2021-08-14, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ni som postar i denna tråden, är ni sakkunniga eller har ni särskilt kännedom om vad som har hänt?
Eller "gissar" ni bara?
Haha, dessa frågor hade varit relevanta att ställa i exakt varenda tråd här på Flashback 😅
Citera
2021-08-14, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Berätta gärna mer om honom och varför namnbytet blev till

Förövrigt så har kriminalvården personalbrist och anställer det som finns.
Vet faktiskt inte, men antar att han ville bryta upp med sitt förflutna, lämna byhålan, och börja om på nytt blad så att säga.
Citera
2021-08-14, 06:19
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Man undrar ju varför inget händer när kriminalvårdarna rapporterar till sin chef att det inte står rätt till med Ali.
Jag reagerade också på den usla insatsen av sjukvårdspersonalen. Dels sjukvårdspersonalen som jobbade i häktet men också de som jobbade på sjukhuset.
Trodde svensk kriminalvård och sjukvård höll bättre standard än såhär.
Det gör den också, så du är rätt på det.
Det finns en anledning till att denna händelse blivit uppmärksammad

Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Varför satt den där Ali i häktet för det första? Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han hade gjort inbrott i sin skola och snott en telefon.
Trist att bli häktad i 3 veckor, varav minst två i isolering, för ett så hyfsat ringa brott.
Citera
2021-08-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Haha, dessa frågor hade varit relevanta att ställa i exakt varenda tråd här på Flashback 😅

Haha, ja jag förstår vad du menar. Men tycker ändå det är lite kul, att folk här tror att kriminalvårdare kan tvinga intagna att äta och dricka osv.
Citera
2021-08-16, 15:31
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth

Trist att bli häktad i 3 veckor, varav minst två i isolering, för ett så hyfsat ringa brott.

I grunden så misstogs hans psykiska sjukdom som ”stökigt”, självklart var det så. Arbetsmiljön är speciell kan jag tänka mig.

Men att ingen under dessa veckor inte uppmärksammat och skrikit högt. Han gick ner 15-20 kilo. Tittade alla bara in genom en lucka?

Har sista avsnittet kvar, men fler av de som jobbade där lär behöva psykologhjälp länge.

Hur f-n kan man inte tycka att det här är fel?
Citera
2021-08-16, 16:14
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Citat:
[...]

I grunden så misstogs hans psykiska sjukdom som ”stökigt”, självklart var det så. Arbetsmiljön är speciell kan jag tänka mig.

Men att ingen under dessa veckor inte uppmärksammat och skrikit högt. Han gick ner 15-20 kilo. Tittade alla bara in genom en lucka?

Har sista avsnittet kvar, men fler av de som jobbade där lär behöva psykologhjälp länge.

Are you talking to me?
Varför?
Citera
2021-08-16, 16:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Are you talking to me?
Varför?
Va? Nej, jag uttrycker bara mina spontana känslor.

Du är obetydlig.

Citerade nog fel.
Citera
2021-08-17, 08:06
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Lyssnade på sista avsnittet, är en snål jävul och gillar gratis. Sista avsnittet var sämst. Fanns inget mer att gräva i. Men faktum kvarstår.
Citera
2021-08-24, 00:11
Medlem
Citat:

När folk sitter isolerade under häktestiden, så är det just detta som sker, man tittar bara in genom en lucka. Såvida inte personen i fråga vill duscha, då ser man ju honom när han går i korridoren. Vill personen inte duscha, så måste hen heller inte göra det.
Citera
2021-08-24, 00:14
Medlem
Citat:

Sverige får år efter år skarp kritik från bland annat FN för just våra häkten.

Inget fungerar som det skall i Sverige så ingen är väl förvånad? Att inte läkare tillkallas vid misstanke om psykos över flera dagar. Vägras medicin 🤣 vilket sjukt land med sjuka människor
Citera
2021-08-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Sverige får år efter år skarp kritik från bland annat FN för just våra häkten.

Inget fungerar som det skall i Sverige så ingen är väl förvånad? Att inte läkare tillkallas vid misstanke om psykos över flera dagar. Vägras medicin 🤣 vilket sjukt land med sjuka människor

Att vi får kritik för häktena i detta land, handlar ju om att våra senaste regeringar inte trodde att det skulle bli så här populärt att vara kriminell, och dessutom att åka fast. Platsbristen inom svensk kriminalvård kommer, om vi har tur, vara löst om 20-25 år.
Citera
2021-09-02, 08:05
Medlem
Corona-Chans avatar
Det ser inte ut som att dom bara varit slarviga utan dom verkar avsiktligt ha skitit i honom trots att han var i behov av akut vård. Det är helt obegripligt att det kan gå så långt utan att någon ansvarig gör något.
Varför? Rasism? Behandlas folk i häktet ofta så här illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in