Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Att socioekonomiskt svaga personer äter ohälososammare är ju inte något nytt, men det betyder inte att BMI smittar. Sitter du bredvid någon överviktig på bussen betyder det inte att du också blir fet.
Nej men en överviktig blir betydligt sjukare i covid och om hen dessutom bor med andra överviktiga i en tråndbodd miljö så har du perfekta förhållanden för covid att frodas.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Din fixering vid denna fråga bygger dessutom på helt felaktiga premisser. Det är därför det inte pratas särskilt mycket om det.
Nej det är för att min uppfattning avviker från narrativet att alla har samma risk för att bli allvarliga sjuka i covid och därför måste vaccineras, vilket såklart är en lögn. Alla behöver inte de här vaccinerna och i synnerhet inte folk som redan haft covid.
Vad som sker nu är att vi hälsosamma måste ta medicinska preparat för att ohälsosamma inte skött om sin hälsa. Jag säger nej tack. Jag tar inga expermentella injektioner för att rädda överviktiga. De måste ta tag i sin hälsa själv. Över ett och halvt år har gått nu och folk har bara blivit ännu mer överviktiga och mer mottaliga för covid och därmed vaccinberoende.