2021-08-15, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
81% av den vuxna populationen.

Läs en sida bakåt..
Citera
2021-08-15, 02:33
Medlem
nidhoogens avatar
Alla rädda slavar tog vaccinet de första veckorna runt 30%. De som inte ville ta vaccinet i början kommer inte ändra sig för att någon pajas på Aftonbladet säger det.

Därför man hotar indirekt, samma sak i resten av världen. De flesta vaccinerar sig inte, fake news från MSM som vanligt. Hade folk tyckt Covid19 var ett hot hade man kanske tagit skiten. Nu blev det inte så så MSM kör ut B kändisar i hopp om att lura någon stackare eller "mätningar". Gaslighting.
Citera
2021-08-15, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer...
Alltid samma tröttsamma taktik från maktens springpojkar. Har man en annan åsikt än pappa staten så är man en lågutbildad lantis med en lägre iq än en somalie.
Citera
2021-08-15, 02:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag är extremt skeptisk till siffran 90%. Luktar propaganda. I såna fall har Sverige vaccinerat 34 000 personer per dag. Plus alla dos två vaccineringar. Så runt 50 000 vaccinationer per dag. Låter orimligt för mig. Om varje vaccination tar 10 minuter så tar det ett år att vaccinera 50 000 människor. Bara för att sätta det i perspektiv.
Tror du att våra regioner och myndigheter ljuger för oss och i själva verket försöker slå i oss att fler vaccinerats än vad som är fallet? Varför skulle de ljuga för oss menar du?

Fakta för Sverige

- 81 procent (6,6 M) av den vuxna befolkningen har fått minst en dos
- 59 procent (4,8 M) har fått två doser
- 11,4 miljoner doser har getts totalt

Det tar inte tio minuter att vaccinera en person. När jag vaccinerade mig tog det bara en till två minuter per person att bli vaccinerad. Det görs väldigt effektivt. En enda vaccinationscentral kan ta 500 - 1000 personer varje dag.
Citera
2021-08-15, 02:58
Avstängd
Vad umgås ni i för kretsar egentligen?

Jag känner bara ett par personer som har vaccinerat sig. En är i riskgruppen (diabetes) och en är hypokondriker.

Resten har inte vaccinerat sig.

Det handlar om högutbildade personer och nästan bara etniska svenskar.
Citera
2021-08-15, 03:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tror du att våra regioner och myndigheter ljuger för oss och i själva verket försöker slå i oss att fler vaccinerats än vad som är fallet? Varför skulle de ljuga för oss menar du?

Fakta för Sverige

- 81 procent (6,6 M) av den vuxna befolkningen har fått minst en dos
- 59 procent (4,8 M) har fått två doser
- 11,4 miljoner doser har getts totalt

Det tar inte tio minuter att vaccinera en person. När jag vaccinerade mig tog det bara en till två minuter per person att bli vaccinerad. Det görs väldigt effektivt. En enda vaccinationscentral kan ta 500 - 1000 personer varje dag.

Det hade inte varit första gången myndigheter myglar med statistik. BRÅ har sysslat med det i över 20 år.

När man ser siffror som påminner om valsiffrorna för kommunistpartet i diktaturer så drar man öronen åt sig.
Citera
2021-08-15, 03:07
Avstängd
Att ta ett vaccin som inte har slutfört klinisk prövning och bara är nödgodkänt mot en sjukdom som bara är lite värre än en vanlig säsongsinfluensa är hål i huvudet.

Särskilt när det finns effektiva behandlingar.
Citera
2021-08-15, 03:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad umgås ni i för kretsar egentligen?

Jag känner bara ett par personer som har vaccinerat sig. En är i riskgruppen (diabetes) och en är hypokondriker.

Resten har inte vaccinerat sig.

Det handlar om högutbildade personer och nästan bara etniska svenskar.
Vad umgås du själv i för kretsar? De flesta jag känner har vaccinerat sig eller planerar att göra det. Jag har dock lite dålig koll på personer mellan 20 och 30 år. Men jag upplever att min umgängeskrets ungefär följer det snitt som speglas av det så kallade "vaccinationsacceptansen" i Sverige, dvs. de flesta är positivt inställda till vaccin och har eller kommer att vaccinera sig.
Citera
2021-08-15, 03:50
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag är extremt skeptisk till siffran 90%. Luktar propaganda. I såna fall har Sverige vaccinerat 34 000 personer per dag. Plus alla dos två vaccineringar. Så runt 50 000 vaccinationer per dag. Låter orimligt för mig. Om varje vaccination tar 10 minuter så tar det ett år att vaccinera 50 000 människor. Bara för att sätta det i perspektiv.
Ja jag tror inte på den siffran. Den är påhittad bara för att få fler att vaccinera sig.
Citera
2021-08-15, 05:14
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Jag är också en av de 5% då. Aldrig att jag ska ta covid vaccin. Ursak: känner inte för det, för det är nästan som påtvingad på hela världen. Jag hatar när man tvingar saker på en. Samma med miljösnack, veganism, ekotrender, feminism, påtvingad religion och prideflaggor. Tål inget av detta.

Har både utbildning, jobb, bra med pengar på konto. Inga psykista sjukdomar. Har rest i Europa i sommar. Och det utan vaccin. Så det där att man inte kan resa utan är bs. Ta covid test är enkelt och går snabbt. Jag älskar resa men känner heller inte att jag måste göra det. Sverige är stort land med mycket spännande att se och uppleva.
Senast redigerad av Sugerattvaradig 2021-08-15 kl. 05:17.
Citera
2021-08-15, 06:17
Medlem
Jag och 2 bekanta har umgåtts varje dag den senaste veckan. Och hon började känna sig konstig i måndags. Jag började efter de få lätt tryck i bröstet. Tisdagen densamma. Onsdagen fick jag muskelvärk i vader/lår. Och torsdag låg jag i 24h och kosta med 39° feber. En av den bekanta är full vaccinerad och hon berättade att hon fått 2 olika vaccin( det skulle vara bättre). Hon ligger nu lika sjuk som oss alla 3.
Citera
2021-08-15, 06:22
Medlem
Eftersom sjukvården inte kan komma hem till mig och ge mig sprutan. Kanske pallrar mig iväg ifall jag ska ut och resa. Om det fortfarande är krav på vaccin/antikroppar då. Tänker inte ta av min värdefulla tid bara för att få det gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in