2021-08-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Vittnen hörde flera skott som avlossades snabbt efter varandra. Därefter ska flera personer ha lämnat platsen i olika bilar."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/aklagaren-andra-omraden-som-varit-av-intresse

om det nu var flugfiskarna som åkte iväg med bilarna så borde det finnas vittnen till händelsen?

Jag syftade dock på ett annat vittnesmål i tråden om mörkhyade som sprang till fots och blev filmade. Inte de i bilar som åkte från platsen.
Citera
2021-08-13, 22:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Jag syftade dock på ett annat vittnesmål i tråden om mörkhyade som sprang till fots och blev filmade. Inte de i bilar som åkte från platsen.

Det är inlägget av Gurkflickan som kommer som nummer #83 här i tråden.
Citera
2021-08-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Det konstigaste med det där är att försvaret anlitar Securitas för att vakta militära skyddsområden.

Vidsel drivs inte av försvaret utan av FMV som är en egen myndighet. Det är därför som Securitas bevakar Vidsel Test Range.
Citera
2021-08-14, 09:46
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Skottlossning på Hertis nu, intenog som fått hembesök? Mycket poliser och ambulans.

Detta ska ha varit små grabbar som tänt på "smällare" och inget annat. Kan tänka mig att snuten är på tårna så fort det hörs skottliknande ljud.
Citera
2021-08-14, 10:00
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Enligt uppgifter tidigare i tråden så var de anhållna, men släpptes.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/fyra-anhallna-efter-gripande-pa-skyddsomrade
Precis, läs texten, var någonstans står det nåt om vapendepå?
Just det, ingenstans. Skyddsobjekt står det däremot.
Citera
2021-08-14, 12:10
Medlem
Att de hittade Simons blod på platsen talar snarare för att han var delaktig i den synnerligen grovs misshandeln och fick en smäll på näsan, inte att han stod i trapphuset med en pistol.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja det var i samband med misshandeln han fick 2,5 år för som någon viftade med en pistol, oklart vem. Iom att det inte var han som hade direkt anledning att misshandla BO kan det ha varit han som hade pistol och som då stod lite bakom de aktiva som bankade med kofot. Men vi vet inte.

Möjligen skulle den brända bilen norr om Boden tala för att byborna ändå var med, de hade ju rört sig i där en hel del. Men det mesta i övrigt talar mot, om det nu inte är sant att hon sköts med flera skott i huvudet. Men det vet vi inte.
Citera
2021-08-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Vidsel drivs inte av försvaret utan av FMV som är en egen myndighet. Det är därför som Securitas bevakar Vidsel Test Range.

Jag förstår det. Det ligger fortfarande under försvarsdepartementet och är stöd till försvaret. Historiskt sett har försvaret skött vaktuppgifter. En kärnuppgift och stor del av utbildningen tidigare i alla fall. Att statlig kärnverksamhet köper privata tjänster inom kärnområden är konstigt tycker jag.
Citera
2021-08-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noaiddi
Att de hittade Simons blod på platsen talar snarare för att han var delaktig i den synnerligen grovs misshandeln och fick en smäll på näsan, inte att han stod i trapphuset med en pistol.

OK. Tack för påpekandet, låter rimligt.
Citera
2021-08-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Precis, läs texten, var någonstans står det nåt om vapendepå?
Just det, ingenstans. Skyddsobjekt står det däremot.

Det är väl underförstått. Alla vet att det finns vapen där. Vad skulle de annars där att göra?
Citera
2021-08-15, 01:03
Medlem
SV verkar vara en riktig helylle kille enligt många här. Att han inte har det "i sig".

Sluta vara så naiva. Kriminella typer behöver inte alltid se ut som Christer Pettersson eller Jackie Arklöv. FÖRMODLIGEN så är han inblandad i mordet på något sätt, annars hade han inte suttit häktad. Punkt.
Citera
2021-08-15, 03:46
Medlem
stolbords avatar
Se tillägget.

Citat:
Ursprungligen postat av ColtonBanes
SV verkar vara en riktig helylle kille enligt många här. Att han inte har det "i sig".

Sluta vara så naiva. Kriminella typer behöver inte alltid se ut som Christer Pettersson eller Jackie Arklöv. FÖRMODLIGEN så är han inblandad i mordet på något sätt, annars hade han inte suttit häktad. Punkt.
Medskyldig på något sätt är han troligen, mördaren tveksamt (har ingen pers kännedom alls om den häktade).

Är inte så värst glad åt dessa våldsverkare här uppe, dock rör jag mig två klasser ovanför dessa drägg så mina affärer påverkas knappast.
Senast redigerad av stolbord 2021-08-15 kl. 03:50. Anledning: Tillägg
Citera
2021-08-15, 06:28
Medlem
Tycker det är märkligt att man tror sig veta hur en person skulle agera i trängt läge och att han inte är kapabel att döda när man varken vet vad som ligger bakom eller vad som skett på plats. Så jävla lätt är det inte att frihetsberövad någon att han skulle sitta där utan orsak.
Kan någon sammanställa vad vittnen sagt och vad pressen sagt av värde. Hoppa trpdsanningar. Vad VET man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in