Du gjorde det innan det var coolt!
Citera
2021-08-16, 18:36
Medlem
Hur kan man klänga sig fast vid ett lyftande flygplan men inte lyfta ett finger för att göra motstånd?
Om man är beredd att dö för att ta sig ut ur sitt hemland är man då inte beredd att försvara sig till döden?
Citera
2021-08-16, 18:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men ditt mongo! Det är naturligtvis helt i sin ordning att stödja en plan VID EN TIDPUNKT, men lika mycket i sin ordning att stödja en ändring av planen VID EN SENARE TIDPUNKT om fakta pekar på att det är dåligt att genomföra den. Det är möjligt att Trump själv, om han varit president, valt att ändra eller genomföra planen på annat sätt.

Biden var tvärsäker i juli 2021 att Talibanerna inte skulle kunna störta regeringen. Tvärsäker. Han är ansvarig för detta. Punkt.

Som sagt var Trump ännu mer tvärsäker eftersom han ville ha hem trupperna innan valet.
Citera
2021-08-16, 18:37
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dianthus
Mycket amerikansk aktivitet i luften vid Förenade Arabemiraten. Flera tankflygplan som snurrar runt där.
Stämmer.
Ett Boeing KC-135T Stratotanker som nyss lämnade området med riktning österut.
Citera
2021-08-16, 18:37
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bara lite om hur propagandan mot talibanerna kan se ut. Jag såg den här rubriken i något flöde:

"The Taliban is using child sex slaves to catch and kill Afghan police"

Hur tänker man när man ser en sån rubrik? Hur tänkte du?

Nåväl. När jag i ett senare skede läste artikeln så förstod jag: Det talibanerna gjorde var att de hjälpte bacha bazi-pojkar som var sexslavar hos lokala polischefer att hämnas....

https://twitter.com/PowerfulRapist/status/1427055058357792770
https://www.businessinsider.com/afp-taliban-use-honey-trap-boys-to-kill-afghan-police-2016-6
Detta är så utbrett så man undrar om det har funnits någon god kraft mot talibanerna.
Varenda militärbas har haft danspojkar som blir våldtagna av officerarna och när det blir kontroller så göms dom.
Hela militärmakten har genomsyrats av "jag blev knullad när jag var liten så nu är det min tur, dom får sin tur när dom är vuxna"
Citera
2021-08-16, 18:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
I det här fallet så bodde kvinnans nära och kära på en plats där man riskerar livet (om det råkar ske ett maktövertagande just då).

Du föreslår kanske att kvinnans nära och kära ska få komma till oss och leva här där man inte riskerar livet?

(fast Svärjevennerna brukar ju säga att Sverige är världens farligaste land numera, så något är det som inte går ihop)

Jag träffar såklart inte mina nära och kära i något av våra särskilt-socialdemokratiska områden.

Ganska våga att åka och hälsa på bruschan när man riskerar tortyr och dödsstraff.
Känns onödigt va?
Citera
2021-08-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Stämmer.
Ett Boeing KC-135T Stratotanker som nyss lämnade området med riktning österut.

Läste någonstans att fraktplanen med de evakuerade var så snålt tankade så att det var tvungna att bli tankade i luften. Det gällde att fylla planen med evakuerade till "mer" än max.
Citera
2021-08-16, 18:41
Medlem
I dag är talibanledaren Abdul Ghani Baradar segraren i ett 20 år långt krig men redan i mars 2020 hade hans karriär på den internationella arenan fått en rivstart i form av ett 35 minuter långt telefonsamtal med USA:s dåvarande president Donald Trump och för mindre än tre år sedan släpptes han ut från ett pakistanskt fängelse på USA:s begäran.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/03/trump-reportedly-tells-taliban-official-you-are-tough-people-amid-peace-deal-row
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in