2021-08-15, 23:20
Medlem
Oerhört imponerad av laginsatsen idag och de positiva överraskningarna är många. När laget släpptes och man såg att Dier och Sanchez skulle bilda mittlås kändes det redan dödsdömt men de höll ihop det riktigt bra idag. Skipp såg inledningsvis ganska off ut men spelade sig in i matchen och stod tillsammans med Højbjerg för en riktigt fin match. Tanganga stängde ner Sterling och Grealish galant och Moura och Bergwijn såg riktigt pigga ut.

En viktig seger för klubben på så många plan.

Förväntade mig inget annat än en storförlust idag så nu mår man ju oförskämt bra, alltså
Citera
2021-08-15, 23:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Oerhört imponerad av laginsatsen idag och de positiva överraskningarna är många. När laget släpptes och man såg att Dier och Sanchez skulle bilda mittlås kändes det redan dödsdömt men de höll ihop det riktigt bra idag. Skipp såg inledningsvis ganska off ut men spelade sig in i matchen och stod tillsammans med Højbjerg för en riktigt fin match. Tanganga stängde ner Sterling och Grealish galant och Moura och Bergwijn såg riktigt pigga ut.

En viktig seger för klubben på så många plan.

Förväntade mig inget annat än en storförlust idag så nu mår man ju oförskämt bra, alltså

Grattis till en bra genomförd premiär
Citera
2021-08-15, 23:49
Medlem
Citat:

Fem minuter in började jag fundera på om jag inte skulle spela City med -2,5. Fast kom jag på att jag såg på matchen i efterhand. Nog tur det
Citera
2021-08-16, 06:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Blir kul att se hur ditt Tottenham klarar av City - var Kane befinner sig när pipan blåses (mitt tips är: hemma, men det var ett tag sen jag grävde i det sista budet). Vore skoj om ni fixar en pinne eller mer.

Och så blev det. Den som ändå fått veta hur snacket gått - om det är Nuno eller Levy som sagt nej och stopp, om Kane själv internt sagt att han inte vill spela - och om detta nej gäller enbart denna match, eller om det är en inofficiell strejk tills vidare det handlar om.

Så här sa Nuno:

Citat:
“Harry worked this morning, he is preparing himself and when he is ready he will join the group and help the team.

“Harry, like Bryan (Gil), Cristian Romero, they join us later so we thought for Cristian and Bryan it was very important to be here today in the stadium to feel the atmosphere and the process of being in the hotel and with the squad.”

Spurs forward på bänken var 17-årige Dane Scarlett, vars PL-karriär så långt består av ett inhopp på en minut förra säsongen. Kul med lovande youngsters, men rent sportsligt bör Kane gå före alla dagar i veckan oavsett matchform i en så här viktig match.

Spurs har fyra matcher till före transferfönstret stänger - dubbelmöte i EL-kvalet + Wolves och Watford. Kommer Kane spela någon av dessa? Hur funkar det med EL-kvalet vs Champions League, blir Kane cup-tied om han spelar EL-kvalet, eller kan han glida direkt in i CL-spelet med City även om han startar mot Pacos Ferriera? Om cup-tied kommer han ju inte vara med i de matcherna heller, även om jag tror att cup-tie blivit mer generöst senaste åren.

Kane tillhörde de spelare man trodde skulle hålla käft och göra sitt jobb. Internt kanske han vill vidare, men utåt hålla käften. Nu verkar han i princip göra en Coutinho, vara oprofesionell och göra sig svår eller omöjlig att ta ut till matcher. Lite oväntat, förstår om fansen bränner sina Kane-tröjor.

På tal om fluga på väggen: Tänk att vara där när Kane kommer till träningsanläggningen idag. Konstig stämning när han hälsar på lagkamraterna, som kämpade ner City igår? "bra jobbat killar, men samtidigt fuck off"
Citera
2021-08-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart har jag påstått att Arsenal är (i dagsläget) typ bäst i världen, eller att Fernandes hade inte platsat i vårat lag? Däremot så håller jag fast på att Arsenal kommer tillbaka, har även försökt förklara för vissa andra användare hur unik våran Invincible säsong faktisk var, samt att Fernandes hade inte gjort lika starkt avtryck i Arsenal (eller ngn annan klubb) som har gjort i Man United, osv.

Nej, det ser inte så ljust ut för oss mot varken Chelsea eller Man City. Dock så drar inte jag några slutsatser för säsongen efter 1 omgång. Men fortsätter samma tendens som vi såg mot Brentford, så kommer Pep-wannabe helt klart att få sparken. Frågan blir då bara, vem ska ersätta Arteta? Finns ej många lämpliga kandidater som är lediga i dagsläget.

Haha ursäkta mig,men du har verkligen sagt flera ggr om att Bruno varken hade platsat hos arsenal eller annan storklubb, förutom i united,Du sa tack o lov att ni inte värva honom,..
Citera
2021-08-16, 10:21
Medlem
Citat:
Och så blev det. Den som ändå fått veta hur snacket gått - om det är Nuno eller Levy som sagt nej och stopp, om Kane själv internt sagt att han inte vill spela - och om detta nej gäller enbart denna match, eller om det är en inofficiell strejk tills vidare det handlar om.

Så här sa Nuno:

Spurs forward på bänken var 17-årige Dane Scarlett, vars PL-karriär så långt består av ett inhopp på en minut förra säsongen. Kul med lovande youngsters, men rent sportsligt bör Kane gå före alla dagar i veckan oavsett matchform i en så här viktig match.

Spurs har fyra matcher till före transferfönstret stänger - dubbelmöte i EL-kvalet + Wolves och Watford. Kommer Kane spela någon av dessa? Hur funkar det med EL-kvalet vs Champions League, blir Kane cup-tied om han spelar EL-kvalet, eller kan han glida direkt in i CL-spelet med City även om han startar mot Pacos Ferriera? Om cup-tied kommer han ju inte vara med i de matcherna heller, även om jag tror att cup-tie blivit mer generöst senaste åren.

Kane tillhörde de spelare man trodde skulle hålla käft och göra sitt jobb. Internt kanske han vill vidare, men utåt hålla käften. Nu verkar han i princip göra en Coutinho, vara oprofesionell och göra sig svår eller omöjlig att ta ut till matcher. Lite oväntat, förstår om fansen bränner sina Kane-tröjor.

På tal om fluga på väggen: Tänk att vara där när Kane kommer till träningsanläggningen idag. Konstig stämning när han hälsar på lagkamraterna, som kämpade ner City igår? "bra jobbat killar, men samtidigt fuck off"
Kane har agerat direkt respektlöst. Jag hoppas att Spurs plockar in en striker som faktiskt vill spela för klubben och så kan Kane träna med juniorerna tills han kommer på bättre tankar. Spelarna har fått på tok för mycket makt och laget går alltid före jaget.

Rykten om att Paratici jobbar på flera övergångar så det lär hända saker innan fönstret stänger.
Citera
2021-08-16, 11:46
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:

Så här sa Nuno:

Tror inte han blir cup-tied. Tog dom inte bort den regeln för en tid sen? Någon med bättre info kanske kan svara.

Dane Scarlett kan bli nåt. Det trodde jag om Troy Parrott också, men där känner jag mig tveksam.
Citera
2021-08-16, 11:58
Medlem
Citat:
Kane har agerat direkt respektlöst. Jag hoppas att Spurs plockar in en striker som faktiskt vill spela för klubben och så kan Kane träna med juniorerna tills han kommer på bättre tankar. Spelarna har fått på tok för mycket makt och laget går alltid före jaget.

Rykten om att Paratici jobbar på flera övergångar så det lär hända saker innan fönstret stänger.

Hur har Kane agerat respektlöst?, han har väl inte gjort något alls som vanärat sitt kontrakt?
Citera
2021-08-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Hur har Kane agerat respektlöst?, han har väl inte gjort något alls som vanärat sitt kontrakt?
Ja, för det första har han ju inte varit tillbaka i tid och därför inte hunnit träna och bli redo inför säsongsstarten. Gjorde sig på egen hand otillgänglig i gårdagens match.

Det är liksom hans jobb att komma till träningarna och vara tillgänglig för spel. Killen tjänar miljoner men så fort det inte passar så ska han tydligen bråka. Det sabbar för hela laget. Det är en grej att ogilla sin chef - vem fan gör inte det? - men det rättfärdigar inte att sätta sina lagkamrater och manager i skiten och skapa obalans i laget inför den nya säsongen.
Citera
2021-08-16, 12:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Bäst vore ju för er att släppa Kane för 150-180m£, få in typ Vlahovic som gör massa mål och att Kane sen spenderar tiden i City mest skadad och titellös...

Men ja, hans agerande har skadat laget och klubben. Inte bara att han försöker tvinga flytten, har dessutom undlåtit att bidra till lagets säsongsstart. Han borde ju suttit på bänken igår om han kommit tillbaka i tid. Gissningsvis släpper inte Levy ifall inte City gör mer än de bjudit förut?

Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Tror inte han blir cup-tied. Tog dom inte bort den regeln för en tid sen? Någon med bättre info kanske kan svara.

Dane Scarlett kan bli nåt. Det trodde jag om Troy Parrott också, men där känner jag mig tveksam.

Nej, tror inte han blir cup-tied. Vet att de ändrade reglerna för något år sen så att du inte var cup-tied om du bytte klubb i januari. Borde ju gälla samma för byten i augusti, att han kan spela för Spurs i EL-kvalet och ändå spela för City i CL om/när han byter. Någon som vet får gärna fylla på med kunskap?

Han är iaf uttagen i 25-mannatruppen mot Pacos Ferreira:

Citat:
KANE NAMED IN ECL SPURS SQUAD

Harry Kane is included in Tottenham’s 25-man squad for their Europa Conference League Play-off tie at Pacos de Ferreira on Thursday.

Tanguy Ndombele and Serge Aurier aren’t included.

UEFA’s homegrown ruling different to Premier League. For example, Ben Davies and Joe Rodon are considered overseas.
Citera
2021-08-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ja, för det första har han ju inte varit tillbaka i tid och därför inte hunnit träna och bli redo inför säsongsstarten. Gjorde sig på egen hand otillgänglig i gårdagens match.

Det är liksom hans jobb att komma till träningarna och vara tillgänglig för spel. Killen tjänar miljoner men så fort det inte passar så ska han tydligen bråka. Det sabbar för hela laget. Det är en grej att ogilla sin chef - vem fan gör inte det? - men det rättfärdigar inte att sätta sina lagkamrater och manager i skiten och skapa obalans i laget inför den nya säsongen.

Nu vet väl varken du eller vi vad som är sant av allt som skrivs?
Skall man lite blint på all skit som sägs så kan man ju dra till med att det är Tottenham, och Levy, som betett sig respektlöst genom att inte ära den så kallade gentlemen's agreement och Kane är mer eller mindre utan skuld.

Oavsett så har Kane ett kontrakt med klubben, missköter man sig så står det i kontraktet hur det skall beivras och mer eller mindre så ärar man kontraktet hur man än gör.
Det står ju inget i kontraktet att man aldrig får vilja lämna klubben, ungefär som att klubbar ibland väljer att göra sig av med spelare man har under kontrakt.
Citera
2021-08-16, 12:34
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Spurs twitter i går var ju inte direkt snygg.

” Whatever happens, we'll give it absolutely everything.

We're ready for battle”

Låter ju som ”om vi tappar kane så kör vi på ändå”

Och att folk verkar hoppas på att Kane ska vara skadad om han skulle joina city... kom igen hur mogna är folk? Nämner inga namn här ifrån men hur kul var det själv när Vvd var skadad förra säsongen?

Önskar man någon annans klubb spelare skadad är man en jävla idiot.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in