Esbjörn ville inte upprepa misstaget att lita på Ebba och förhandla ensam mot henne och hennes kompisar, så när hennes advokat kört bort hans ledsagare ville han inte sitta ensam med dom på mötet.
Varför sa inte Binninge det då han blev intervjuad i Expressen den 24 nov endast att han inte han vara med själv utan endast var med på tele?
Nädu det var en trådsanning och han som sa det sa mycket annat med typ att inte Binninge var med alls
Varför sa inte Binninge det då han blev intervjuad i Expressen den 24 nov endast att han inte han vara med själv utan endast var med på tele?
Nädu det var en trådsanning och han som sa det sa mycket annat med typ att inte Binninge var med alls
Aldrig nån som hävdat nåt annat än att binninge skulle vara med på länk och Esbjörn skulle få sitta själv i rummet efter att ledsagaren var ute ur bilden
Köpa hus på vanligt, hederligt sätt ska nog gå bra. Att smyga i buskar hos gamla skröpliga farbröder och vara fyra pers som hjälper till att pressa åldringen till att skriva på kommer förhoppningsvis inte vara praxis i framtiden heller.
No more buch sa Ebba men nog var det inget smyg då det vanligtvis inte står bilar mm i samband med den tomten.
Att Ulf som endast bor 70 meter därifrån inte skulle uppfatta detta och fråga Esb ser nog alla normala som en omöjlighet.
Esbjörn var inte ensam på mötet, hans ombud, peddot, var med också, liksom Ebba och hennes ombud.
Och om Esbjörn eller peddot berättat vem ledsagaren skulle vara, så kanske Ebba eller hennes ombud kunde fått kontakt med ledsagaren och sett till att hon kom dit. Fast det är klart, inte ens Esbjörn visste vem som skulle vara ledsagare, för det fanns ju aldrig någon ledsagare, det är bara rent påhitt.
No more buch sa Ebba men nog var det inget smyg då det vanligtvis inte står bilar mm i samband med den tomten.
Att Ulf som endast bor 70 meter därifrån inte skulle uppfatta detta och fråga Esb ser nog alla normala som en omöjlighet.
Men kontraktet skrevs på sent på kvällen i sken från levande ljus, eller hur?
Ebba och PR-konsulten hon hade med sig för att hjälpa till att tjata och Esbjörn ensam på sin sida.
Aldrig nån som hävdat nåt annat än att binninge skulle vara med på länk och Esbjörn skulle få sitta själv i rummet efter att ledsagaren var ute ur bilden
Kubun har sagt att han aldrig var med inte ens på länk!
Ledsagaren var inte med alls
Bolin har genom anlitat ombud låtit meddela att avtalet skulle
vara ogiltigt. Han har därför fortsatt vägra att medverka till att
fullgöra överlåtelsen och tillse att Busch erhåller tillträde till
fastigheterna enligt avtal. Trots skriftväxling och flera försök till
möten mellan parterna har inte någon närmare precisering till gjord
invändning skett. Bolin har konsekvent vägrat medverka
Fast det är Binninge som har lämnat Esb i sticket och motarbetat detta!
Han var inte i Gborg den dagen och hade med lätthet kunnat åka till Uppsala och vara med på möten som hölls på kontoret hos EB ombud.
Postat av kubun
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Citat:
JB hade inget att göra på annat håll just den dagen.
Hans Göteborgsresa var inställd och han kunde ha närvarat.
Resan inställdes mer än en vecka innan detta möte.
Han kunde närvara men varför närvarade han inte som ombud?
Vem var ledsagaren som plötsligt också skulle närvara?
Vilken jävla rappakalja - han var i huvudförhandlingar den dagen - så nej han kunde inte närvara rent fysiskt.
Esbjörns ledsagare var enligt Ebbas advokat ett obehagligt vittne så hon stängdes ute av advokaten som då alltså avslutade mötet innan det hann börja eftersom Esbjörn inte ville vara ensam IGEN!
Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Postat av kubun
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Det fetade, upp till bevis. Måste ju finnas papper på att han deltog då i någon form av huvudförhandling.
Presentera det tack.
Det är väl upp till dig att motbevisa att det är lögn. Det jag säger är sant eftersom Binningen har sagt det till mig och jag litar på hans ord och det får faktiskt du också lov att göra om du nu inte belägger mig med att fara med lögn i detta fall. Så jag kontrar med att du far fram med falska anklagelser eller åtminstone ifrågasättande av mitt ord utan att ha det minsta belägg för det. Trist .
Postat av kubun
Ursprungligen postat av fnirp
Så det här tjafset med ledsagaren pågick en timme? Var Esbjörn kvar hela den tiden också, eller gick han tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Märkligt att han inte nämner det till expressen. Varför gjorde han inte det? Det hade ju kunnat påverka Busch eller fått fram ett till möte mellan Esbjörn och Busch, där ombudet kunnat delta.
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Säger Binninge, så spekulation.
Spekulerar du.
Vi vet helt enkelt inte skälet till att mötet inte genomfördes. Det enda vi säkert vet är att det inte blev av. Enligt expressen så Han de knappt säga hej innan Esbjörn lämnade, enligt Binninge (via dig då) pågick där en diskussion en timme innan mötet ställdes in.
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.
Ebbas advokat ringde upp Binninge före mötet och undrade över varför Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig. Esbjörn ville av förståeliga skäl inte själv längre köra bil och Esbjörns ombud förklarade att Esbjörn behövde flickan vid sin sida för att känna sig trygg.
När väl Esbjörn o flickan kommer å vill in blir de redan vid dörren stoppad av advokaten som förvägrar henne tillträde till rummet. Därför det hetat att Esbjörn vände i dörren Flickan ringde upp Johann och sa hon inte fick vara med och då rekommenderade Binninge Esbjörn att avbryta mötet som aldrig blev av och ja de vände i dörren.
Men kontraktet skrevs på sent på kvällen i sken från levande ljus, eller hur?
Ebba och PR-konsulten hon hade med sig för att hjälpa till att tjata och Esbjörn ensam på sin sida.
Nej det skrevs på strax efter tre på em eller tror du dom röjde med pannlampa utanför?
Detta har framkommit på flera ställe även Esb har sagt det (I polisförhöret trädfällningen), allt annat är trådsanningar
Han informerade heller inte om att ett ev bryt den 30e
Aktbilaga 2
Efter det att parterna undertecknat köpeavtalet hade Busch och Bolin
under de efterföljande två veckorna flera kontakter där överlåtelsen
diskuterades. Såväl Busch som Bolin var även på plats i huset den 30
augusti 2020 då de gemensamt förberedde inför Bolins flytt. Även här
diskuterades överlåtelsen mellan parterna i god och skojfrisk anda och
det fanns inga indikationer överhuvudtaget på att Bolin inte avsåg
fullfölja överlåtelsen.
Senast redigerad av braattha 2021-08-16 kl. 00:11.
Vet du, jag tänker att man måste vara en fullständig dåre för att inte fattar att Esbjörn ångrat sig. Det är barockt att påstå något annat.
Att han har ångrat sig är nog ingen som tvivlar på men stå för det vill han inte, har du inte förstått det än?
Hade han gjort som han borde när han nu ville häva köpet så hade detta varit ur värden för länge sen.
Men nej han mfl har notoriskt motarbetat alla försök till möte mm.
Att han har ångrat sig är nog ingen som tvivlar på men stå för det vill han inte, har du inte förstått det än?
Hade han gjort som han borde när han nu ville häva köpet så hade detta varit ur värden för länge sen.
Jag tycker Esbjörns agerande tyder på att han är livrädd för Ebba. Han har sagt att Nej jag träffar henne inte. Varför han är så rädd vet jag inte. Men någon makt har hon över honom.
Det finns massor av punkter både Ebba och Esbjörn skulle agerat på ett annat sätt än vad de gjorde i denna affär.
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tycker Esbjörns agerande tyder på att han är livrädd för Ebba. Han har sagt att Nej jag träffar henne inte. Varför han är så rädd vet jag inte. Men någon makt har hon över honom.
Det finns massor av punkter både Ebba och Esbjörn skulle agerat på ett annat sätt än vad de gjorde i denna affär.
Det är märkligt att av Ebba att kräva av Esbjörn att han ska träffa henne personligen. Det borde gå utmärkt att kommunicera och förhandla via juridiska ombud, eftersom det är så man brukar göra om den ena parten eller båda parter inte vill träffa den andre. Det går utmärkt att ordna så att dokument blir underskrivna utan att parterna träffas.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nej det skrevs på strax efter tre på em eller tror du dom röjde med pannlampa utanför?
Detta har framkommit på flera ställe även Esb har sagt det (I polisförhöret trädfällningen), allt annat är trådsanningar
Han informerade heller inte om att ett ev bryt den 30e
Aktbilaga 2
Efter det att parterna undertecknat köpeavtalet hade Busch och Bolin
under de efterföljande två veckorna flera kontakter där överlåtelsen
diskuterades. Såväl Busch som Bolin var även på plats i huset den 30
augusti 2020 då de gemensamt förberedde inför Bolins flytt. Även här
diskuterades överlåtelsen mellan parterna i god och skojfrisk anda och
det fanns inga indikationer överhuvudtaget på att Bolin inte avsåg
fullfölja överlåtelsen.
Ditt citat är inte hämtat från aktbilaga 2, som är köpekontraktet.
Vad spelar det för roll i sak om inte Esbjörn meddelade Ebba att han ångrat sig den 30 augusti i stället för den 3 september?
Senast redigerad av DoraF 2021-08-16 kl. 01:18.
Det är märkligt att av Ebba att kräva av Esbjörn att han ska träffa henne personligen. Det borde gå utmärkt att kommunicera och förhandla via juridiska ombud, eftersom det är så man brukar göra om den ena parten eller båda parter inte vill träffa den andre. Det går utmärkt att ordna så att dokument blir underskrivna utan att parterna träffas.
I början verkar det ha varit så men ju mer som har framkommit så har det varit svårt att få hans ombud att ens träffats, utan till och med EBs ombud har fått läsa detaljer i tidningen.
Jag tycker inte det talar för en möjlighet att för henne kunna få till vare sig en förlikning eller anant.
se akt bilaga 78
Ditt citat är inte hämtat från aktbilaga 2, som är köpekontraktet.
Vad spelar det för roll i sak om inte Esbjörn meddelade Ebba att han ångrat sig den 30 augusti i stället för den 3 september?