2021-08-14, 11:46
Avslutad
Elfsborg och Hammarby lär väl inte spela sina matcher kommande vecka? Eller ska man skicka sina junisar till dessa matcher?
Citera
2021-08-14, 12:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Elfsborg och Hammarby lär väl inte spela sina matcher kommande vecka? Eller ska man skicka sina junisar till dessa matcher?
Det har ej kommunicerats att matchen är uppskjuten men Hudik på onsdag och Basel torsdag är ju omöjligt. Vi kan ju inte skicka HTFF.
Citera
2021-08-15, 09:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det lär inte ske nej.
Både Bajens och Ellos matcher är överstrukna på förbundets hemsida: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/svenska-cupen/herrar-202122/

Beroende på om man överlever play-offet eller ej lär dessa matcher spelas senare i höst/vinter.
Onsala-MFF är inte fastställd heller och där lär man också invänta hur det blir med europaspelet (visst det är klart med gruppspel men olika speldagar lär ju påverka).

Frågan är om Cmore byter matcher eller bara tar bort Bajen och Ellos ur tablån. Artikeln med tv-tider var ju skriven innan lagen avancerade till play-off.
Citera
2021-08-15, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det har ej kommunicerats att matchen är uppskjuten men Hudik på onsdag och Basel torsdag är ju omöjligt. Vi kan ju inte skicka HTFF.

Vadå, jag trodde att ni var oslagbara nu när ni gör bragdinsatser i europaspelet. Sluta fega och in med 17-åringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lär inte ske nej.
Både Bajens och Ellos matcher är överstrukna på förbundets hemsida: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/svenska-cupen/herrar-202122/

Beroende på om man överlever play-offet eller ej lär dessa matcher spelas senare i höst/vinter.
Onsala-MFF är inte fastställd heller och där lär man också invänta hur det blir med europaspelet (visst det är klart med gruppspel men olika speldagar lär ju påverka).

Frågan är om Cmore byter matcher eller bara tar bort Bajen och Ellos ur tablån. Artikeln med tv-tider var ju skriven innan lagen avancerade till play-off.

Det lär inte bli matcher förrän november misstänker jag. Synd, för ska jag vara helt ärlig hade man kunnat spela dessa matcher under landslagsuppehållet, det är inte som förr i tiden att halva laget är iväg och lirar med landslaget.
Citera
2021-08-15, 12:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vadå, jag trodde att ni var oslagbara nu när ni gör bragdinsatser i europaspelet. Sluta fega och in med 17-åringarna.

Det lär inte bli matcher förrän november misstänker jag. Synd, för ska jag vara helt ärlig hade man kunnat spela dessa matcher under landslagsuppehållet, det är inte som förr i tiden att halva laget är iväg och lirar med landslaget.
Jo, oslagbara är vi allt. Mer än man kan säga om er. Måste ha varit regnbågarna som feminiserade och slutligen sänkte er igår. En sådan som Kolbein blir ju kåt av brunst och män i flock, det kan man se på honom. Vi är odödliga fram till 17.30, så kaxig vågar jag ändå vara, käre Puff.
Citera
2021-08-15, 23:51
Medlem
Keldons avatar
Ge mig cupen nu!

Näe men det ska bli gött med Lunds BK. Jag gillar att cupen får en att besöka lite nya arenor. Alltid kul att se hur de mindre lagen har det till vardags.
Citera
2021-08-16, 10:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Så är det ju, visst att några sticker iväg på a/u21 men i övrigt? Samtidigt är det ju rätt att ge cupen den statusen att man inte likt förr bara kastar in matcherna lite hur som helst även under landslagsuppehåll.
Är verkligen schemat så tight att det inte finns en enda ledig tid förrän nov?
Visst europa tar sin tid och landslagen sin men det är alltså matcher tis/ons/tors-helgen hela tiden när det inte är landslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ge mig cupen nu!

Näe men det ska bli gött med Lunds BK. Jag gillar att cupen får en att besöka lite nya arenor. Alltid kul att se hur de mindre lagen har det till vardags.

Lund spelar väl på Klostergården? Var där när vi mötte Torn för några år sedan vet jag. Småtrevligt och man såg rätt bra från vår kortsida då.
Ja, just nya ställen och möta mindre lag är det underbara med cupen!
Citera
2021-08-16, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så är det ju, visst att några sticker iväg på a/u21 men i övrigt? Samtidigt är det ju rätt att ge cupen den statusen att man inte likt förr bara kastar in matcherna lite hur som helst även under landslagsuppehåll.
Är verkligen schemat så tight att det inte finns en enda ledig tid förrän nov?
Visst europa tar sin tid och landslagen sin men det är alltså matcher tis/ons/tors-helgen hela tiden när det inte är landslag?

Jag köper vad du säger. Majoriteten av matcherna följer ändå "planeringen" men visst man riskerar att öppna pandoras ask.

Vi spelade vår cupmatch den 2 december förra året. Men jag har för mig att det flyttades fram två veckor pga att Lunds BK råkade ut för ett Covid-utbrott. 2018-2019 spelade vi inte förrän november så det lär bli något liknande nu också. Förutsätter att det blir ett liknande upplägg för Elfsborg och Hammarby oavsett om man tar sig till gruppspel eller inte.

Sedan får du nog ta i beaktning att även mindre föreningar har nog ett fullspäckat schema i och med att de började senare i år, har jag för mig.
Citera
2021-08-16, 17:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag köper vad du säger. Majoriteten av matcherna följer ändå "planeringen" men visst man riskerar att öppna pandoras ask.

Vi spelade vår cupmatch den 2 december förra året. Men jag har för mig att det flyttades fram två veckor pga att Lunds BK råkade ut för ett Covid-utbrott. 2018-2019 spelade vi inte förrän november så det lär bli något liknande nu också. Förutsätter att det blir ett liknande upplägg för Elfsborg och Hammarby oavsett om man tar sig till gruppspel eller inte.

Sedan får du nog ta i beaktning att även mindre föreningar har nog ett fullspäckat schema i och med att de började senare i år, har jag för mig.

En liten grej bara LBK lämnade W.O. p.g.a. kvalspel. Deras kvalspel var torsdag och söndag så onsdag gick inte.
2019 spelade vi mot dem och vann med 2-0. Trög match vill jag minnas.
Citera
2021-08-16, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En liten grej bara LBK lämnade W.O. p.g.a. kvalspel. Deras kvalspel var torsdag och söndag så onsdag gick inte.
2019 spelade vi mot dem och vann med 2-0. Trög match vill jag minnas.

Just det, så var det. Hade glömt bort det helt. Tackar för rättningen.
Citera
2021-08-16, 23:33
Medlem
Den nya gubben lär väl göra sin debut imorgon. Vild gissning.

Söderberg
Erling Jr Calle Bernardo
Aiesh Ambroz Alex Jr Dahlqvist Kalley
Söder Vilhelmsson
Citera
2021-08-17, 06:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Jo, så är det självfallet. Jag är som sagt kluven där, jag ser ju liksom hellre en svenska cupen match än nån halvseg match med landslaget dessutom.

Som Bagarn påpekade var det WO för er del ifjol men visst argumentet kvarstår givetvis för det.
Ellos och Bajen bör ju kunna trycka in matchen innan om man missar gruppspelet dock.

Ja, det är väl tajtare där än vanligt men inte så att dessa spelar varje vecka, dessa serier håller väl dessutom på under landslagsuppehållen med.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den nya gubben lär väl göra sin debut imorgon. Vild gissning.

Söderberg
Erling Jr Calle Bernardo
Aiesh Ambroz Alex Jr Dahlqvist Kalley
Söder Vilhelmsson

Stahre sa ett klassiskt "Bästa laget spelar" samt "vi vilar ingen för vilandets skull" men sådant där har man ju lärt sig att ta med en nypa salt. Det kan innebära att vi startar med ett lag likt det du har där men även, och det tror jag faktiskt är mer troligt, att vi startar tämligen ordinarie och gör alla byten vi kan så fort vi kan om vi drar ifrån.
Sedan är det klart att vi inte chansar med någon med minsta skavank utan Berg lär vila t.ex. Brassen lär få lira etc.
Det har inte kommit nån trupp än så svårt att sia om hur stora förändringar det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in