2021-08-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det är inte så att de 300 personerna inne i flygplanet skulle dött om han inte valt att flyga iväg.

Det har du faktiskt noll koll på. Dom kan hamna i fångläger och skjutas, eldas upp för allt vi vet.

USAF piloten har ett uppdrag. Flyga in i fiendens territorium lasta så mycket som möjligt. Flyga ut. Modig jävel, kan bli nerskjuten när som helst. Även USAF piloter har liv och kanske även barn.

Om några puckon vill försöka hålla i utsidan under resan så är dom väl välkomna att göra det, man väljer själv. Dom ser konstigt nog ut glada när dom jagar flygplan där på flygplatsen. Nu ska för trygghetsskull alla amerikaner, alla som jobbat med regimen som fallit. Ut.

Talibanerna verkar inte vara lika blodtörstiga som muslimerna i IS, men det kan väl skifta på en dag.
Senast redigerad av Cubaldebasic 2021-08-16 kl. 16:14.
Citera
2021-08-16, 16:10
Medlem
Ratads avatar
Har Xi Jinping några prospekterare och byggfirmor redo att flygas in för att i samarbete med talibanerna göra Afghanistan stort igen?

Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Är talibanerna som IS att dom våldtar kvinnor lr är det bara pojkar som gäller i Afghanistan?
Halvofficiellt är det väl våldtäkter av kvinnor som gäller (men under gråt, tandagnisslan och med slak kuk). Efter midnatt börjar korvfesten.
Citera
2021-08-16, 16:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Francois
Offra sig för USA/Biden? Afghanerna övergav snarare sitt eget land?

Verkligheten vittnar om att afghanerna själva inte ser det så. Kartan du håller i din hand kanske är fel?
Citera
2021-08-16, 16:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Hon har fel om precis allt, hon har noll koll om vad afghanska folket tyckt. Att hon ens får betalt som utlandskorrespondent är skämt. Enda hon gjort är att göra snyftreportage om kvinnor. Väldigt inkompetent kvinna. För mindre än en vecka sen skrev hon att hela Kabul var redo att ta striden mot talibanerna, även kvinnorna.
Är det sant? Har du någon länk?

Vilket jävla beppo i så fall. Har hon suttit och nickat med i varenda saga, snyfthistoria och önskedröm som hennes utvalda intervjuoffer gett henne? Eller har missuppfattningen eller vanföreställningarna om inställningen till talibanerna skett tidigare i informationskedjan?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Är talibanerna som IS att dom våldtar kvinnor lr är det bara pojkar som gäller i Afghanistan?

Taliban snack, jag tror att de gillar mest getter?
Citera
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Afghaner gillar klantraditioner, islam, timanställningar och att smyga med sin sexuella läggning. Nu när talibanerna tillbaka i palatset får de ju äntligen några som inte hymlar med att det är just detta de får. Jag förstår inte riktigt gnället för de ville ju inte ha en massa NATO-knektar där heller som höll på med suspekt verksam het som flickskolor och vägbyggen och annat som kränker Allah.

Grand Theft Afghanistan achivement unlocked: "Closer to Allah".

Var min plats i helvetet inte redan säkrad när jag skrattade åt termen "Breiviks Simskola" när det begav sig är den fan reserverad nu
Citera
2021-08-16, 16:13
Avslutad
Citat:
Fast i den bemärkelse att de inte kunde ta sig av flygplanet, man borde stoppat flyget och hjälpt de ned med stege.
Men för i helvete. Sluta nu. Sitt inte här i Sverige och skäm ut dig genom att ge råd om hur flyende människor ska agera. Ja, de inne i planet flydde. Sitt inte i din sköna soffa och kolla på ett filmklipp och recensera deras agerande.
Citera
2021-08-16, 16:13
Medlem
Citat:
Fast i den bemärkelse att de inte kunde ta sig av flygplanet, man borde stoppat flyget och hjälpt de ned med stege.
Stege? Dom klättrade upp där från marken, ser ut att vara max 1,5 meter upp, dom som var på flygplanet var det av egen fri vilja med all möjlighet i världen att hoppa av. Piloten visste antagligen inte ens att dom var där.
Citera
2021-08-16, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är väl troligtvis personer som har goda skäl att tro att talibanerna är efter dem som försöker klättra upp på flygplan. Inte din genomsnittliga fåraherde. Det är väl knappast 38 miljoner som försöker klättra upp på dem.

Men ja, flyktinglavinen kanske Sverige skulle ha tänkt på innan man åkte dit? Vi kan åka dit ner och sabba allt, döda civila etc men de ska fan inte komma hit?
Det blir många ”troligtvis” när man beskådar världen genom regnbågsfärgade glasögon. ”Troligtvis” är det min skyldighet att nu blåsa på det onda när muslimen leker med islam och bränner fingrarna.

Jag skickade dock inte en enda svensk till Afghanistan, varför ska jag försörja detta pack nu när de inte ens försöker göra något själva? ”Allahu Akbar” brukar medföra just ”Allahu Akbar”, de har haft 1400 år på sig att lista ut detta.
Citera
2021-08-16, 16:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Var min plats i helvetet inte redan säkrad när jag skrattade åt termen "Breiviks Simskola" när det begav sig är den fan reserverad nu
Du får sällskap. Både en kompis och morsan LOL:ade åt den.

När desperation blir dumhet. Jaja, om man ser det från en teokratisk synvinkel är ju det mesta Allahs vilja så det blir nog bra med det.
Citera
2021-08-16, 16:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Det blir många ”troligtvis” när man beskådar världen genom regnbågsfärgade glasögon. ”Troligtvis” är det min skyldighet att nu blåsa på det onda när muslimen leker med islam och bränner fingrarna.

Jag skickade dock inte en enda svensk till Afghanistan, varför ska jag försörja detta pack nu när de inte ens försöker göra något själva? ”Allahu Akbar” brukar medföra just ”Allahu Akbar”, de har haft 1400 år på sig att lista ut detta.

Sveriges regering gjorde. Vad har du gjort åt saken då? Eller det stör dig inte när vi åker dit och sabbar deras land?
Citera
2021-08-16, 16:16
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja ungefär som den Norska regeringen under WW2.
samt kungahuset. De satte sig i säkerhet i England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in