Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-08, 12:44
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
1. Varför vägrade Armstrong och Aldrin svära på Bibeln att dom varit på månen?
a) dom var aldrig där
b) dom hade någon annan diffus anledning

c) De leker inte med idioter och bedragare

Citat:
3. Varför säger Don Petitt att dom inte har tekniken att landa på månen längre?
a) dom var aldrig där
b) han hade någon annan diffus anledning

c) Det finns inget månprogram längre. Finns inget behov av tekniken.

Citat:

5. Varför skrotade man den mest framgångsrika teknik som någonsin funnits på jorden?
a) dom var aldrig där

c) Det gjorde man inte. Var tror du teknologin som gav upphov till Rymdfärjan kom ifrån? Skrotade man mikrodatorn? Transistorn? Sitter du inte vid en extremt avancerad mikrodator och fantiserar ihop lögner just nu? Massor av teknologi från Apolloeran gav grund till den teknologi vi använder idag.
Citera
2021-08-09, 14:14
Medlem
Ni som tvivlar, hur förklarar ni proverna dom tog tillbaka från månen,, bla stenar och grus? ...Som inte finns på jorden.. Det är mycket mer strålning på månen och det går att mäta tex.. .
Citera
2021-08-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Ni som tvivlar, hur förklarar ni proverna dom tog tillbaka från månen,, bla stenar och grus? ...Som inte finns på jorden.. Det är mycket mer strålning på månen och det går att mäta tex.. .
Hur förklarar du ryssarnas prover?
Tror du att ryssarna har haft kosmonauter på månen?
Citera
2021-08-14, 22:45
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Hur förklarar du ryssarnas prover?
Tror du att ryssarna har haft kosmonauter på månen?

Redan 1971 var man överens om att dela på stenarna. Kan det var det du menar? Nu kan vi ju förklara hur ryssarna har månstenar .. eller hur?

https://www.nytimes.com/1971/01/22/archives/us-and-russians-reach-moon-pact-exchange-of-rock-samples-starts-new.html
Citera
2021-08-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Redan 1971 var man överens om att dela på stenarna. Kan det var det du menar? Nu kan vi ju förklara hur ryssarna har månstenar .. eller hur?

https://www.nytimes.com/1971/01/22/archives/us-and-russians-reach-moon-pact-exchange-of-rock-samples-starts-new.html
Du vet mycket väl att ryssarna också hämtat hem stenar med obemannade farkoster.
Eller hur.

Eller det kanske du inte visste?
Det kan ju förklara dit korkade inlägg.
Citera
2021-08-14, 23:07
Medlem
Jag tycker alltid det är skrattretande och ganska obegripligt att någon kan tro att vi varit på månen, men sedan får man bekräftat att folk är totalt okunniga om alltihop och då är det inte lika obegripligt längre.

Folk är helt enkelt fullkomligt okunniga.
Citera
2021-08-14, 23:33
Medlem
Ja visste inte att ryssarna hade stenar och annat ifrån månen.. kanske från obemannade .. farkoster.. eller om USA har delat med sig.. Men ja vet att det är skillnad på stenar ifrån månen.. bla strålning är mycket starkare....mm
Citera
2021-08-14, 23:47
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Du vet mycket väl att ryssarna också hämtat hem stenar med obemannade farkoster.
Eller hur.

Eller det kanske du inte visste?
Det kan ju förklara dit korkade inlägg.

Det korkade inlägget, om nåt, var ju ditt som ifrågasatte hur ryssarna kunde ha månstenar. Deras egna försök gav dom kanske ett kvarts kilo.

Dom fich betydligt mer från NASA. Hur, exakt, är det korkat att påvisa?
Citera
2021-08-14, 23:50
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Ja visste inte att ryssarna hade stenar och annat ifrån månen.. kanske från obemannade .. farkoster.. eller om USA har delat med sig.. Men ja vet att det är skillnad på stenar ifrån månen.. bla strålning är mycket starkare....mm

Som adaptern så obegåvat påvisat, så hade sovjet ett antal obemannade farkoster som faktiskt returnerade skit från månen. I ytterst små mängder, men ändock.

Luna 16, 20 och 24 enligt wiki.
https://en.wikipedia.org/wiki/Luna_16
Citera
2021-08-15, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det korkade inlägget, om nåt, var ju ditt som ifrågasatte hur ryssarna kunde ha månstenar. Deras egna försök gav dom kanske ett kvarts kilo.

Dom fich betydligt mer från NASA. Hur, exakt, är det korkat att påvisa?
Om ryssarna tagit hem månstenar med obemannade farkoster spricker givetvis det idiotiska tjatet om att USA måste landat astronauter på månen eftersom USA har månstenar.

Om man inte fattar det så är det ju...lite trist.

Jag tänker inte försöka övertyga någon, jag ville bara påpeka det fullkomligt uppenbara.
Citera
2021-08-15, 02:11
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte men det är bara att ställa ett antal frågor och kolla vilket som är det rimliga svaret.

1. Varför vägrade Armstrong och Aldrin svära på Bibeln att dom varit på månen?
a) dom var aldrig där

2. Varför blev det ett väldigt infekterat bråk mellan astronauterna och Chris Kraft om hur återinträdet gick till?
a) dom var aldrig där

3. Varför säger Don Petitt att dom inte har tekniken att landa på månen längre?
a) dom var aldrig där
b) han hade någon annan diffus anledning

4. Varför åkte man 9 ggr fram och tillbaka till månen mitt under ett solstormsmaximum som kunde dödat alla i kapseln omedelbart?
a) dom var aldrig där

5. Varför skrotade man den mest framgångsrika teknik som någonsin funnits på jorden?
a) dom var aldrig där

Jag kan fortsätta med flera hundra liknande frågor till men jag tror min poäng gick fram.

Ja, man kan ställa frågor...

Själv har jag 2-3st, som aldrig blir vettigt besvarade av anhängare till de som betvivlar Apollo månlandningarnas inträffande.

1. Radiokommunikationen mellan Apollokapseln/LunarModule och jorden avlyssnades av minst en radioamatör.
Vad är det för speciellt med det? Sättet som radioamatören snappade upp mottagningarna visar att sändningarna kom från månen. Att fejka radiosändningar från månen kräver mycket jobb .. så varför inte lika gärna landa gubbarna där.
http://www.arrl.org/eavesdropping-on-apollo-11

2. Apollokapslarna kunde observeras med teleskop från jorden när de startade sina raketsteg för att gå mot månen. Är nog i närmaste omöjligt att simulera.
http://pages.astronomy.ua.edu/keel/space/apollo.html

3. En övningsversion av månlandaren gjordes för astronauterna att träna på jorden med. Dessa flygningar dokumenterades. Visar att månlandaren absolut hade kapacitet att utföra sitt uppdrag.

Sedan är frågan hur långt andra nationer är beredda att spela med i en ev konspiration?
OK, i stunden kanske du kunde deala med ryssen 1969 om tystnad. Men man var inte dumma i huvet i USA 1969! Man fattade själv hur snabbt utvecklingen gick och att en ev bluff skulle bli avslöjad rätt snart. 40 år senare har både kinesiska och indiska satelliter fotograferat månytan. Nu på 2020talet skall ESA (EuropeanSpace Agency) skicka flera satelliter som skall kretsa månen.
Senast redigerad av mnb2021 2021-08-15 kl. 02:15.
Citera
2021-08-15, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnb2021
Ja, man kan ställa frågor...

Själv har jag 2-3st, som aldrig blir vettigt besvarade av anhängare till de som betvivlar Apollo månlandningarnas inträffande.

1. Radiokommunikationen mellan Apollokapseln/LunarModule och jorden avlyssnades av minst en radioamatör.
Vad är det för speciellt med det? Sättet som radioamatören snappade upp mottagningarna visar att sändningarna kom från månen. Att fejka radiosändningar från månen kräver mycket jobb .. så varför inte lika gärna landa gubbarna där.
http://www.arrl.org/eavesdropping-on-apollo-11

2. Apollokapslarna kunde observeras med teleskop från jorden när de startade sina raketsteg för att gå mot månen. Är nog i närmaste omöjligt att simulera.
http://pages.astronomy.ua.edu/keel/space/apollo.html

3. En övningsversion av månlandaren gjordes för astronauterna att träna på jorden med. Dessa flygningar dokumenterades. Visar att månlandaren absolut hade kapacitet att utföra sitt uppdrag.

Sedan är frågan hur långt andra nationer är beredda att spela med i en ev konspiration?
OK, i stunden kanske du kunde deala med ryssen 1969 om tystnad. Men man var inte dumma i huvet i USA 1969! Man fattade själv hur snabbt utvecklingen gick och att en ev bluff skulle bli avslöjad rätt snart. 40 år senare har både kinesiska och indiska satelliter fotograferat månytan. Nu på 2020talet skall ESA (EuropeanSpace Agency) skicka flera satelliter som skall kretsa månen.
Jag tänker inte försöka övertyga någon.
Folk på tro på jultomten vad mig anbelangar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in