2021-08-15, 18:39
Medlem
Borgarbadbolls avatar
"Tre minderåriga flickor i 12-årsåldern hittades berusade i en container under fredagsnatten av polisen i Kristinehamn."

https://sverigesradio.se/artikel/minderariga-hittades-berusade-i-en-container

Någon som vet mer om det aktuella fallet?
Citera
2021-08-15, 18:47
Medlem
Vet inte mer än att det finns föräldrar till dessa 12åringar som borde ha en jävla smocka.
Citera
2021-08-15, 19:10
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
"Tre minderåriga flickor i 12-årsåldern hittades berusade i en container under fredagsnatten av polisen i Kristinehamn."

https://sverigesradio.se/artikel/minderariga-hittades-berusade-i-en-container

Någon som vet mer om det aktuella fallet?
Värmlänningar!

Ser inga konstigheter här egentligen. Flickor som blandat en häxa är inget nytt.
Låt dom busa lite.
Citera
2021-08-15, 19:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Värmlänningar!

Ser inga konstigheter här egentligen. Flickor som blandat en häxa är inget nytt.
Låt dom busa lite.

De misstänker visst att de knarkat också. Nu brukar jag tro illa om folk men att förse barn med droger, där går nog gränsen. Kan de ha norpat typ tramadol/tradolan av något päron månne?

Citat:
Polisen misstänker även att flickorna var narkotikapåverkade, där två av dem fick föras med ambulans till sjukhus för kontroll.
Citera
2021-08-15, 19:37
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
De misstänker visst att de knarkat också. Nu brukar jag tro illa om folk men att förse barn med droger, där går nog gränsen. Kan de ha norpat typ tramadol/tradolan av något päron månne?
Förmodligen. Knark är ju så lätt att hitta nuförtiden.
Citera
2021-08-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Kan inte du och dina likar ta och hålla era jävla käftar nån gång?! Ständigt denna verbala ränneskita så fort en tråd om vad fan som helst dyker upp så poppar ni upp och ska pusha era ruttna agendor. Vad.i.hela.helvete. har feminism med tre fulla 12-åringar i en container att göra??? Försvinn.

Ibland önskar jag verkligen att det fanns en like-knapp.

OnT Jag hade min första fylla när jag var 14 och allt har väl krupit ner i åldrarna så den biten är nog inte så ovanlig. Att de misstänks vara påverkade av knark också låter ju betydligt värre. Och hur fan hamnade de i en container? Var de medvetslösa?
Har de druckit, träffat någon mysko figur som gett dem knark och sedan försökt göra sig av med dem när de "inte tålde" det?
Citera
2021-08-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
IOnT Jag hade min första fylla när jag var 14 och allt har väl krupit ner i åldrarna så den biten är nog inte så ovanlig. Att de misstänks vara påverkade av knark också låter ju betydligt värre. Och hur fan hamnade de i en container? Var de medvetslösa?
Har de druckit, träffat någon mysko figur som gett dem knark och sedan försökt göra sig av med dem när de "inte tålde" det?
Knarket kommer antagligen från någon av flickornas föräldrar eller ett äldre syskon. Missbruket går i arv och det är svårt att bryta utanförskapet. Förr kunde staten tvångssterilisera.
Citera
2021-08-15, 20:30
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hela samhället ruttnar innefrån o det är är föräldrarnas fel. Slapphäntheten vet sig inga gränser när man som förälder inte vet att ens barn drogar o super vid 12 års ålder.

Åtal skulle ske mot vårdnashavarna o barnet skulle till LVU hem.
Citera
2021-08-15, 20:47
Medlem
Nu börjar vi närma oss..... Det hela handlar om föräldrarna. 1) Föräldrarna borde ha stoppat att detta kunde ske genom att t.ex. inte sitta och supa hemma och göra fylla normalt. 2) Om föräldrarna inte kan så får de för fan söka hjälp.
Jag har en dotter i denna ålder. Vi bor i en liten håla utan framtidshopp. När dottern tar hem kompisar ser man vilka familjer det finns. Jag ställde krav på läxläsning en kväll. Kompisarna hade inte förmåga att läsa läxor. De visste fan inte hur man gjorde. Deras föräldrar har skitit i att de skall klara skolan som exempel. jag har även på nära håll sett hur föräldrar som bett om hjälp fått det och det har ordnat sig för barnen.

Jag ber er hålla er stora käft och ge fan i kommentarer som "Hade inte blivit förvånad om de var döda" och annat skit. Det här är barn, de har en framtid. Tyvärr måste myndigheter gå in hårdare när det görs orosanmälan.
Citera
2021-08-15, 20:49
Medlem
Citat:

OnT Jag hade min första fylla när jag var 14 och allt har väl krupit ner i åldrarna så den biten är nog inte så ovanlig. Att de misstänks vara påverkade av knark också låter ju betydligt värre. Och hur fan hamnade de i en container? Var de medvetslösa?

Jag hade min första fylla vid 13 och när jag tittar tillbaka på det ögonblicket är jag inte stolt.
Det är aningen tragiskt att se ungdomar (läs barn) berusa sig i en sådan tidig ålder.
Vart var föräldrarna? Hur kan de inte ha koll på sina barn?!
Citera
2021-08-15, 20:59
Medlem
Uppstrutsigs avatar
Citat:

Men du är väl bara 18år nu, så du är ju fortfarande ung.

Jag testade att dricka häxblandning och tjuvrökte när jag va 12år.
Häxan innehöll blandannat cointreau, vodka, JB-whiskey och en skvätt turkispepparshot
Vi tjuvdrack vid vattnet/i skogen/i någon poolares källare men aldrig i en container.
Hur hittades flickornas pundarkvart/party? Via Snapkartan?
Citera
2021-08-15, 21:06
Avslutad
Ska bli intressant att få veta hur dessa fick tag i drickat eller kombination droger.
Vilken väldig tur de hade som upptäcktes innan conainern fraktades bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in