2021-08-16, 12:03
Medlem
Här ser man tydligare klipp på folk som rapporteras ramla från amerikanskt militärflyg. Detta är precis efter start. Ser betydligt mer äkta ut än de tidigare.

https://twitter.com/El_Hunto/status/1427205286608228352
Senast redigerad av SirFrankLucas 2021-08-16 kl. 12:20.
Citera
2021-08-16, 12:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Märkligt nog så kunde Biden förändra på Trumps beslut angående paris-avtalet och keystone-pipeline.., men i fråga om Afghanistan så bestämde Trump fortfarande !

Förstå det, den som kan..

Jo när det felar är det Trumps fel. Biden kunde inte ändra. Man måste ju dock förstå att närmast alla amerikanska väljare är trötta på Afghanistan och vill att trupperna skulle dras hem. Trump hade en plan för ordnad reträtt. Biden verkar inte haft någon plan alls vad göra om talibanerna sviker sina löften om att hålla sig på sin kant.
Citera
2021-08-16, 12:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Troligt scenario.

Talibanerna tog över utan strider. De kommer fokusera på att stabilisera landet och säger att alla som vill fly får göra det. Smart drag eftersom de då slipper fängsla folk eller avrätta någon samtidigt som de skjuter problemet med dessa människor över till andra länders huvudvärk.

Talibanerna inleder ekonomisk samarbete med grannländer och Kina om att bygga upp industri.

Talibanerna stänger ner opiumodlingarna och världens drogmissbrukare får panik.

Sverige får regeringskris när 100.000 afganer lyckas ansöka om asyl och det är omöjligt att bli av med dem.
Jag vet att du skrev detta för något dygn sen men gå på twitter, sök Afghanistan och videor.
Efter en hel del scrollande kommer du hitta en film på en massa dödade människor i en slags vägkorsning. Ihjälskjutna vid strid? Flykt? ingen aning. De har civila kläder på sig.
Citera
2021-08-16, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Sjuk jävla pilot som rullar med flygplanet trots så mycket folk runt omkring.
Vad tror du hade hänt om han stannat? Planet måste iväg. Punkt.
Citera
2021-08-16, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Utrustningen är egentligen ovärderlig för kineserna eftersom dom kommer att behöva studera och exploatera den inför tredje världskriget där väst står mot öst åter igen.

Du förstår väl själv att USA inte lämnar efter sig någon utrustning/teknik så pass avancerad att Kineserna skulle ha något intresse av att studera den på det sättet?
Citera
2021-08-16, 12:08
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
2015 flyktingkrisen kommer vara en piss i floden men vad som komma skall. Afghanerna har mental gett upp och gett bort huvudstaden och skapat kollektiv panik. Det är dags för Europa att ta hand om hjälpa dessa afghanska "män".

Någonstans undrar man hur 38M invånare lyckas fallera totalt mot 60-200k talibaner med sanktioner/krigshjälp av USA i 20 år... Det fallera platt sekunden Amerika lämnade.

Kanske vill inte afghanerna vara styrda av västländerna. Kanske har mediernas rapporteringar inte varit helt sanningsenliga i denna fråga heller

Operation Afghanistan har varit mycket framgångsrikt i 20 år. Enorma summor, framför allt pengar från amerikanska folket, har flödat till särintressen inom krigsindustrin. Inte en jävel av de inblandade bryr sig det minsta om "demokrati."
Citera
2021-08-16, 12:08
Medlem
Haddock93s avatar
Tydligen ska det huggas av huvuden nu:

https://mobile.twitter.com/catturd2/status/1427199560837959680
Citera
2021-08-16, 12:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Här ser man tydligare klipp på folk som rapporteras ramla från amerikanskt militärflyg. Detta är precis efter start. Ser betydligt mer äkta ut än de tidigare.
https://twitter.com/El_Hunto/status/1427205286608228352?s=20

Svårt att hålla sig fast. inte lätt ens för Ethan Hunt. Finns ju de som lyckats ta sig in i landningshjulens utrymme för snålskjuts.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas

https://twitter.com/El_Hunto/status/1427205286608228352?s=20

Är dom så korkade får dom skylla sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Israel som vinner på det här. Nu måste Iran fokusera på talibanerna. Allt är Israels fel.

United states of Israel

Fel. Israel ar forlorare. USAs nickedockor blir bashtuners fiender. Iran ar i samma bat som Afghanistan (o Pakistan).

Flera vinnare: Ryssland, Kina
Citera
2021-08-16, 12:10
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Sjuk jävla pilot som rullar med flygplanet trots så mycket folk runt omkring.

Snarare pilot med stake, därför han är i flygvapnet.

Skulle de stanna så skulle de aldrig kunna lyfta igen. De ska vara glada att de inte blir skjutna.
Citera
2021-08-16, 12:12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Om du blev misshandlad, vill du att andra ska säga att "det är inte mitt problem"?

Frågan är inte helt enkel, men personligen anser jag att vi bör hjälpa andra och att vi har ett världssamvete. Men människor behöver vilka bli hjälpta. De som vill leva under talibanskt styre bör antagligen få göra det. Man kan försöka påverka på olika sätt, men dessa människor vill som jag förstår det inte låta sig påverkas och hatar väst. Vilket i vissa fall kanske är förståeligt. Mycket av vår kultur föraktar jag också, som kapitalismen, men är för allas lika värde och framåtskridande. Är glad att jag är född i ett land utan medeltida kultur, med dödsstraff och där man hugger händer av folk.

Är du dum, jo! Om jag blir misshandlad hjälper ingen mig så funkar det i praktiken. Jag får själv se till att det inte händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in