Citat:
Ursprungligen postat av
Franke88
Om solen nu hade skinit så mycket på Antarktis som du säger, hur kommer det sig att det inte finns något djurliv eller växtliv där? Runt nordpolen finns ju hur mycket som helst. Och varför är medeltemperaturen på södra halvklotet mycket lägre än på övre halvklotet? Det skiljer enormt mellan Antarktis och Nordpolen.
Det er ikke noe
jeg sier. Sjekk med de som bor i Ushuaia, eller noen som har vært på cruise til Antarktis, eller du kan spørre en venn av meg som tilbrakte en vinter på Sør-Georgia. Jo lenger sør du kommer, jo lysere blir det i januar. Du kan også sjekke i hvilken retning sola står opp og går ned forskjellige steder sør for ekvator og sammenligne det med solens gang på flatjordkartet. Skal jeg gjette? Du kommer ikke til å gjøre det, for hvis du gjør det, ser du at det du har lært av Dubay og andre lurendreiere er fullstendig feil.
Jeg har vært i denne diskusjonen før, og INGEN flatjordinger har kunnet svare. I stedet forsvinner de eller begynner å snakke om noe annet på mikronivå.
Hvorfor det er så stor forskjell på Nordpolen og Sydpolen er en annen diskusjon. Det er mange grunner til det, men lengden på dagene er som den er likevel, enten du liker det eller ikke.