2021-08-16, 16:18
  #1621
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Inte helt omöjligt. Gad är ingen dålig journalist, men hennes favoritämne är Magda Gad. Det är väldigt mycket jag, jag och jag.
Hon har fantastisk kropp o är personlig tränare oxå

Det ska bli intressant att se om talibanerna kan få ordning på landet det är en stor utmaning

USA borde bombat sönder landningsbana och baserna innan dem drar därifrån

Äntligen det har varit krig där sen 1979 , nu är det fred i Afghanistan inte en dag för tidigt

Förhoppningsvis kan nu alla flyktingar återvända hem o hjälpa till bygga upp landet
Citera
2021-08-16, 16:18
  #1622
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Sveriges regering gjorde. Vad har du gjort åt saken då? Eller det stör dig inte när vi åker dit och sabbar deras land?

Vi jobbar och betalar skatt för att hjälpa dessa grottmänniskor. Vi gör mer för att hjälpa dem än regeringen som lever på våra skattepengar.
Citera
2021-08-16, 16:19
  #1623
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men för i helvete. Sluta nu. Sitt inte här i Sverige och skäm ut dig genom att ge råd om hur flyende människor ska agera. Ja, de inne i planet flydde. Sitt inte i din sköna soffa och kolla på ett filmklipp och recensera deras agerande.

Varför inte? Är det olagligt?
Citera
2021-08-16, 16:21
  #1624
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är väl troligtvis personer som har goda skäl att tro att talibanerna är efter dem som försöker klättra upp på flygplan. Inte din genomsnittliga fåraherde. Det är väl knappast 38 miljoner som försöker klättra upp på dem.

Men ja, flyktinglavinen kanske Sverige skulle ha tänkt på innan man åkte dit? Vi kan åka dit ner och sabba allt, döda civila etc men de ska fan inte komma hit?
Det verkar ju dock som att dom flesta som klättrade upp hoppade av innan planet lyfte, det var nog mest ett desperat försök att stanna planet, det är inte som att det åkte av så många som faktiskt satt på vingen enligt klippen.
Och sen var det ett fåtal som blev kvar på vingarna.
Citera
2021-08-16, 16:21
  #1625
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vi jobbar och betalar skatt för att hjälpa dessa grottmänniskor. Vi gör mer för att hjälpa dem än regeringen som lever på våra skattepengar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8JXP8/liverapportering-om-talibanernas-overtagande-av-afghanistan

Sverige har tydligen lagt en miljard skattekronor om år på att bygga "demokratiska institutioner" i afghanistan. De verkar ju fungera så jävla bra?

Men ärligt. Intentionerna var inte goda, det där är bara krafs man häller över skiten för att få det att se bättre ut. Sverige var i Afghanistan för att hjälpa Busch jaga Bin Laden & co för att ta hem skalper för amerikanerna att beskåda. Uppenbarligen misslyckades man med att besegra talibanerna, med att bygga de demokratiska institutionerna och nu har man ett ansvar för den jävla röran man skapat, faktiskt.
Citera
2021-08-16, 16:22
  #1626
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Sveriges regering gjorde. Vad har du gjort åt saken då? Eller det stör dig inte när vi åker dit och sabbar deras land?

Sverige har skickat ungefär 1 miljard i bistånd varje år till Afghanistan. Afghanistan är största mottagaren av svenskt bistånd. Sverige hade ca 500 soldater därnere i det lugnaste området. Det var uteslutande patrullering och polisarbete. Beskriv för mig hur "vi" sabbade Afghanistan.
Citera
2021-08-16, 16:23
  #1627
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Sverige har skickat ungefär 1 miljard i bistånd varje år till Afghanistan. Afghanistan är största mottagaren av svenskt bistånd. Sverige hade ca 500 soldater därnere i det lugnaste området. Det var uteslutande patrullering och polisarbete. Beskriv för mig hur "vi" sabbade Afghanistan.

Ockupationsmakten skapade motsättningar. Som dem som var eller ens kan uppfattas som medlöpare nu kommer att få betala för. Det är väl klart som fan att om man ockuperar ett land med militärmakt och sen bara drar så lämnar man efter sig kaos och blodiga konflikter?
Citera
2021-08-16, 16:23
  #1628
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Sveriges regering gjorde. Vad har du gjort åt saken då? Eller det stör dig inte när vi åker dit och sabbar deras land?
Klampar du inte runt i för stora skor nu? Vi åkte ingenstans, det var dina statsministrar som skickade folk till Afghanistan. Jag har inte valt någon av dem, så jag ser inte heller det som min uppgift att städa upp efter dem och du ska definitivt inte lätta på ditt dåliga samvete på min bekostnad.

Personligen hade jag slagit dövörat till eftersom det inte går att demokratisera folk som hatar demokrati.
Citera
2021-08-16, 16:23
  #1629
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast det lär ju ha varit bra mycket trevligare att brinna upp i WTC än vad som väntar dem som nu är desperata att ta sig ut när talibanerna får tag på dem. Vilket de kommer få. Därav desperationen. Val och val liksom. Långsamt tortyr och förnedringsmördad över dagar eller veckor eller klamra sig fast på flygplan... tja...

Är det därför de skrattar och har det roligt?
Tror du att de som hoppade från WTC gjorde det?
Sen varför skulle dessa män inte kunna överleva?
Kan de spå i framtiden?

Fega jävlar är de dessutom som lämnar barn och kvinnor hemma, mår illa över dessa!
Citera
2021-08-16, 16:23
  #1630
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Är väl ganska självklart att dom struntar i det, apache helikoptrarna som rensade vägen framför borde vara tecken nog. Och bevisligen var ingen fast utanpå planet för isf hade dom inte ramlat av.
Har du över huvud taget NÅGON aning om vad fan du pratar om? Det var inga apaches som "rensade vägen".

USA räddade 800 afghaner, det borde ha räckt för dig men du MÅSTE bara hata på dom och hitta på lögner om dom.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-08-16 kl. 16:41.
Citera
2021-08-16, 16:24
  #1631
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8JXP8/liverapportering-om-talibanernas-overtagande-av-afghanistan

Sverige har tydligen lagt en miljard skattekronor om år på att bygga "demokratiska institutioner" i afghanistan. De verkar ju fungera så jävla bra?

Men ärligt. Intentionerna var inte goda, det där är bara krafs man häller över skiten för att få det att se bättre ut. Sverige var i Afghanistan för att hjälpa Busch jaga Bin Laden & co för att ta hem skalper för amerikanerna att beskåda. Uppenbarligen misslyckades man med att besegra talibanerna, med att bygga de demokratiska institutionerna och nu har man ett ansvar för den jävla röran man skapat, faktiskt.

Just därför ska vi lämna Afganistan i fred nu. Kanske kan Talibanerna iallafall styra upp landet någelunda civiliserat, sen får dom leva på vilket stenåldersvis dom vill.
Citera
2021-08-16, 16:26
  #1632
Bannlyst
talibaner kan inte göra nånting utan Jesus hjälp.


det finns olika nivåer i helvetet. en ska inte förstöra andra länders/människors gränser. omvändelse gäller.


Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vi jobbar och betalar skatt för att hjälpa dessa grottmänniskor. Vi gör mer för att hjälpa dem än regeringen som lever på våra skattepengar.
i massmedias ljus rimmar det nog gott, men i realitetens verklighetet så är nog inte sådana garantier värda många kottar i granen.

jag tror det är bäst att vi förbereder oss för ett kommande helvete i detta landet med. och de som är (lättast) påkommna med bedrägerier (menar inte att du vore en av dem, då många lär vara bättre än mig på att läsa mellan raderna) kommer väl få stå först i kön till galgen.

nä, ett hål i skogen. skulle nog en del afghaner önska sig. allemansbluffen behövs betänkas!
__________________
Senast redigerad av OneOfKingsOfHell 2021-08-16 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in