2021-08-16, 18:22
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag vill påpeka att jag tycker ni alla här som hånar svenska medborgare med afghanskt ursprung, en kvinna det gäller i det här fallet, för att hon har fastnat där nere med sin familj nu, då hon velat träffa släktingar när det varit någorlunda lugnt och talibanfritt där nere, om er tycker jag ni är rent vidriga...era jävla sopor!! Är det några som borde trivas bland talibaner så är det väl NI, samma tänk har ni, här i Sverige passar ni inte, fy fan vilken kvinnosyn ni har, ni borde skämmas!!

Åker man på semester till ett land media och asylaktivister skriver innebär direkt död får man skylla sig själv. Asylmissbruk kallas det.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-08-16 kl. 18:31.
Citera
2021-08-16, 18:22
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Går de här händelserna att likställa med IS övertagande av storstäder i Irak 2014? Talibanerna verkar inte riktigt lika brutala, eller?

Nej.

ISIS/AlQaeda etc var CIA uppbackade, du såg propaganda videor 24/7, MSM blåste upp dem osv.

Talibanerna är antiglobalistiska, du hörde inte om dem från MSM, de är inte kontrollerade av någon etc. Endast nu börjar MSM beröra dem för det ballade ur och man har inte direktlinje till dem som med CIA/Mossad hade med ISIS.
Citera
2021-08-16, 18:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tror att FNs generalsekreterare syftade på samarbete kring de flyktingar som nu flyr landet.
Kina ska såklart börja ta sitt ansvar om de nu ska sno åt sig av naturresurserna. Då behöver folk inte ens fly utan kan alla leva som bröder under det fredsälskande kinesiska folket.

Det ser ju så trevligt ut i media med alla handskakningar och så får man ju bra PR på köpet.
Senast redigerad av Ratad 2021-08-16 kl. 18:26.
Citera
2021-08-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag fattar inte. Först flyr de landet, och sedan åker det dit på semester med barnen.

Du får ursäkta men detta verkar vara en extremt korkad kvinna. Hoppas hon fastnar i Afghanistan för evigt.

Sverige är ingen jäkla socialbyrå som är skyldiga att hjälpa all världens skithålor!

Kunde inte hålla med mer.

Frågan är varför vi, alla, ska byr sig om en jäkla håla som Afghanistan?

Varför är folk arga på Sverige och USA? Klart ingen vill hålla på med sådant islamistisk skit, man vill ut, låt dem analfabeterna sköta det själva.
Man vill få ut sina egna och sen får dem självla lösa sin egen skit.

Varför lägger ni ner tid och bryr er?
Citera
2021-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Talibanerna visar stor mognad och skicklighet. De har befriat hela landet från de utländska ockupanterna och deras lakejer med bara några skärmytslingar och nu transformeras makten i Kabul till talibanerna fredligt. Talibanerna kommer ut som de som värnar människors liv och värdighet, som verkliga humanister!
Som hugger av folks händer?
Citera
2021-08-16, 18:25
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det verkar ju som att det är så här folk vill ha det, när till och med afghanska militären lägger ner vapen för talibanerna skull och hejar på talibanerna.

Eller så kanske Talibanerna inte är som hazarer och annat smuts?

Omar started his movement with less than 50 armed madrassah students who were simply known as the Taliban (Pashtun for 'students'). His recruits came from madrassas located in Afghanistan and the Afghan refugee camps which were located across the border in Pakistan. They fought against the rampant corruption which had emerged during the civil war period and were initially welcomed by Afghans who were weary of warlord rule. Apparently, Omar became sickened by the abusive raping of children by warlords and turned against their authority in the mountainous country of Afghanistan from 1994 onwards.[58]
Citera
2021-08-16, 18:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag fattar inte. Först flyr de landet, och sedan åker det dit på semester med barnen.

Du får ursäkta men detta verkar vara en extremt korkad kvinna. Hoppas hon fastnar i Afghanistan för evigt.

Sverige är ingen jäkla socialbyrå som är skyldiga att hjälpa all världens skithålor!

Korkad japp. Resevarning först. Sedan 5 augusti skarp varning. ALLA svenska medborgare där bör genast lämna landet! 10 dagar senare sitter den här kvinnan och spyr galla på Sverige för det är omöjligt att komma därifrån. Hon hade ju så kul i landet hon flytt från på semestern och ville inte lämna redan den femte.

Litet jävla eget ansvar måste det finnas. Alla dessa som just åker hem på semester borde visa att det är inga riktiga flyktingar. Planet som krashade i Iran förra året hade 17 afghaner som varit hemma i Iran på semester. Betald semester av soc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, mer eller mindre. Jag hade inga illusioner om att Karzai-regeringen skulle kunna överleva i längden, naturligtvis skulle talibanerna gripa efter tillfället att ta över när USA drog sig ur - men riktigt så här snabbt trodde jag inte att det skulle gå att ta sig fram till huvudstaden. Rena hyperblixtkriget - och säkerligen med fett understöd från Pakistan.

Kan knappast kallas för krig, armén och krigsherrarna har mer eller mindre lämnat över stad efter stad.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Går de här händelserna att likställa med IS övertagande av storstäder i Irak 2014? Talibanerna verkar inte riktigt lika brutala, eller?
Talibanerna = Mujaheddin = jihadister = islamister* = IS.
De vill ha heligt krig till vilket pris som helst.
* terrorister.

Tro inte på propagandan att de är "snälla". De har redan mördat/skjutit ner många. Nu försöker de ta över flygplatsen också.
Citera
2021-08-16, 18:28
Medlem
Citat:

Inte konstigt hon flydde det landet en gång i tiden, med noll mänskliga rättigheter för speciellt kvinnor! Däremot älskar hon väl sin familj som blivit kvar där, och nu passade på att hälsa på dem innan landet blev helt talibaniserat, men familjen hade otur riktigt, talibanerna var kvicka som vesslor, men inte lika söta förstås..Jag tycker synd om henne och hennes familj som inte vill bo i en islamistisk diktatur, jag själv skulle inte vilja det!
Citera
2021-08-16, 18:28
Medlem
Mycket amerikansk aktivitet i luften vid Förenade Arabemiraten. Flera tankflygplan som snurrar runt där.
Citera
2021-08-16, 18:29
Medlem
baggebo1s avatar
Bara lite om hur propagandan mot talibanerna kan se ut. Jag såg den här rubriken i något flöde:

"The Taliban is using child sex slaves to catch and kill Afghan police"

Hur tänker man när man ser en sån rubrik? Hur tänkte du?

Nåväl. När jag i ett senare skede läste artikeln så förstod jag: Det talibanerna gjorde var att de hjälpte bacha bazi-pojkar som var sexslavar hos lokala polischefer att hämnas....

https://twitter.com/PowerfulRapist/status/1427055058357792770
https://www.businessinsider.com/afp-taliban-use-honey-trap-boys-to-kill-afghan-police-2016-6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in