Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Jag bryr mig inte men det är bara att ställa ett antal frågor och kolla vilket som är det rimliga svaret.
1. Varför vägrade Armstrong och Aldrin svära på Bibeln att dom varit på månen?
a) dom var aldrig där
b) dom hade någon annan diffus anledning
2. Varför blev det ett väldigt infekterat bråk mellan astronauterna och Chris Kraft om hur återinträdet gick till?
a) dom var aldrig där
3. Varför säger Don Petitt att dom inte har tekniken att landa på månen längre?
a) dom var aldrig där
b) han hade någon annan diffus anledning
4. Varför åkte man 9 ggr fram och tillbaka till månen mitt under ett solstormsmaximum som kunde dödat alla i kapseln omedelbart?
a) dom var aldrig där
5. Varför skrotade man den mest framgångsrika teknik som någonsin funnits på jorden?
a) dom var aldrig där
Jag kan fortsätta med flera hundra liknande frågor till men jag tror min poäng gick fram.
Ja, man kan ställa frågor...
Själv har jag 2-3st, som aldrig blir vettigt besvarade av anhängare till de som betvivlar Apollo månlandningarnas inträffande.
1. Radiokommunikationen mellan Apollokapseln/LunarModule och jorden avlyssnades av minst en radioamatör.
Vad är det för speciellt med det? Sättet som radioamatören snappade upp mottagningarna visar att sändningarna kom från månen. Att fejka radiosändningar från månen kräver mycket jobb .. så varför inte lika gärna landa gubbarna där.
http://www.arrl.org/eavesdropping-on-apollo-11
2. Apollokapslarna kunde observeras med teleskop från jorden när de startade sina raketsteg för att gå mot månen. Är nog i närmaste omöjligt att simulera.
http://pages.astronomy.ua.edu/keel/space/apollo.html
3. En övningsversion av månlandaren gjordes för astronauterna att träna på jorden med. Dessa flygningar dokumenterades. Visar att månlandaren absolut hade kapacitet att utföra sitt uppdrag.
Sedan är frågan hur långt andra nationer är beredda att spela med i en ev konspiration?
OK, i stunden kanske du kunde deala med ryssen 1969 om tystnad. Men man var inte dumma i huvet i USA 1969! Man fattade själv hur snabbt utvecklingen gick och att en ev bluff skulle bli avslöjad rätt snart. 40 år senare har både kinesiska och indiska satelliter fotograferat månytan. Nu på 2020talet skall ESA (EuropeanSpace Agency) skicka flera satelliter som skall kretsa månen.