2021-08-16, 09:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det verkligen samma sak? Jag blir väl knappast gravid för att min chef inte har kondom när han har samlag med sin fru?

Nä, men du ställer till det för arbetsgivaren och dina arbetskamrater om du blir gravid, börjar vara sjukskriven för diverse graviditetsbesvär, säger att du inte får lyfta något - som då andra måste göra i stället - gör en massa misstag ("jag kan inte hjälpa det, för jag fokuserar NÅGON ANNANSTANS nu"), de måste hitta en föräldraledighetsvikarie, sedan kommer du tillbaka - men är alltid trött, vabbar, kan inte jobba över för du måste hämta på dagis, är ständigt trött... och sedan måste det förstås bli ett litet syskon också. Stör mycket mer än en anställd som får corona...
Citera
2021-08-16, 09:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så ett virus som normalt lyckas sprida sig runt hela värden kan inte spridas för att vi har restriktioner ,men ett annat nytt virus lyckas smita igenom och smitta hela världen, tror du på detta har jag en fint affärserbjudande till dig!
Ha ha jobbigt att få byxorna neddraga på detta sätt!

Snacka om att ni foliehattar inte har nåt att komma med mer än inlägg på Bitchute och Tiktok

Att ni inte kan ta till er riktig info är ju ert signum…
Citera
2021-08-16, 09:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kanske för att ni ljuger om att ni följer rekommendationerna för att i nästa andetag säga att ni fullständigt skiter i dem? Du vet som du ljugit om att du inte åkt tunnelbana eller buss för att i nästa minut åkt tunnelbana och buss hela pandemin igenom? Det är enbart ert egna fel om ni åker på en tvångsvaccinering.

Det kommer inte bli någon tvångsvaccinering då det strider mot grundlagen.

Den enda rekommendationen jag inte följt är nog munskydd i kollektivtrafiken, då jag anser att det är trams.

Jag vet för övrig inte vad du pratar om. I början var jag också försiktig då jag visste lika lite om detta virus som alla andra. Men efter tidens gång och jag dessutom fick viruset själv så förstod jag att det inte är något att bry sig om för de allra flesta av oss och har mer eller mindre levt som vanligt.

För det mesta har jag cyklat istället för att åka kollektivt av hälsoskäl, men har inte varit rädd för att åka buss någon enstaka gång.
Citera
2021-08-16, 09:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nja,
Results are for the identification of SARS-CoV-2 RNA. SARS-CoV-2 RNA is generally detectable in upper and lower respiratory specimens during infection. Positive results are indicative of active infection with SARS-CoV-2 but do not rule out bacterial infection or co-infection with other viruses. The agent detected may not be the definite cause of disease. Laboratories within the United States and its territories are required to report all results to the appropriate public health authorities.

https://www.fda.gov/media/134922/download

Exakt, de kan inte utesluta andra infektioner då de inte testar för det. Har du läsproblem eller förstår du inte engelska?
Citera
2021-08-16, 09:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Trippelhack i skivan!!!!

Det finns fortfarande inget som styrker att man inte behöver vaccinera sig bara för att man lever sunt.

Det börjar bli dags att presentera något som styrker ditt eviga påstående.

Finns hur mycket som helst! Använd Google!

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fendo.2021.726967/full?utm_source=S-TWT&utm_medium=SNET&utm_campaign=ECO_FENDO_XXXXXXX X_auto-dlvrit
Citera
2021-08-16, 09:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Den enda rekommendationen jag inte följt är nog munskydd i kollektivtrafiken, då jag anser att det är trams.

Jag vet för övrig inte vad du pratar om. I början var jag också försiktig då jag visste lika lite om detta virus som alla andra. Men efter tidens gång och jag dessutom fick viruset själv så förstod jag att det inte är något att bry sig om för de allra flesta av oss och har mer eller mindre levt som vanligt.

För det mesta har jag cyklat istället för att åka kollektivt av hälsoskäl, men har inte varit rädd för att åka buss någon enstaka gång.

Nä det blir ett vaccinpass istället, det är lika effektivt som tvångsvaccinering för dig. Vi andra vet att du ljugit då du avslöjat dig själv med dina krumbukter. Vi har dig och dina gelikar att tacka för att vi fortfarande sitter i den här skiten, hade ni följt rekommendationerna från början så hade problemet varit löst.
Citera
2021-08-16, 09:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Denna vecka börjar skolorna igen.

Bara cirka 45% av befolkningen är fullvaccinerade. Deltan härjar.

Skulle gissa att vi har en tydlig 4e våg som visar sig vid månadsskiftet sep/okt.

Det känns som vaccineringarna har fastnat fullständigt. Många skulle nog också vara i behov av en tredje dos, eller blir beroende av en sådan dos under hösten för att inte bli sjuka.

Vi har nog en bra bit kvar innan det här är över. Jag tror många tror att den låga smittspridningen är en effekt av vaccineringarna, när det i själva verket bara är en effekt av sommarlov och semestrar. Vi hade lika låg smittspridning förra året vid den här tidpunkten helt utan vaccin. Det kommer bli mycket spännande att se vad som händer i höst, men jag tror att vaccinationsgraden är alldeles för låg för att göra någon reell skillnad nu när den betydligt mer smittsamma deltavarianten är den dominerande.
Citera
2021-08-16, 09:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Tvångsvaccinerad kommer du inte bli, men det kan ju bli svårt för dig att få jobb, få resa, få vistas i offentliga miljöer m.m.
Citera
2021-08-16, 10:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tvångsvaccinerad kommer du inte bli, men det kan ju bli svårt för dig att få jobb, få resa, få vistas i offentliga miljöer m.m.

Inte i sverige och jag kan inte tänka mig att vaccinpassen blir så långlivade då det kommer innebära konkurser för caféer och restauranger där det införs. Det kommer bli ett fullständigt kaos och ingen kommer att vilja ha det det där fullständigt vanvettiga och odemokratiska systemet.

Vad vi däremot borde införa enligt samma logik är BMI-pass. Har du ett BMI över 25 borde du inte vara välkommen någonstans då du utsätter dina medmänniskor och skattebetalarna för merkostnader och har betydligt högre risk för att bli inlagd på sjukhus. Och det handar inte bara om covid, utan även om andra sjukdomar generellt sett.
Citera
2021-08-16, 10:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Inte i sverige och jag kan inte tänka mig att vaccinpassen blir så långlivade då det kommer innebära konkurser för caféer och restauranger där det införs. Det kommer bli ett fullständigt kaos och ingen kommer att vilja ha det det där fullständigt vanvettiga och odemokratiska systemet.

Vad vi däremot borde införa enligt samma logik är BMI-pass. Har du ett BMI över 25 borde du inte vara välkommen någonstans då du utsätter dina medmänniskor och skattebetalarna för merkostnader och har betydligt högre risk för att bli inlagd på sjukhus. Och det handar inte bara om covid, utan även om andra sjukdomar generellt sett.

Men BMI smittar inte vet du....
Citera
2021-08-16, 10:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä det blir ett vaccinpass istället, det är lika effektivt som tvångsvaccinering för dig. Vi andra vet att du ljugit då du avslöjat dig själv med dina krumbukter. Vi har dig och dina gelikar att tacka för att vi fortfarande sitter i den här skiten, hade ni följt rekommendationerna från början så hade problemet varit löst.

Du ska inte skylla på mig. Jag har ingen gjort. Det är de överviktiga och ohälsosamma du ska rikta din ilska emot. Jag ligger inte på IVA och har aldrig gjort.. Tvärtom har jag aldrig någonsin varit så frisk som under pandemin. Kanske för att jag inte ett får som vissa andra?
Citera
2021-08-16, 10:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du ska inte skylla på mig. Jag har ingen gjort. Det är de överviktiga och ohälsosamma du ska rikta din ilska emot. Jag ligger inte på IVA och har aldrig gjort.. Tvärtom har jag aldrig någonsin varit så frisk som under pandemin. Kanske för att jag inte ett får som vissa andra?

Men du springer runt och smittar alla andra, för att du exempelvis inte följer rekommendationerna och använder munskydd i kollektivtrafiken. Risken är ju att du smittar någon som genomgår cellgiftsbehandling eller någon äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in