2021-08-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/skolstart-i-tranas-uppskjuten-efter-coronautbrott/

Det här är bara början men Sara Byfors vill ju se ungdomarna på plats i skolorna runt om i Sverige
Inte i Tranås.
Citera
2021-08-16, 17:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebin
Kommer regeringen förlänga rekommendationen för distansarbete som just nu är satt till den sista september, tro?

Regeringen avvaktar nog en månad till innan besked för att se hur läger ser ut.
Citera
2021-08-16, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vet inte om du svarade på fel person. Du skulle citera var i inlägget du tog upp risken men ser inget sådant försök i ditt inlägg.

Blir lite för löjlig nivå om jag ska visa vad som inte finns tycker du inte? Bättre du citerar var det finns.

Här kommer inlägget igen så kan du göra ett nytt försök för jag ser det fortfarande inte:

Det är väl genomtydligt? Tycker du inte det? Jag sätter ju ration 10.000:1 för sjukdom innefattande död för vaccin, kontra död av sjukdom.

På 2 miljoner smittade har vi fått 15 tusen döda.
På 6 miljoner vaccinerade har vi fått 10? döda.

Skriver jag då att man inte kan dö av vaccinet? Eller skriver jag att risken är betydligt lägre att dö av vaccinet än av sjukdomen? Ärligt talat förstår jag inte hur man inte kan förstå vad jag skriver.
Citera
2021-08-16, 17:21
Medlem
Det ryktas att samtliga grundskolor gymnasium kommer tvångstesta elever.
Citera
2021-08-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är väl genomtydligt? Tycker du inte det? Jag sätter ju ration 10.000:1 för sjukdom innefattande död för vaccin, kontra död av sjukdom.

På 2 miljoner smittade har vi fått 15 tusen döda.
På 6 miljoner vaccinerade har vi fått 10? döda.

Skriver jag då att man inte kan dö av vaccinet? Eller skriver jag att risken är betydligt lägre att dö av vaccinet än av sjukdomen? Ärligt talat förstår jag inte hur man inte kan förstå vad jag skriver.

Det du jämför är ju att dö av vaccinet kontra att dö av sjukdomen. Ingenstans tar du in risken att dö av sjukdomen med vaccin. Tydligast av allt är ju din oförmåga att visa vart du tar in den risken i ditt inlägg.

Som sagt, det handlar inte om att man kan dö av vaccinet, inte det jag vill påpeka, utan risken att dö av sjukdomen med vaccinet.
Citera
2021-08-16, 17:25
Medlem
Opaques avatar
Finns det någon som har en bra gissning (Eller t.o.m sitter på en vetenskaplig länk) som kan uppskatta antalet invånare (Sverige)som förvärvat naturlig immunitet ? Vi vet att det officiellt funnits drygt 1 miljon registrerade smittade.
Men hur stor är mörkertalet ?

2 miljoner,3 miljoner eller t.o.m 50% av befolkningen ?

Det är en faktor som ingen verkar räkna med, när det gäller framtida utveckling
Citera
2021-08-16, 17:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag kanske inte förstod allt, men vilka av dina påstående menar du att Martin*Kulldorff-länken styrker?

Att risken ser olika ut för olika personer och att naturlig immunitet är det som vi måste satsa på att skaffa oss. Enbart vaccinering kommer inte att ta död på den här typen av virus.
Citera
2021-08-16, 17:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det du jämför är ju att dö av vaccinet kontra att dö av sjukdomen. Ingenstans tar du in risken att dö av sjukdomen med vaccin. Tydligast av allt är ju din oförmåga att visa vart du tar in den risken i ditt inlägg.

Som sagt, det handlar inte om att man kan dö av vaccinet, inte det jag vill påpeka, utan risken att dö av sjukdomen med vaccinet.

Det var för att diskussionen rörde just risken med vaccin, jmf med risken för sjukdom.
vad gäller risken att dö i covid19 trots att man är vaccinerad och det förflutit max 6 månader sedan dos2 anses risken vara betydligt lägre än om du inte tagit något vaccin. Till att börja med är ju risken bara 1/20 att du i överhuvudtaget blir sjuk. Skulle du ändå ha oturen att vara 1 av de 20 är risken betydligt lägre att du blir allvarligt sjuk eller i värsta fall avlider. Nästan inga av de som nu avlider i covid19 är fullvaccinerade. Det är extremt ovanligt. Exakta siffror är svåra att ge, men vill minnas att jag läste att det handlar om någonstans 1 på 300.
Citera
2021-08-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var för att diskussionen rörde just risken med vaccin, jmf med risken för sjukdom.
vad gäller risken att dö i covid19 trots att man är vaccinerad och det förflutit max 6 månader sedan dos2 anses risken vara betydligt lägre än om du inte tagit något vaccin. Till att börja med är ju risken bara 1/20 att du i överhuvudtaget blir sjuk. Skulle du ändå ha oturen att vara 1 av de 20 är risken betydligt lägre att du blir allvarligt sjuk eller i värsta fall avlider. Nästan inga av de som nu avlider i covid19 är fullvaccinerade. Det är extremt ovanligt. Exakta siffror är svåra att ge, men vill minnas att jag läste att det handlar om någonstans 1 på 300.
Precis, det gällde diskussionen och så sket du att ta med risken att dö i sjukdom trots att man är vaccinerad. Det var vad jag ifrågasatte och du vill ljuga om att du visst gjord det men istället för att citera vart du tog med det i din sannolikhetslära så ska jag visa vart det inte står hehe.

För mig behöver du inte förklara nånting. Är helt på det klara med att du tror dig veta saker du inte vet så det gör liksom inte någon skillnad.

Det är lite det som är problemet. Bara för att du läst nånting på internet betyder det inte att det är sant. Bara för att du läst nånting i en studie betyder det inte att det blir fakta. Kan vara bra kunskap att ta med sig.
Citera
2021-08-16, 17:41
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det ryktas att samtliga grundskolor gymnasium kommer tvångstesta elever.

Då blir det ingen skola för mina barn.
Citera
2021-08-16, 17:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Precis, det gällde diskussionen och så sket du att ta med risken att dö i sjukdom trots att man är vaccinerad. Det var vad jag ifrågasatte och du vill ljuga om att du visst gjord det men istället för att citera vart du tog med det i din sannolikhetslära så ska jag visa vart det inte står hehe.

För mig behöver du inte förklara nånting. Är helt på det klara med att du tror dig veta saker du inte vet så det gör liksom inte någon skillnad.

Det är lite det som är problemet. Bara för att du läst nånting på internet betyder det inte att det är sant. Bara för att du läst nånting i en studie betyder det inte att det blir fakta. Kan vara bra kunskap att ta med sig.

Det finns alltid studier som kommer fram till olika resultat och bara för att du skriver skit på Flashback betyder det ju inte att någon lyssnar på det. Allra minst jag. Jag sket inte i risken att dö i covid19 trots fullvaccinering. Diskussionen rörde risken med vaccin jämfört med risken för sjukdom. Att du ifrågasatta varför jag inte berörde andra risker som inte hörde till ämnet är ju kul för dig, men ingen annan bryr sig.
Citera
2021-08-16, 17:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Finns det någon som har en bra gissning (Eller t.o.m sitter på en vetenskaplig länk) som kan uppskatta antalet invånare (Sverige)som förvärvat naturlig immunitet ? Vi vet att det officiellt funnits drygt 1 miljon registrerade smittade.
Men hur stor är mörkertalet ?

2 miljoner,3 miljoner eller t.o.m 50% av befolkningen ?

Det är en faktor som ingen verkar räkna med, när det gäller framtida utveckling

Killgissar på 2-2.5 miljoner smittade sedan pandemins början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in