2021-08-04, 08:28
Medlem
Vill även rikta en stor jävla känga till läkaren på St:Göran som tar emot Ali. Han måste gjort tidernas slarvigaste och sämsta läkarundersökningar någonsin. Han hittade inget avvikande menar han, och skriver ut Ali till Danderyd, och under transporten dit dör han.
Det framkommer sen att det under undersökningen togs ett blodtryck som inte gick att mäta och en kroppstemperatur som mättes till 34 grader. Ändå hittade han inget fel på Ali, säger han. Dessutom märks dehydrering ganska tydligt på en patient om man känner på huden, kontrollerar hudturgor, tittar på tungan och slemhinnorna i munnen, känner på pulsen. Allt detta ingår i en basic läkarundersökning.
Herrejävlar vilken inkompetens.
Förmodligen var han väl låst på Alis psykiska mående, och gjorde ingen helhetsbedömning med både psykisk och somatisk anamnes och status. Ett iochförsig ganska vanligt misstag bland läkare inom psykiatrin.
Senast redigerad av Touchdown 2021-08-04 kl. 08:29. Anledning: tillägg
Citera
2021-08-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Vilket dravel! Du framstår som en empatilös, elitistisk rasist. Men det kanske är det du är.

Förhållandena som beskrivs i häktet är helt fruktansvärda och ovärdiga ett i-land som Sverige. Att folk tillåts att dö av dehydrering och undernäring i häkten i valfritt u-land hade dock inte förvånat mig ett dugg. Men trodde verkligen inte standarden var så låg här hemma i Sverige.

Vi har ollka uppfattningar - jag anser att vårt samhälle behöver skötsamma skattebetalare o väldigt få kriminella som de många skattebetalarna kan försörja i häkten o fängelser o då kanske ge lite bättre villkor.

Du anser att det behövs kriminella tärande pzykfall - gärna från andra länder - där det i slutändan
inte kommer att gå att finansiera deras frihetsberövandevistelser o till att börja med kommer då
mat o andra villkor att försämras

om detta är razze - tja då är jag väl razze

Hur många saknar denne döde Ali - jag gör det inte o mina kompisar inte heller men dom är väl
razzar då
Citera
2021-08-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Har ingen erfarenhet. Men som du upplever jag honom ”jobbig” Har de ingen stake där:?hela podden är sjuk.

De anställda med daglig insyn bör klandras. Reskar trodde att en dusch var bra.

Då kan jag meddela dig att personalen på avdelningen får inte göra någonting på eget bevåg.
Angående att Reskar tycker att det var "helt otroligt" att personalen lät den intagna vistas i ett ostädat rum, så förekommer detta flera hundra gånger per dag inom KV. Att även på eget bevåg bestämma att person x "inte ska vara här" kan leda till uppsägning.

Överlag så är de flesta inom KV lojala mot varandra, och verksamheten, och fotfolket kan inte göra mer än att påpeka detta uppåt, till högre huvud, skiter dessa huvud i detta, då kan inte avdelningspersonalen göra något.

Den enda av de som vittnade som hade agenda var Reskar, idioten försökte uppenbarligen göra karriär på allt detta och framställde sig själv som någon Messias.
Citera
2021-08-04, 16:15
Medlem
Citat:
Jo men det var ju Reskar som fick något att hända. Som såg till att en sjuksköterska tillslut tittade på Ali, och den sjuksköterskan såg i sin tur till att en läkare tittade på honom, och dagen efter togs han in till sjukhus.

Skitsnack, personalen lyfte detta till högre huvud.

Extra komiskt är att Reskar aldrig berättar att de var landsmän, och kunde således kommunicera på den intagnes modersmål. Blir ju en annan nivå av komik då Reskar inte var mkt bättre på svenska än vad den intagne var
Citera
2021-08-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag tycker det är intressant att faktum är att någon eller högst troligtvis flera stycken av personalen ljuger. Och det verkar även som att de på något sätt pratat ihop sig om lögnen eftersom det de säger stämmer bra överens. Sjukvårdspersonalen påstår att de inte ens hört talas om Ali medan häktespersonalen påstår att de dagligen tog upp din oro för honom. Att man skulle ha en så pass utåtagerande personen som slänger mat omkring sig och beter sig så anmärkningsvärt men att man inte pratar om det inom personalgruppen låter för mig osannolikast. Denhär sjuksköterskan Jens som även hängde mkt med häktespersonalen på Alis avdelning måste ha fått höra om det, men han var och andra sidan hög på opioider. Inkompetent agerande av de flesta personalkategorier verkar det som vilket som.

Haha, så detta är alltså en konspiration av personalen? Ta av foliehatten, snälla.
Citera
2021-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Haha, så detta är alltså en konspiration av personalen? Ta av foliehatten, snälla.

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad över att de ljuger för att slippa stå för vad de gjort. Hade de talat sanning är det inte säkert att de hade fått jobba kvar och i en sådan situation är det ganska låg trovärdighet i vad de säger ärligt talat.
Citera
2021-08-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad över att de ljuger för att slippa stå för vad de gjort. Hade de talat sanning är det inte säkert att de hade fått jobba kvar och i en sådan situation är det ganska låg trovärdighet i vad de säger ärligt talat.

Hah, märks att du inte har någon aning om vad du talar om, och att du ej heller har rört dig i sådana miljöer. Du vet väl att en "kriminalvårdare" i stort sett inte får göra någonting på eget initiativ eller bevåg? Det enda de får göra är att påpeka saker uppåt, och skiter cheferna i detta, ja då blir det som det blir. Det var därför utgången blev som den blev, av rättegången.

Så som sagt, gör något annat, sluta uttala dig i detta ämne.
Citera
2021-08-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Hah, märks att du inte har någon aning om vad du talar om, och att du ej heller har rört dig i sådana miljöer. Du vet väl att en "kriminalvårdare" i stort sett inte får göra någonting på eget initiativ eller bevåg? Det enda de får göra är att påpeka saker uppåt, och skiter cheferna i detta, ja då blir det som det blir. Det var därför utgången blev som den blev, av rättegången.

Så som sagt, gör något annat, sluta uttala dig i detta ämne.

Ojdå får ta och fixa doktorat som du innan jag får uttala mig om uppenbara frågor då? Dra åt skogen din kuksugare.
Citera
2021-08-09, 12:48
Medlem
Fup?
Citera
2021-08-09, 22:14
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambi93
Fup?
Ja den finns länkad i gruppen kriminalfall världen över på Facebook.
Citera
2021-08-10, 21:51
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Kriminalvårdaren Romeo som vittnar under rättegången heter Bä*k i efternamn och är född 1986 och kommer från Mjölby. Tidigare hette han *hristoffer. (*=C).
Han och hans två bröder, ja hela familj egentligen, var kända byfånar och idioter i Mjölby.
Blev väldigt väldigt förvånad när jag insåg att han jobbar med ett så ansvarsfullt jobb som kriminalvårdare. Ett jobb som kräver noggrannhet, social kompetens, empati, mental stabilitet osv.

Berätta gärna mer om honom och varför namnbytet blev till

Förövrigt så har kriminalvården personalbrist och anställer det som finns.
Citera
2021-08-12, 10:59
Medlem
Ni som postar i denna tråden, är ni sakkunniga eller har ni särskilt kännedom om vad som har hänt?
Eller "gissar" ni bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in