Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det var för att diskussionen rörde just risken med vaccin, jmf med risken för sjukdom.
vad gäller risken att dö i covid19 trots att man är vaccinerad och det förflutit max 6 månader sedan dos2 anses risken vara betydligt lägre än om du inte tagit något vaccin. Till att börja med är ju risken bara 1/20 att du i överhuvudtaget blir sjuk. Skulle du ändå ha oturen att vara 1 av de 20 är risken betydligt lägre att du blir allvarligt sjuk eller i värsta fall avlider. Nästan inga av de som nu avlider i covid19 är fullvaccinerade. Det är extremt ovanligt. Exakta siffror är svåra att ge, men vill minnas att jag läste att det handlar om någonstans 1 på 300.
Precis, det gällde diskussionen och så sket du att ta med risken att dö i sjukdom trots att man är vaccinerad. Det var vad jag ifrågasatte och du vill ljuga om att du visst gjord det men istället för att citera vart du tog med det i din sannolikhetslära så ska jag visa vart det inte står hehe.
För mig behöver du inte förklara nånting. Är helt på det klara med att du tror dig veta saker du inte vet så det gör liksom inte någon skillnad.
Det är lite det som är problemet. Bara för att du läst nånting på internet betyder det inte att det är sant. Bara för att du läst nånting i en studie betyder det inte att det blir fakta. Kan vara bra kunskap att ta med sig.